۷۰ ساعت عملیات برای نجات گروگان یک میلیاردی +عکس

baran ghatar.com ۲۹ مهر ۱۳۹۶ دیدگاه ۷۰۵

کارمند طلافروشی که برای اخاذی یک میلیاردی ربوده شده بود، قبل از انتقال به افغانستان با دستگیری دو گروگان آزاد شد.

شامگاه یکشنبه ربوده شدن مردی در بندرعباس به پلیس گزارش شد. با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی مامور رسیدگی به این پرونده شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد، مرد ربوده‌شده کارمند طلافروشی است که ساعت ۱۰ شب در مسیر محل کارش به خانه توسط افرادی ربوده شده است. آدم‌ ربایان از طریق پیامک موضوع را به خانواده مرد گروگان اطلاع داده و برای آزادی او یک میلیارد تومان درخواست کرده بودند.

 

وی افزود: پس از ردیابی تلفن آدم‌ربایان، متوجه شدیم آنها از سیمکارتی استفاده کرده‌اند که هویت مالک آن ثبت نشده است. این موضوع روند تحقیقات را با مشکل رو‌به‌رو کرد. در حالی که گروگان دارای حسن شهرت بود، آدم‌ربایان در پیامکی اعلام کردند او را به خاطر اختلاف بر سر ۲۰۰ کیلو موادمخدر دزدیده‌اند. مطمئن بودیم آنها با طرح این موضوع قصد تغییر مسیر تحقیقات را دارند. متهمان خانواده گروگان را تهدید می‌کردند و این ماجرا باعث ایجاد جو روانی بد در میان صنف طلافروشان و خانواده گروگان شده بود.

 

رئیس پلیس استان هرمزگان با اشاره به دستگیری دو نفر از گروگانگیران ادامه داد: در حالی که هیچ ردی از متهمان وجود نداشت، ماموران یکی از آدم‌ربایان را شناسایی کرده و متوجه شدند او به سمت مرز افغانستان در حرکت است. این موضوع باعث شد احتمال دهیم آنها قصد انتقال گروگان به افغانستان را دارند. سرانجام با ۷۰ ساعت کار پلیسی و اطلاعاتی خانه گروگانگیران در خیابان آزادگان بندرعباس شناسایی شد و کارآگاهان در عملیاتی ضربتی دو نفر از متهمان را در آن خانه دستگیر کرده و گروگان نیز نجات پیدا کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در جریان تحقیقات مشخص شد، متهمان از اتباع افغان هستند که شامگاه یکشنبه در کوچه‌ای خلوت به شاکی حمله کرده‌اند و او را با یک دستگاه خودروی پراید ربوده و به خانه اجاره‌ای خود آورده بودند. آنها با شناسایی شاکی چند روز رفت و آمد او را زیر نظر گرفته و در فرصتی مناسب نقشه شان را اجرا کردند. آنها قصد داشتند شامگاه چهارشنبه گروگان را به افغانستان منتقل کنند که قبل از اجرای نقشه خود دستگیر شدند.

 

دو متهم در این رابطه دستگیر شدند و تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان ادامه دارد.

 

۶۳۶۴۴۱۶۷۶۷۴۳۳۲۷۴۱۷

۶۳۶۴۴۱۶۷۶۶۲۵۰۴۴۳۵۸

۶۳۶۴۴۱۶۷۶۶۵۷۵۴۴۹۴۲

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx