چگونه تاثیر ترامادول را از بین ببریم؟

lokomotive ghatar.com ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ (۳۸) دیدگاه ۱۳۳۹۲۴

مسمومیت با داروی ترامادول یک مورد اورژانس است، که نیاز به اقدامات فوری دارد وگرنه می‌تواند به مرگ منتهی شود. دوزهای بالاتر از ۳۰۰ میلی گرم می‌تواند علائم مسمومیت را ایجاد کند. گاهی تشنج در اثر ترامادول هم اتفاق می افتد، که بسته به دوز و در دوزهای کم نیز امکان بروز دارد.

قطار وبگردی: اکثر قرص ها، عوارضی دارند، اما خیلی از افراد این عوارض را احساس نمی‌کنند یا اینکه می‌توانند با آن کنار بیایند.

چگونه اثر ترامادول را از بین ببریم؟

اینکه دچار عوارض جانبی بشوید یا نه، ممکن است به مقدار دارویی که مصرف می‌کنید، سن‌تان، وزن‌تان، زن یا مرد بودن‌تان و اینکه به چه بیماری‌های دیگری ممکن است دچار باشید، بستگی داشته باشد.

ترک مصرف قرص ترامادول

احتمال اینکه بزرگسالان ِ سنین بالاتر دچار عوارض جانبی دارو بشوند، بیشتر از جوان‌ترهاست. ممکن است با شروع مصرف یک قرص، تغییر دوز و یا توقف مصرف دارو عوارض آن را احساس کنید.

حتی ممکن است دارویی را معمولا مصرف کنید اما دچار هیچ عارضه‌ی جانبی نشوید اما ناگهان در زمانی، عوارض ان بروز پیدا کند. این امکان هم وجود دارد که با مصرف قرص معمولا عوارض آن را حس کنید اما این عوارض، ناگهان متوقف شوند.

علائم مسمومیت با ترامادول:

• خواب آلودگی شدید
• استفراغ و سرگیجه
• احساس خفگی و تنگی نفس
• کاهش سطح هوشیاری
• عدم تعادل در راه رفتن
• هذیان گویی
• آپنه یا قطع مکرر تنفس

در صورتیکه با بیماری برخورد کردید که هر کدام از علائم بالا را دارد، ابتدا با اورژانس تماس گرفته و سپس اگر بیمار به هوش است، سر و گردن را در وضعیتی قرار دهید که تنفس راحت انجام شود. و اگر بی‌هوش است در صورتی‌که نفس می‌کشد او را به پهلو بخوابانید و منتظر رسیدن اورژانس باشید.

پس برای درمان اولین قدم کمک به نفس کشیدن بیمار است. در مراکز درمانی این کار با آمبو بگ و یا دستگاه ونتیلاتور انجام می‌شود.

در صورتی‌که مشکل دپرسیون تنفسی شدید باشد، نالوکسان که پادزهر ترامادول و داروهای مخدر است تجویز می‌شود. مقدار نالوکسان در ابتدا ۰٫۴ میلی گرم وریدی یا داخل تراشه می‌باشد. بدلیل خطر تشنج با نالوکسان در بیماران مسمومیت ترامادول در موارد غیر ضروری بایستی از تزریق نالوکسان خودداری کرد. اما در صورتی‌که چاره‌ای نباشد و کاهش سطح هوشیاری برطرف نشود، هر ۲ دقیقه یک‌بار نالوکسان می‌تواند تکرار شود، تا اینکه حداکثر به پانزده میلی گرم برسد.

بررسی‌های کاملتر در صورتیکه باز هم هوشیاری بهبود نیابد لازم است.

شستشوی معده و دادن ذغال خوراکی فعال به بیمارانی که تازه قرص را خورده‌اند توصیه می‌شود. از آنجاییکه اکثر این افراد داروهای دیگر هم ممکن است مصرف کرده باشند، بررسی عملکرد کبد و کلیه ها ضرورت دارد. دادن مسهل به بیمار برای کمک به دفع داروها مفید است. مایعات وریدی بایستی حتما با توجه به وضعیت بیمار تجویز شود.

  چگونه اثر و عوارض انواع قرص را از بین ببریم؟

چند نکته در مورد قرص ترامادول

۱- هر قرص ۱۰۰ میلی گرمی ترامادول معادل ۲ الی ۳ گرم تریاک است. بنابراین این دارو یک داروی قوی می باشد و باید در مصرف آن احتیاط کرد.

۲- برای ترک ترامادول و رفع سموم آن می توان از مواد لبنی مانند شیر استفاده کرد. شیر به دفع سموم ناشی از ترامادول کمک می کند.

۳- می‌توان برای بر طرف کردن ضعف بدن و رفع کلافگی ناشی از آن از شکلات تلخ استفاده کرد. مواد موجود در شکلات تلخ موجب کاهش درد و آرامش فرد می شود.

۴- مصرف میوه و سبزیجات به خصوص موز می تواند به ترک ترامادول کمک کند و مسمومیت های ناشی از ترک ترامادول را تا حد زیادی کاهش دهد.

۵- ترامادول به شدت به دستگاه گوارش صدمه میزند و اگر از آن برای ترک مواد مخدر استفاده می کنید، حتما بعد از غذا مصرف کنید.

۶- اگر قصد ترک ترامادول را دارید، حتما به یک پزشک و روان شناس مراجعه کنید. چون ترک ترامادول هم جنبه جسمی دارد و هم جنبه ی روحی که باید بر طرف بشود. بدون دریافت مشاوره و کسب اطلاعات دقیق، خود سرانه کاری انجام ندهید.

۷- برخی از افراد برای درمان زود انزالی از این قرص استفاده می کنند. در کوتاه مدت نتیجه بخش است ولی در دراز مدت نه تنها این مشکل را برطرف نمی کند، بلکه به مرور زمان باعث می شود دوز مصرفی شما بالا رفته و اثرش به مرور کاهش می یابد و در طولانی مدت مشکلات جنسی برای فرد ایجاد می‌کند.

  از بین بردن اثر و عوارض قرص دیازپام

۸- ترک ناگهانی ترامادول خطرناک بوده و باید طبق نظر پزشک و مشاور اقدام به ترک ترامادول کرد. چون ترک ناگهانی باعث تب و لرز و احساس ضعف در بدن، اسهال، استفراغ، بی اشتهایی، تشنج و مواردی از این قبیل می شود. در برخی موارد ترک ترامادول برای افرادی که به مدت چند سال از آن استفاده کرده اند، موجب مرگ می شود.

۹- برای ترک ترامادول می توان از استامینوفن، کدئین و کاهش تدریجی قرص طبق نظر پزشک استفاده کرد. اگر در مدتی از ترامادول استفاده کرده و طبق شرایطی نمی توانید آن را مصرف کنید. می توانید از استامینوفن و کدئین برای کاهش سردرد و دردهای جسمانی خود استفاده کنید.

4.8 4 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

38 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
38
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx