aidin techshot.ir ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ دیدگاه ۴۷

آیا تا به حال شده که به صفحه اصلی گوشی آیفون یکی از دوستان خود نگاه کنید و متوجه تغییراتی شوید که در سایر گوشی های آیفون ندیده اید؟ این تغییرات می تواند شامل تعداد آیکون های موجود در نوار پایینی صفحه یا بکارگیری پوسته های دلخواه کاربر باشد. چنین تغییراتی تنها با هک کردن آیفون امکان پذیر است و هکرها نام این کار را “جیل بریک یا JailBreak” گذاشته اند. در ادامه با تک شات همراه باشید.

بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه های دیجیتال، نرم افزاری تحت عنوان “مدیریت حقوق دیجیتال” یا DRM را روی محصولات خود نصب می کنند. این نرم افزار عمدتأ کاربردهای امنیتی دارد و مانع از نصب برخی برنامه های جانبی می شود و این با اهداف هکرها در تضاد است. فرایند جیل بریک دقیقأ همین نقطه را هدف می گیرد و باعث حذف تمامی محدودیت های اعمال شده از سوی DRM می شود. به این ترتیب امکان نصب هر برنامه ای روی دستگاه و ایجاد سایر تغییرات دلخواه در آن میسر می شود.

  چرا کریس رونالدو برای فرزندش موبایل نخرید؟!

اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به فرایند جیل بریک داشته باشیم، می توان آن را به فرایند نصب چند کرنل دستکاری شده به منظور مدیریت سیستم عامل تشبیه کرد. این کرنل ها دسترسی ریشه ای یا روت را در اختیار کاربر قرار می دهند. واژه روت از یونیکس گرفته شده و به کاربری اشاره می کند که اختیار کامل در انجام هر کاری را دارد.

اما خود عبارت جیل بریک یا فرار از زندان از کجا آمده است؟ نخستین هکرهایی که آیفون را هک کردند این نام را برای کار خود انتخاب کردند تا به این ترتیب نشان دهند آیفون را از زندان اپل و محدودیت های زیادش نجات داده اند. حالا این عبارت آنقدر گسترده شده که حتی برخی کاربران اندروید نیز از آن استفاده می کنند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  دکمه مخفی آیفون کجاست؟

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx