جاذبه های یونان، اسپانیا و قبرس

lokomotive ghatar.com ۲۲ دی ۱۳۹۶ دیدگاه ۶۳۲

در این مقاله که به تلاش آژانس هواپیمایی آیشم فراهم شده تلاش شده تا شما را با جاذبه های گردشگری یونان ، اسپانیا و قبرس بیشتر آشنا کنیم.


تور یونان

رپورتاژ آگهی:

تور یونان همه چیز را برای یک گردشگری

ویرانه های باشکوه تاریخی، سواحل زیبا با آبی شفاف و خیابان های سنگ فرش شده پیچ در پیچ با خانه هایی رنگارنگ. چه از سرزمین اصلی چه جزیره ها دیدن کنید هیچ وقت با کمبود دیدنی های جذاب و خوراکی های خوشمزه روبرو نخواهید شد.

از یک صومعه ساخته شد در کوهستان ها گرفته تا آتش فشانی که می توانید به معنای واقعی داخل شوید عکس هایی که در ادامه خواهید دید تنها مثال هایی است از جاهای دیدنی یونان و می تواند به شما ثابت کند یونان ارزش مسافرت کردن را دارد.

وقتی به یونان فکر می کنیم مسلما یکی از اولین تصاویری که به ذهن می آید پارتنون است. بازدید از آتن برای دیدن بقایایآکروپلیس یونان یکی از الزامات سفر به یونان است.

 

در نزدیکی آن، اودئون هرودس آتیکوس قرار دارد امفی تئاتری که در قرن دوم ساخته شده و اثری است خیره کننده از دوران قدیم. در این آمفی تئاتر هنوز هم موسیقی و تئاتر اجرا می شود.هنگام گشت و گذار در آتن حتما باید سری هم به بازار مرکزی بزنید تا آنجا را نیز تجربه کنید. چنین بازارهایی عضو جدا نشدنی فرهنگ یونانی است. این بازار مرکزی است برای اهالی منطقه تا بتوانند محصولات تازه خود اعم از ماهی، گوشت و میوه و سبزیجات را بفروشند.آتن تنها شهری نیست که ویرانه های تاریخی زیبا دارد در المپیا می توانید محل بازی های المپیک باستان را نیز بازدید کنید.برای اینکه منطقه ای سرشار از معماری های زیبای تاریخی ببینید، به مانی در استان پلپونز یونان بروید، جایی که خانه های سنگی در سراسر آن چشم اندازی مبهوت کننده ساخته اند. با دیدن آنچه از شهر باستانی اسپارتا مانده شگفت زده خواهید شد. این بنای تاریخی در لاکونیا واقع در استان پلوپونز یونان قرار دارد.و برای دیدن ترکیبی از معماری مدرن و قدیمی شهر بندری تسالونیکی مکانی بسیار زیبا برای دیدن کردن است. این شهر دارای اسکله های زیبا، رستوران و کافه های بسیار زیاد و جمعیت دانشجویی بالایی است.هر کدام از جزایر یونان شاخصه منحصر بفرد خود را دارد. یکی از محبوبترین این جزایر سانتورینی است که به خاطر خانه های سفید رنگش و منظره اقیانوسی فوق العاده ای که دارد شناخته می شود.شهر اویا در سانتورینی، شهرت ویژه ای پیدا کرده است. این شهر مکانی فوق العاده برای تماشای غروب آفتاب است و شهرتش را نیز به همین دلیل کسب کرده. این شهر زیبا در فیلم عاشقانه ” The Sisterhood of the Traveling Pants ” نیز بازتاب داشته است.این جزایر زیبا در دیگر فیلم ها نیز خودنمایی کرده اند. جزیره کفالونیا به عنوان لوکیشن فیلم ” Captain Corelli’s Mandolin ” مورد استفاده قرار گرفته است.یونان همچنین خانه جزایر تماشایی است. ساحا زاکینتوس ناواجیو – گاهی نیز به لطف کشتی زنگ زده ای که در ساحلش قرار دارد به عنوان ساحل کشتی شکسته خطاب می شود – محلی ویژه برای لذت بردن از ساحل و گرفتن حمام آفتاب است.

 

ساحل رودز آگیوس پاولوس منظره ای فوق العاده از ویرانه های شهر باستانی لیندوز در خود دارد.

 

ساحل کرت الفونیسی یکی از بهترین مکان های امتداد ساحلی اروپا به حساب می آید.

 

روستای ماهیگیری کولوئرا در کورفواسکله ای فوق العاده زیبا در خود دارد. اگر به این روستا می روید به شهر کورفو هم سر بزنید چون شهری است کوچک با بناهایی جذاب و دیدنی.جزایر یونان سرشار از گنج های طبیعی نیز هستند، در جزیره تاسوس می توانید در میان صخره ها حوض هایی از آب کاملا شفاف و زیبا پیدا کنید.در نیسیروس، گردشگران ماجراجو می توانند از یک آتشفشان فعال بالا بروند و واردش نیز بشوند ( آخرین بار در سال ۱۸۸۸ فعال شده است ).و اگر واقعا از آتش فشان ها خوشتان می آید، میلوز جزیره ای است که برای خودتان ساخته شده. این جزیره از سنگ های آتش فشانی ساخته شده است طوری که قسمتی از ساحل آن گویا برای دنیایی دیگر است.اگر فکر می کنید آتش فشان ها خطرناک هستند، می توانید سری به دره پروانه بزنید، یک دره طبیعی که در جزیره رودز واقع شده است.می توانید در تاورنا یک ناهار فوق العاده همراه با منظره ای زیبا را تجربه کنید. از مردم محلی بخواهید که بهترین غذای دریایی را به شما معرفی کنند در پایان غذا نیز می توانید از یک قهوه یونانی لذت ببرید.

 

سوولاکی نیز از غذاهایی است که حتما باید بخورید – لقمه هایی از گوشت هستند که معمولا با سالاد پر شده اند.

 

و برای دسر کمی لوکومانداس میل کنید، توپ های سرخ شده شیرینی هستند که معمولا به آنها دارچین و آجیل اضافه می شود.

 

بعد از بخش غذا خوردن، پیاده روی در کوچه های سنگ فرش شده فوق العاده لذت بخش است. رنگ سفید خانه ها ترکیب فوق العاده ای با دیگر رنگ های طبیعی به وجود آورده است.وقتی در میکونوس هستید، فرصت دیدن آسیاب های جزیره هنگام غروب را از دست ندهید، تازه می توانید یک عکس اینستاگرامی ماندگار هم بگیرید.

 

بسیاری از کلیساها و صومعه های یونان ارزش بازدید را دارند – مانند صومعه آگیوس ساواس در کالیمنوس. همچنین زنجیره ای از صومعه ها نیز در فاصله ۱۳۰۰ فوتی ساخته شده اند که در متئورا یونان قرار دارند.

همچنین تعداد زیادی قلعه های زیبا هست. این دژ که در یک جزیره کوچک در نزدیکی کرت قرار دارد تنها یک نمونه است.اگر به دنبال خرید سوغات هستید صنایع دستی زیادی هست که می توانید از مردم محلی خریداری کنید.مانند این بشقاب های دست ساز سرامیکی که به زیبایی روی آنها نقاشی شده است.اگر می خواهید کاملا در فرهنگ یونانی فرو بروید به یکی از اجراهای زنده بوزوکی ( گیتار یونانی ) بروید.همچنین رقص های یونانی را نیز از دست ندهید، مانند این اجرا در شهر پفکوهوری که در سرزمین اصلی یونان واقع شده است. اگر به اندازه کافی جرات دارید می توانید خودتان هم همانجا امتحانش کنید.

  ماجرای شکنجه زن ایرانی در مرز یونان

مسیر بعدی که جذابیت های زیادی برای مسافرین دارد از مسیرهای تخصصی آژانس هواپیمایی آیشم میباشد تور اسپانیا است.

در اادامه این مقاله برایتان از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا میگوییم، از کشوری با تاریخی پربار و طبیعی چشم نواز، از هزینه سفر به اسپانیا و راهکارهایی برای داشتن بازدید خاطره انگیز از این کشور. اسپانیا کشوری عجیب و آرام است که ممکن است برخی از مسافران از آرامی آن خسته  شده و در نظرشان مکانی کسل کننده باشد. در این کشور مغازه ها در ساعات کم و محدودی باز هستند ؛و این رویه ی آرام زندگی برای خیلی از افراد جذاب نیست. جالب است بدانید، در یکی از شهر ها ی این مکان، خواب بعد از ظهر اجباری می باشد! اسپانیا از کشور های جذاب و پویا محسوب شده؛ که از شهر های شلوغ آن میتوان به مادرید و بارسلونا اشاره کرد. اگر علاقه به تماشای سبک زندگی و معماری مورها که همان مسلمانان این کشور هستند داشته اید؛شهر گرانادا را فراموش نکنید. اما سرزمین باسک در شمال این کشور هم یکی از شهر های زیبا برای بازدید محسوب میشود. شاید تا به حال جشنواره ی گوجه فرنگی را شنیده اید؛ در بندر والنسیا و شهر bounel تعداد زیادی از مردم در ماه آگوست  جمع شده و به تماشای این جشنواره میپردازند. اسپانیا کشوری جالب و متنوع است که یکی دیگز از جاذبه های گردشگری آن گردشی کوتاه در جزایر قناری یا اییزا ( ibiza )می باشد؛ هر چند این جاذبه های دیدنی در این کشور تمام شدنی نیست. بارسلونا ،گرانادا، مادرید ، سویا و والنسیا از جمله ی این زیبایی هاست که میتوان به آن اشاره کرد .بهترین نکته در سفر به اسپانیا هزینه ی نسبتا کم آن  در مقایسه با کشور های اروپایی است .

گشت و گذار در مادرید

مادرید پایتخت اسپانیا، از موزه ها ، غذاهای محلی و لذیذ ، تا پاس  و شب زنده داری هایش شناخته می شود. اگر به مادرید سفر کردید بازدید از موزه ی بزرگ prado که یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا هست را فراموش نکنید .

بازدید از مسجد جامع قرطبه (Mezquita de Cordoba)

از آثار تاریخی مسلمانان در اسپانیا است که نشانگر دوران تسلط و تاثیر مسلمانان بر Córdoba میباشد که یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا ست، دارای طاق های بزرگ، ستون های یشمی، زمین مرمرین، محراب های طلاکاری شده و گنبدهای مزین میباشد که جلوه ی زیبایی به این مسجد داده است.

بازدید از شهر بارسلونا

این شهر نیز همانند مادرید ، تاریخ پر باری دارد و معروف است به زندگی شبانه و خیابان های قدیمی اش، در سفر پر هیایو ی خود به این شهر از موزه ها دیدن کنید و همانند مردم بومی شهر صبح ها تا ده بخوابید و در نیمه شب شام بخورید. درضمن بازدید از دیدنی های بارسلونا که همگی جزو جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا هستند را فراموش نکنید.

جشنواره ی گاو بازی

در ماه جولای جشنواره Pamplona  برگزار میشود و تا چند روز ادامه دارد ، اگر تمایلی به گاو بازی ندارید هم به این جشنواره بروید ، شال قرمزی ببندید و از سرو غذا ها و تماشای مسابقه لذت ببرید.

گشت و گزار در گرانادا

شهری است در جنوب اسپانیا که مکان های دیدنی و قدیمی بسیاری دارد از جمله کاخ الحمرا که مشهور ترین بنای اسلامی قدیمی میباشد ، این شهر محل اقامت مسلمانان اسپانیا میباشد .

بازدید از شهر از شهر سن سباستین (San Sebastián)

مرکز منطقه ی باسک اسپانیا، معماری خاصی دارد که زیباترین شهر اسپانیا میباشد ، سواحل بسیار زیبا با چشم انداز های منحصر به فرد و شب های پر هیایو یی نیز دارد.

قدم زدن در ساحل آفتاب

این ساحل زیبا و توریستی که گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است و چشم انداز های زیبایی نیز دارد ، در جنوب اسپانیا قرار دارد . حتما به آن سری بزنید و از قدم زدن در آن لذت ببرید ، بهترین نقطه ی این منطقه نیز در شهر مالاگا قرار دارد.
در جشنواره ی گوجه فرنگی شرکت کنید

اگر در ماه آگوست به اسپانیا سفر کردید این جشنواره پر هیجان را از دست ندهید زیرا یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا ست و در آخرین چهارشنبه ی این ماه در شهر Buñol  برگزار میشود. در جشنواره ی مبارزه با گوجه فرنگی توماتینا یا La Tomatina مردم و گردشگران به سمت هم گوجه پرتاب میکنند .

گشت و گزار در شهر تاریخی سویا

این شهر پر است از مراکز خرید فوق العاده عالی ، کأخ ها ، کلیسا ها ، مکان های تاریخی و دیدنی بسیار ، همچنین شهر دانشگاهی به حساب می آید و همچنین محله ی زیبایی دارد که محل اقامت یهودی ها میباشد .

بازدید از موزه ی گوگنهایم (Guggenheim) بیلبائو

در شهر بیلبائو ، یکی از مشهور ترین موزه های جهان که موزه ی گوگنهایم نام دارد ، قرار دارد . این موزه  هنر مدرن را به نمایش گذاشته است ، ساختمان زیبای آن با معماری فوق العاده و منحصر به فرد که به دست  Frank Gehry طراحی و ساخته شده است نظر گردشگران را به خود جلب میکند .

جزایر زیبا

زیباترین جزایر در این کشور است، جزایری که همگی یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا هستند. جزیره ی ایبیزا (Ibiza)  و جزایر قناری و دیگر جزایر ،  در ماه های جولای و آگوست هم به شدت شلوغ است و هم به شدت گران.

  بازیکن تیم ملی هندبال زنان ایران پناهنده شد

کوهنوردی در ارتفاعات Sierra Nevada

در زمستان اسکی و در تابستان پیاده روی در این منطقه ی کوهستانی بسیار لذت بخش است، شهر های کوچک بسیاری در أطراف آن قرار دارد که زیباترین مناطق اسپانیا میباشد  ، در این منطقه میتوانید فعالیت های تفریحی در فضای باز را تجربه کنید.
از طبیعت ارتفاعات پیرنه (Pyrenees) لذت ببرید

رشته کوهی زیبا همراه با روستا های قرون وسطا که مرز بین فرانسه و اسپانیا را تشکیل میدهد ، منطقه ی زیبایی که پیاده روی در تابستان و اسکی در زمستان را توصیه میکنیم . کوهستانی که یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا هست.
گشت و گذار در شهر سالامانکا (Salamanca)

شهری دانشگاهی است که یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا ست و فضای دوستانه ای دارد. در ظاهر شهری ساکت و ارام است اما در تمام نقاط این شهر موج زندگی و شور و هیجان پنهون شده است، شب های پر هیجان ، مکان های تاریخی و گردشگری ، همچنین تعداد زیاد گردشگران این شهر را بسیار دیدنی کرده است.

 

 

قبرس، کشوری جزیره ای است که به دو بخش شمالی و یونانی نشین تقسیم می شود و با وجود کوچک بودن گردشگران تمایل زیادی به دیدن کردن از آن نشانی می دهند..

در ادامه به معرفی تور قبرس میپردازیم و شما را با جاذبه های آن بیشتر آشنا میکنیم

دیدنی ها

شهرهای توریستی قبرس عبارتند از:  آگرس، گوذی پارالیمنی، سکارینو، آییس تیخناس، وونی، پانو لفکارا، پلیس، کرال بی، کالاوازوس، واولا، کالپاناییتیس، پمس، وازیلیا، کاتیکاس، پریسترنا، آیاناپا، پانو پلاترس،    آپسیو، پافوس، پانو آرذس، کوکلیا، فازوالا، لیسو، وازا، آنییرا، لارناکا، منی، کیرنیا، مازتس، لازا، ماندریا،  سپیلیا، ترولی، ترودس، پتامیتیسا، خیرکیتیا، پریولیا، کاکپتریا، گورری، اپیسکپی، لیماسول، کالپیا،پیسوری، لیترذنداس، تچنی، نیکوزیا، ذروشا، پییا، مارنی، خولو، کاتو ذریس، پذولاس، اومذس،  ورکلینی، پسماتیسمنس، گورنرس بیچ، نوخریو، میلیو، غازیوران، آرسس، لاپیتس، پرتاراس، لمیتو،  اریمی، ترسفانو و نیککلیا

پارک آبی آفرودیت

پارک آبی که با مجسمه های اساطیر یونانی طراحی شده و تمام استخرها و سرسره ها و محوطه های بازی نیز با دید یونانی ساخته شده است. مجموعه ایی از بهترین سرسره های آبی در اندازه های مختلف. همچنین یک زمین بازی برای بچه های کوچک. چندین رستوران نیز در محوطه این پارک قرار دارد که هر کدام مجموعه غذاهای خاصی را می فروشند.

خیابان فینیگوودس

اصلی‌ترین خیابان شهر لارناکا، خیابان فینیگوودس یا همان خیابان نخل است که برای اهالی شهر هم جایی دوست‌داشتنی است؛ عصرها می‌شود در یکی از کافه‌های این خیابان برای مدتی نشست و قهوه یا نوشیدنی‌های لیمویی سفارش داد یا در میان مغازه‌ها و فروشگاه‌های فینیگوودس چرخید و صندل حصیری و لباس‌های سبک و خنک ساحلی خرید. چند تا رستوران معروف هم این‌جا هستند که کباب‌چوبی‌های بی‌نظیری دارند.

غار دریایی

غار طبیعی دریایی نیز که از جاذبه های گردشگری آیاناپا می باشد و با قایقهای تفریحی می شود به آنجا رفت.

ساحل نیسی

ساحلی با شنهای طلایی و آبی شفاف. یک جزیره کوچک در کنار آن قرار دارد که براحتی و بدون نیاز به قایق یا شنا کردن و پیاده می توان به آنجا رسید. در این جزیره انواع مختلف قایق اجاره ایی جهت استفاده وجود دارد. در بالای قایقهای پدالو، یک سرسره وجود دارد، که در وسط دریا می توان از آن استفاده کرد. در انتهای ساحل نیز یک جرثقیل برای بانجی جامپینگ وجود دارد که می توانید هیجان خود را در آنجا خالی کنید!

مسجد حلا سلطان، مرکز شهر آیاناپا، کلیسای سنت لازاروس و بسیاری جاهای دیدنی دیگر به گردشگران نوید مسافرتی خاطره انگیز می دهد.

مراکز خرید

گردشگران می‌توانند طیف گسترده ای از کالاهای مصرفی را در بازارهای قبرس شمالی بیابند. بسیاری از مارک‌های تجاری مشهور به راحتی در دسترس هستند. محصولات محلی را می‌توان از بازارها و فروشگاه‌های کوچک خریداری کرد، طیف گسترده ای از انواع نوشیدنی‌ها با قیمت‌های بسیارپایین وجود دارد. مالیات بر ارزش افزوده (KDV) برای بسیاری از کالاها و خدمات با نرخ ۲٪ تا ۲۰٪ در نظر گرفته شده است. تعداد زیادی سوپر مارکت زنجیره ای مواد غذایی در قبرس شمالی توسط  شرکت‌های لمار و آسترو تاسیس شده است. بهترین فروشگاه‌ها را می‌توان در گیرنه و نیکوزیا یافت.

در قبرس شمالی لباس‌های کپی (fake) برای خرید بسیار مناسب است. با این حال کیفیت و قیمت در مغازه‌های مختلف متفاوت است. درقبرس شمالی می‌توان مغازه‌های بسیار خوبی با لباس‌های مد روز جهانی وهمچنین انواع مغازه‌های فروش زیورآلات را یافت. لباس‌های زیبا و رنگارنگ برای کودکان نیز موجود است.

در مرکز شهرهای بزرگ بیشتر مغازه‌ها به فروش طلا و نقره مشغولند. قیمت‌هامناسب و طرح‌‌ها بدیع هستند  قطعات طلا و نقره معمولا قبل از اینکه به فروش برسند، وزن می‌شوند. در مجموع مغازه‌های جواهر فروشی بسیاری با انواع اشکال مختلف طلا و جواهر در اندازه‌های متفاوت و ترکیب با سنگ‌های رنگی موجود است.

مغازه‌های بازار با مجموعه‌‌ای شگفت انگیز از سفال ترکیه ، کاشی، ابریشم، کوسن ، روسری، انواع سوغاتی‌ها و غیره در تمامی روستاها و شهرها دیده می‌شوند. محصولات سبد بافی (سستا یا پانری به ترکی) نسبتا گران بوده و برخی از آنها بسیار با استحکام هستند. در نیکوزیا و فاماگوستا تعداد محدودی مغازه‌های عتیقه فروشی برای فروش اجناس اوراقی، ظروف مسی قدیمی ‌و کالاهای قدیمی ‌خانگی وجود دارند. بسیاری از محصولات از جمله محصولات نساجی، فرش، سرامیک،  فانوس‌های مسی و سایر وسایل خانگی از ترکیه وارد شده است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx