مرگ دانش آموز به دلیل استرس امتحان

baran ghatar.com ۱۶ آذر ۱۳۹۶ دیدگاه ۵۵۹

مرگ یک دانش‌آموز استعدادهای درخشان به دلیل استرس ناشی از جلسه امتحان موضوعی است که چند سوال را ایجاد کرده و البته آموزش‌وپرورش دراین باره توضیحاتی دارد.

خبر عجیب و غیرقابل باور بود، مرگ یک دانش آموزان استعدادهای درخشان به دلیل استرس امتحان! روز گذشته این خبر به همراه تصویر دانش‌آموز منتشر شد، خبری که تایید می‌کرد بهنام علوی نژاد دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان تیزهوشان علامه طباطبایی تبریز سر جلسه امتحان میان ترم به دلیل استرس شدید ایست قلبی می‌کند.

آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی در این رابطه معتقد است، دانش آموز سید علی علوی نژاد دانش آموز دبیرستان علامه طباطبایی ناحیه یک تبریز از خیلی وقت قبل ناراحتی قلبی داشته و این در پرونده پزشکی‌اش درج شده است و روز فوت هم قبل از اینکه به مدرسه بیاید مجدد دچار مشکل قلب شده و همراه والدین به بیمارستان می‌رود و بعد از ویزیت پزشکان هنگام بازگشت در محوطه اورژانس بیمارستان ایست قلبی می‌شود و هیچ کدام از موارد مطرح شده صحت ندارد.

اگر چه مرگ این دانش‌آموز در محیط مدرسه نبوده است اما نمی‌توان نسبت به استرس تحمیلی به دانش‌آموزان در مدارس سمپاد بی‌توجه بود.

در همین رابطه یکی از معلمان مدارس استعدادهای درخشان معتقد است «در مدارس سمپاد فشار روانی به دانش آموزان برای کسب نمرات و معدل تعیین شده بالاست و گاه برای کسب رتبه در جشنواره خوارزمی برای ارائه طرح‌های پژوهشی و قبولی در المپیادها دچار استرس بسیار می‌شوند از سوی دیگر برای قبولی در کنکور تاکید بسیاری به رشته‌های پزشکی می‌شود. همچنین به دلیل غربالگری نادرست برای جذب دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان گاه شاهد هستیم که دانش آموزان سختکوش گزینش می‌شوند و برای کسب نمرات تعیین شده باید تلاش بسیاری کنند و همین مسئله استرس بسیاری را به دانش آموزان تهدید می‌کند.»

تحمیل استرس به دانش‌آموزان در مدارس سمپاد و آسیب‌های روانی ناشی از آن موضوعی است که جای بررسی‌های کارشناسی بسیاری دارد و تاکنون توجه کافی به آن نشده است چرا که استرس‌های روانی ناشی از این مسئله می‌تواند یک نوجوان را در معرض افسردگی یا مخاطرات دیگر قرار دهد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx