علت بازداشت «حمید بقایی» اعلام شد

lokomotive ghatar.com ۱۹ تیر ۱۳۹۶ دیدگاه ۳۷۱۸

حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم روز گذشته در پی احضار به دادگاه بازداشت شده است.

درشبکه های مجازی خبری با این عنوان «حمید بقایی پس از حضور در دادسرای رسانه بازداشت شد!» امروز منتشر شد، به همین منظور خبرنگار ایرنا برای تایید صحت و سقم این خبر با دو وکیل حمید بقایی تماس گرفت که می توان گفت بی نتیجه بود.
 
علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد درمصاحبه با دولت بهار گفت: به دلیل عدم توانایی تامین وثیقه ۵۰ میلیاردتومانی، حمید بقایی بازداشت شد.
 
وی افزود:حمید بقایی با شکایت دولت یازدهم بازداشت و درحالی که با توجه به موضوع شکایت هیچ نیازی به بازداشت ایشان نبود، اما متاسفانه به مدت ۲۲۵ روز بقایی را در زندان در بازداشت نگه داشتند که بخش عمده آن در زندان انفرادی بوده است و سرانجام بدون کیفرخواست و بدون وثیقه و بر اساس دستور یک مقام عالی نظام ، فقط با قید کفالت آزاد شدند.
 
وی در ادامه گفت: اکنون قریب یک سال و نیم از آزادی بقایی سپری شده است و امروز به دستورهمان بازپرس، نامبرده را با همراهی ماموران اعزامی از سوی دستگاه قضایی، از مقابل منزل بازداشت و به دادسرا بردند. در آنجا به وی گفتند که شما را احضار کرده ایم ولی در بازپرسی حاضر نشده اید.
 
«بقایی پاسخ داده اند که این احضاریه به دست بنده نرسیده است. بازپرس گفته است که آدرس شما را پیدا نکردیم. بقایی پاسخ دادند که منزل من همانجایی بوده است که ماموران دستگاه قضایی قبلا آنجا را بازرسی کردند و امروز هم بنده را از همان جا بازداشت کردند. ضمنا بنده دو وکیل و دو کفیل معرفی کرده ام . باید احضاریه را به آنها ابلاغ می کردید.»
 
مشاوره رسانه ای دولت دهم ادامه داد: به هر تقدیر بازپرس پرونده با ادعای اینکه ممکن است حمید بقایی را احضار کنند ولی در دادسرا حاضر نشوند، قرار کفالت را تغییر داده و برای نامبرده یک وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی صادر کرده است که تامین چنین وثیقه ای برای بقایی غیرممکن است و به همین دلیل بازپرس مربوطه بار دیگر حکم به بازداشت وی داده است.
 
به گفته جوانفکر، این سئوال همچنان باقی است که چرا مراحل تحقیقات قضایی در باره یک پرونده بیش از دو سال به طول انجامیده است؟ آیا حمید بقایی باید بیگناهی خود را به دستگاه قضایی ثابت کند یا بازپرس پرونده باید مستند به ادله روشن تفهیم اتهام و به فوریت به این مساله رسیدگی نماید؟ روشن است که مفتوح بودن طولانی‌مدت یک پرونده، نقطه ضعف متهم محسوب نمی شود بلکه اگر قرار باشد ضعفی بر این مساله عنوان گردد، این ضعف به دستگاه قضایی مربوط می‌شود که به هر دلیلی نتوانسته است مانع از اطاله دادرسی شود.
 
«به موجب قوانین جاری کشور ، بازپرس موظف است ادله کافی برای تفهیم اتهام را گردآوری و سپس اقدام به احضار متهم نماید اما در مورد بقایی قانون نقض شده و بازپرس در دوره بازداشت حمید بقایی در صدد جمع آوری ادله بوده است».
 
جوانفکر افزود: بازداشت مجدد و غیرقابل توجیه حمید بقایی درهفته بزرگداشت قوه قضاییه بسیار عجیب و حیرت انگیز به نظر می رسد و انتظار می رود با دخالت مقامات ارشد قضایی به این روند غیرقانونی خاتمه داده شود.
 
به گزارش ایرنا،‌ غلامحسین محسنی اژه ای روز ۲۷ فررودین ماه سال جاری در یکصد و دهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه درباره وضعیت پرونده حمید بقائی معاون اجرایی دولت دهم گفت: پرونده بقائی مفتوح و درحال رسیدگی است.
 
وی تصریح کرد: هنوز بیگناهی یا گناه کار بودن بقائی ثابت نشده است.
 
منبع: خبرگزاری ایرنا

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx