وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون در صدد رسیدن به قاسم سلیمانی

dell ghatar.com ۲۶ مهر ۱۳۹۶ دیدگاه ۵۷۰

در عراق و برخی از کشورها به عنوان یک شخصیت دیپلمات از قاسم سلیمانی یاد می شود و او را تمام کننده کارهای مهم توصیف می کنند. او در بسیاری از موارد بحران را در عراق حل کرده است و برای خودش معاهده های گذشته میان شیعیان و کردها را فسخ کرده و برنامه های جدید را امضا می کند.

SOLEYMANI

 

پایگاه آمریکایی واشنگتن اگزماینر در گزارشی با عنوان “وزیر امورخارجه ایران فرد دیگری است” نوشت: از هر تحلیل گر و یا افسر نظامی آمریکایی که در مورد قاسم سلیمانی سوال بکنید، آنها بر این باروند که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران یک تروریست است و او را عامل مرگ صدها نفر از افسران نظامی آمریکایی می دانند.
 
این پایگاه آمریکایی نوشت: اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که از هر ایرانی هم در مورد قاسم سلیمانی سوال بکنی او را قهرمان توصیف می کنند. باید گفت بسیاری از مقامات ایران فقط حرف می زنند اما قاسم سلیمانی عمل می کند. او در اکثر عملیات ها حاضر است و حتی در کنار سربازان نیروهای نیابتی ایران چای می خورد.
 
واشنگتن اگزماینر در ادامه افزود: حتی باید گفت در عراق و برخی از کشورها به عنوان یک شخصیت دیپلمات از قاسم سلیمانی یاد می شود و او را تمام کننده کارهای مهم توصیف می کنند. او در بسیاری از موارد بحران را در عراق حل کرده است و برای خودش معاهده های گذشته میان شیعیان و کردها را فسخ کرده و برنامه های جدید را امضا می کند.
 
این منبع آمریکایی در ادامه افزود: نه تنها در عراق بلکه قاسم سلیمانی در سوریه نیز حضور چشمگیری داشته و او کمک بزرگی را به رژیم بشار اسد کرده است. او توانسته است که نیروهای حزب الله را به خوبی به سوریه وارد کرده و کنترل کند و همچنین روابط خوبی را میان بشار اسد و نیروهای روسیه ایجاد کند.
 
واشنگتن اگزماینر افزود: واشنگتن همچنان در مورد نفوذ ایران در عراق و مناطق دیگر شاکی است و وزارت امورخارجه آمریکا و پنتاگون خواهان این هستند که روابطشان با رهبران عراقی مانند رابطه آنها با قاسم سلیمانی بشود که این کار کمی سخت بوده و همچنان طرف های عراق به التزام و تعهدات نیروهای آمریکایی اعتمادی ندارند.
 
تحلیل ها حاکی از این است که نیروهای آمریکایی نیز متوجه این شده اند که اقدامات قاسم سلیمانی و عملکرد آن در عراق درست بوده است که طرف های عراقی تمام امور را به دست وی داده و آنها نیز اکنون خواهان داشتن رابطه ای این چنینی با طرف های عراقی هستند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx