همسر تاسیساتی پلاسکو: می‌گویند پول نمی‌دهیم چون …

didi ghatar.com ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ دیدگاه ۲۶۲۵

خانواده یکی از قربانیان پلاسکو می‌گوید: جسد عزیزشان به شکل سالم به آن‌ها تحویل داده شده است.


محمود محسنی ۶۷ سال سن داشت و برای بیش از ۵۰ سال تاسیساتی ساختمان پلاسکو بود و در روز فاجعه پلاسکو جان خودش را در همین ساختمان از دست داد.

در همین رابطه گفتگویی با همسر و فرزند محمود محسنی داشتیم که چندی پیش و در تعطیلات نوروز مشروح آن منتشر شد و بخشی از آن را در ادامه بخوانید:
‌ 
می‌دانید مرحوم محسنی چرا هنگام آتش سوزی از ساختمان خارج نشده بود؟

– وقتی به کلانتری بهارستان رفتیم یکی از مامور‌ها به من گفت: ما به محسن گفتیم به داخل ساختمان نرود، ولی بعد از آن سریع یکی دیگر از مامور‌ها مخالفت کرد و گفت: “من به او گفتم تا به داخل ساختمان برود و فلکه را ببندد، ولی تا وارد آنجا شد ساختمان ریخت. ”
 
همسر محمود ناگهان بغض کرد و خودش از مشکلات نبود «محسنی» گفت.

– الان اصلا کسی از ما حمایت نمی‌کند حتی مسئولان پلاسکو می‌گویند این کار، کار دوم محسن بوده تا به ما کمک نکنند. به خدا هیچ کمکی نکردند.
 
یعنی چه کار دومش بوده؟

– چون بازنشسته بود می‌گفتند کار دومش است، من اصلا نمی‌دانستم همسرم چقدر حقوق می‌گیرد، ولی الان که حقوقش را تازه این ماه ریخته اند تازه متوجه شده ام حقوقش ۹۹۰ هزار تومان بود.
 
او که حالا یاد همه بی توجهی‌ها افتاده بود با خشم و غم زیادی به حرف هایش ادامه داد:

– حدود ۵ هفته پیش ما با خانواده دیگر قربانیان پیش اعضای هیئت مدیره پلاسکو رفتیم و گفتند تا یک هفته به ما کمک مالی‌ای برای عید می‌کنند، ولی تازه دو روز پیش ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول برای ما ریخته اند، آخر این حقوق محمود است یا عیدی او؟ گفتند درباره عیدی او بعدا فکر می‌کنند. چه فکری می‌خواهند بکنند؟
 
به پسرش نگاهی کرد و به حرف زدن ادامه داد. ظاهرا برای تحصیل پسرش پولی وجود ندارد.

-من دو بچه دارم، یک دختر ۲۰ ساله و یک پسر ۱۶ ساله. برای عید برای بچه‌ها حتی یک دست لباس نگرفتیم. ما با این پول باید برای خانه وسیله بخریم، خوراکی بخریم…
 
از طرف دولت هم کمکی به شما نکردند؟

-نه الان که هیچ کمکی نکرده اند. اوایل این حادثه ۵۰۰ هزار تومان به ما کمک کردند، به غیر این اصلا هیچ کمکی نکردند. حالا مسئولان پلاسکو می‌گویند تلاش می‌کنند دیه محمود را بگیرند، اینکه کمک آن‌ها نیست اگر دولت دیه را بدهد، خودش این کمک را کرده است.
 
خانم مولاوردی به خانه قاسم یکی دیگر قربانیان پلاسکو رفته بود و شاید در عید به اینجا هم بیاید.

– شنیدیم که معاون رئیس جمهور به خانه قاسم رفته است، اما نه کسی به اینجا نیامد.
 
ناگهان پسر محمود که تا آن لحظه ساکت بود با ناامیدی سوالی مطرح کرد انگار که دنبال فردی بود تا آن‌ها را از این شرایط نجات دهد.

-اگر او بیاید برای ما کاری می‌کند؟
 
همسر محمود شروع کرد به قسم خوردن و از وضعیت زندگی اش گفت:

الان اصلا هیچ چیزی ندارم، حتی برای کفن و دفن محسنی از اطرافیان پول قرض گرفته ام.
 
مگر نگفتند کفن و دفن رایگان است؟

– گفتند فقط برای بهشت زهرا رایگان است، ولی من می‌خواستم جسد او را به اینجا بیاوریم. اینجا هم برای قبر ۴ میلیون می‌گرفتند، ولی ما ۳ میلین تومان پول دادیم، بعد برای قبر یکی دیگر از قربانیان پلاسکو ۲۰ میلیون پول داده اند.
 
آن‌ها مشکل کفن و دفن را با امام جمعه آن منطقه در میان گذاشته بودند و قرار بود هزینه قبر برای آن‌ها رایگان باشد که این اتفاق نیافتاده است. اما همسر محمود از هم محلی‌های خودش ناراحت نیست.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx