shiva drlotfifard.com ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ دیدگاه ۱۷۴

تومور مغزی رشد غیرعادی سلولها در مغز و یا نواحی مجاور آن است. طبق نظر متخصصان و جراحان مغز و اعصاب انواع مختلفی از تومورهای مغزی وجود دارند که در دسته های متفاوتی قرار می گیرند:

تومور مغزی خوش خیم: این نوع تومورها از دید متخصص و جراح مغز و اعصاب، تورموهایی هستند که کم خطر بوده و از سلولهای داخل و اطراف مغز منشا می گیرند و شامل سلولهای سرطانی نمی شوند و سرعت رشد آنها کم است. همچنین دارای مرزهای مشخصی با سلولهای دیگر هستند و داخل بافت های دیگر منتشر نمی شوند. به دلیل اینکه ریشه های عمیقی در مغز ندارند به راحتی توسط جراح مغز و اعصاب برداشته می شوند. این تومورها با اینکه خطر زیادی ندارند ولی به سلولهای اطراف خود به خاطر تورمی پیدا کرده اند آسیب می زنند و فشار داخلی نسبتا زیادی را به جمجمه در محلی که وجود دارند وارد می کنند.

تومورهای مغزی بدخیم: این نوع تورموها سرطانی بوده و مرز مشخصی با سلولهای دیگر ندارند و فورا باید زیر نظر متخصص یا جراح مغز و اعصاب باشند. این تومور خطرناک شناخته می شود چون سریعا رشد کرده و سلولها و بافتهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند.

تورموهای اولیه: این نوع تومورها از سلولهای مغز منشا می گیرند و می توانند به سایر بخش های مغز با ستون فقرات نیز بروند ولی ندرتا به ارگانهای دیگر منتشر می شوند.

تومورهای ثانویه: این نوع تومورها از سلولهای سایر بخش های بدن منشا گرفته و سپس به مغز می رسند. این نوع تورموها طبق نظر متخصصان و جراحان مغز و اعصاب شایع تر از نوع قبل بوده و آنها از محلی که از آن منشا گرفته اند نام گرفته می شوند.

ادامه مطلب

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx