sepehr23 ciot.ir ۰۹ دی ۱۳۹۶ دیدگاه ۴۳

اینترنت اشیا قطعا تا کنون با پدیده IoT یا Internet of Things که در فارسی به اینترنت اجسام و اشیا معنا شده است، آشنا شده‌اید و از تأثیرات آن بر روی کار و زندگی بشر آگاه هستید؛ اما این پدیده بواقع چه معنی و مضامینی‌ دارد و دقیقا به چه ترتیبی دنیای ما و زندگی روزمره ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؟
نخست شاید لازم باشد ‌دقیق IoT را معنی کنیم. در اولین معنی، IoT متضمن ارتباط هر دستگاهی که قابلیت ارتباط با اینترنت یا یک دستگاه دیگر را دارد، است و واژه Things در Internet of Things دقیقا به معنی همین دستگاه‌ها و اشیایی است که در ‌روز پیرامون خود می‌بینیم.
همه دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند، ماشین‌های لباس‌شویی، یخچال‌ها و سایر تکنولوژی‌های پوششی در حال حاضر توان بالقوه ارتباط با اینترنت یا دستگاه دیگر را دارا هستند و همه این‌ها در بستری در شبکه قرار خواهند داشت که مبنای Internet of Things را تشکیل می‌دهند.
تهدیدات امنیتی بالقوه IoT
در حالی که این پدیده می‌تواند بسیاری از امور را برای انسان ساده سازد و کمک شایانی در زندگی روزمره باشد، ‌چالش‌های خود را نیز به دنبال دارد. یکی از این چالش‌ها که باید بسیار جدی گرفته شود، موضوع امنیت است. اگر قرار است میلیارد‌ها دستگاه در آن واحد با هم و با اینترنت در ارتباط باشند، موضوع حفظ حریم خصوصی و اطلاعات چه خواهد شد؟

بنا بر گزارش Ernst & Young تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۰ میلیارد دستگاه به شکل وایرلس به هم متصل خواهند شد. این گزارش اشاره کرده ‌که IoT حتی تهدیدات امنیتی بیشتری را نیز به دنبال دارد، زیرا درگاه‌های ورودی چندگانه و سیستم‌های چند‌گانه را به هم مرتبط می‌کند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx