استان تهران چند معتاد دارد؟

didi ghatar.com ۰۲ تیر ۱۳۹۶ یک دیدگاه ۹۲۳

در گزارش سال ۲۰۱۶ میلادی اتحادیه اروپا آمده است که هر هفته یک مواد جدید صنعتی ساخته و به بازار افزوده می‌شود، همچنین براساس گزارش دفتر UNODC در سال ۲۰۱۳ میلادی، ۳۵۰ نوع مواد صنعتی در دنیا شناخته شده بود که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۴۵۰ و در سال ۲۰۱۵ به ۵۵۰ الی ۶۰۰ نوع رسیده است؛ در واقع این مواد هر ساله در حال افزایش هستند.

محمدعلی اسدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان این مطلب افزود: مواد مخدر صنعتی جدید ناشناخته هستند و به دلایلی همچون مضرات نامشخص، قرار نگرفتن جزو مصادیق قانونی،‌ داشتن اسامی جوان پسند و غریبانه‌،‌ قیمت پایین و تولید راحت موجب می‌شوند که آینده مواد مخدر به آینده‌ای صنعتی تبدیل شود، موادی که مصرف آنها بسیار خطرناک است.
 
وی با اشاره به موضوع اعدام ها گفت: مدتی است که مجلس شورای اسلامی بحث حذف اعدام‌ها را مطرح می‌کند، این امر موجب دلسردی دستگاه‌های مقابله‌ای خواهد شد؛ چرا که در فرامین و دستورات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مصوبات شورای امنیت ملی به دستگاه‌های مقابله‌ای دستور اکید داده شده است که به شدت و حدت با قاچاقچیان و باندهای قاچاق مواد مخدر مقابله شود، در صورتی که حذف اعدام، از آن شدت و حدت می‌کاهد و کار نیروی انتظامی را سخت‌تر خواهد کرد، خبر حذف اعدام حتی موجب خوشحالی قاچاقچیان و جری‌تر شدن آنان شده است.
 
اسدی تصریح کرد: کشورهای اروپایی همانطور که انتظار دارند جمهوری اسلامی ایران از ورود مواد مخدر از کشور افغانستان به اروپا جلوگیری کند، در مقابل ما هم انتظار داریم اروپائیان مانع از قاچاق مواد صنعتی به کشورمان شوند.
 

  آب تهران دیگر خوردنی نیست / وجود پساب و مواد شیمیایی خطرناک در آب مصرفی مردم پایتخت

تهران ۲۲۰ هزار معتاد دارد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه براساس برآوردها تهران ۲۲۰ هزار معتاد دارد، گفت: از این رقم هشت هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار نفر از آنان معتاد متجاهر هستند و در تهران حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر زن وجود دارد.
 
اسدی با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت تدبیر و امید ظرفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر در استان تهران تنها حدود ۴۰۰ نفر بود خاطرنشان کرد: این آمار با اقدامات انجام شده در سال ۹۵ به ۸ هزار نفر افزایش یافت و سعی داریم این رقم را تا پایان سال به ۱۲ هزار نفر افزایش دهیم.
 
منبع: خبرگزاری مهر

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  "ورود فاضلاب انسانی" تصفیه نشده به سد ماملو!/ تامین بخشی از آب شرب تهران از سد ماملو!

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx