توضیحات حدادعادل درباره حاشیه‌های اخیر مطلبش در فضای مجازی

didi ghatar.com ۱۳ آذر ۱۳۹۵ دیدگاه ۳۶۳

رئیس فرهنگستان فارسی نسبت به حاشیه‌های اخیر مطلبش در فضای مجازی واکنش نشان داد.


حدادعادل درباره حاشیه‌های اخیر مطلبش در فضای مجازی، گفت: بنده در پاسخ به سوالی که از من پرسیده شده بود فرق سوال و تهمت چیست مثالی زدم تا معلوم شود چگونه می‌توان بدترین تهمت‌ها را درقالب یک سوال عرضه کرد. بعضی مثال مرا در فضای مجازی دستاویز تفاسیری کردند که دربردارنده نسبت‌هایی ناروا به اشخاص می‌شد و با مسلم گرفتن برداشت‌های غلط خود به این موضوع شاخ و برگ دادند.
 
حداد عادل تصریح کرد: حقیقت این است که این نوع برداشت‌ها و تفاسیر به هیچ وجه از متن مثالی که من زدم فهمیده نمی‌شود. در دل مقصود من توهین به شخص خاصی نبود و تنها خواستم بگویم “درقالب سوال تهمت نزنید”! اما برخی با تحریف مثال من به خیال خود حاشیه‌سازی کرده و تلاش دارند تا افکارعمومی را از مسئله اصلی منحرف کنند.
 
حداد عادل، دربارهٰ تفاوت تهمت و سوال نوشته های بود: «برای روشن شدن فرق بین تهمت و سؤال: اگر کسی از کسی بپرسد، آیا این صحت دارد که شما فرزند نامشروع پدر و مادر خود هستید؟ به نظر شما این سوال است یا تهمت؟»
 
این نوشته حداد عادل با واکنشهای کاربران فضای مجازی در اینستاگرام، توئیتر و تلگرام روبرو شد و ضمن ساخت هشتگی با عنوان «#این_سوال_است_یا_تهمت» به شوخی با حداد عادل پرداختند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx