مزیت‌های اعمال واکس بدنه خودرو

lokomotive ghatar.com ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ دیدگاه ۳۳۹

واکس ماده‌ای است که برای ایجاد درخشندگی و محافظت بر روی سطح اعمال می‌شود. واکس خودرو یکی ازپرکاربرد ترین محصولات مراقبتی خودرو به شمار می‌رود.

رپورتاژ آگهی:
 
انواع واکس به کار رفته در خودرو:

  • واکس بدنه
  • واکس پلاستیک ( داشبورد)
  • واکس لاستیک

واکس بدنه خودرو
 
با گذشت زمان و تماس مستقیم رنگ بدنه با عوامل زیست محیطی مخرب ( باران اسیدی، شیره درختان، فضولات پرندگان، اشعه UV و …) رنگ دانه های موجود بر روی  بدنه خودرو خاصیت درخشندگی خود را از دست می‌دهند و به اصطلاح پیر می‌شوند این امر نه تنها باعث ایجاد ظاهر کسل کننده به خودرو می شود بلکه شرایطی را ایجاد می‌کند که خوردگی و اکسیداسیون را تسریع می‌بخشد. اعمال منظم واکس بر روی بدنه موجب جوان و تازه نگه داشتن رنگ بدنه خودرو شده و از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند.
 
مزیت‌های اعمال واکس بدنه خودرو

  • ایجاد لایه محافظ بر روی رنگ بدنه برای جلوگیری از خط وخش ریز
  • درخشندگی چشمگیر
  • محافظت از عوامل زیست محیطی مخرب مانند (تابش مستقیم نور خورشید، شیره درختان و فضولات پرندگان و …)
  • برطرف کردن اکسیداسیون
  • آبگریز کردن سطح بدنه

بهترین زمان برای اعمال واکس خودرو بدنه

  1. زمانی که خودرو خود را تازه خریداری کرده‌اید بهترین زمان برای اعمال واکس بر روی بدنه آن است زیرا با اعمال واکس مناسب رنگ خودرو خود را برای مدت طولانی بیمه می‌کنید.
  2. بعد از پولیش کاری:

بعد از پولیش کاری حتما از واکس بدنه برای محافظت از رنگ خودرو استفاده کنید. زیرا عملکرد پولیش به گونه‌ای است که یک لایه بسیار نازک از رنگ خودرو را برمی‌دارد در این حالت رنگ بدنه حساس تر شده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اعمال واکس بعد از پولیش می‌تواند به خوبی از رنگ حساس بدنه محافظت کند.
 
واکس خودرو
 
واکس پلاستیک :

  فراخوان بستنی که می‌توانست فاجعه درست کند

سطوح پلاستیکی به کار رفته در داخل و خارج خودرو مانند داشبورد، سپرها، آینه بغل‌ها و … ممکن است در اثر تابش مستقیم نور خورشید خشک، رنگ پریده در نهایت باعث ایجاد ترک بر روی سطح آن شود. همچنین به دلیل خلل و فرج موجود در آن گرد و خاک در آنها نفوذ می‌کند که با تمیز کننده های عادی قابل پاک شدن نیست. لذا استفاده از واکس پلاستیک می‌تواند مزایای ذیل را به همراه داشته باشد.
 
مزیت‌های اعمال واکس پلاستیک

  • محافظت از تابش مستقیم نور خورشید و جلوگیری از خشک شدن و رنگ پریدگی
  • ایجاد درخشندگی و تمیزی
  • جلوگیری از نشستن گرد و غبار
  • بازسازی سطح پلاستیک

 
واکس لاستیک:

واکس لاستیک به طور خاص برای سطوح لاستیکی به کار رفته در داخل و خارج خودرو مانند لاستیک چرخ ، نوار دور درب و شلنگ‌ها طراحی شده است. سطوح لاستیکی در معرض آلودگی‌های ناشی از جاده، تابش اشعه UV قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند که این امر موجب خشک شدن و ترک خوردن سطح آنها می‌شود.
 
مزیت‌های اعمال واکس لاستیک

  • افزایش درخشندگی
  • محافظت در برابر اشعه مضر UV
  • بازگرداندن رنگ مشکی
  • نو سازی و افزایش طول عمر

 
محصولات مختلف واکس:

به دلیل کاربرد فراوان واکس اخیرا شرکت های تولید کنند محصولات مراقبتی از خودرو مانند مادرز امریکا و سوناکس آلمان با ترکیب این ماده در دیگر محصولات خود مانند شامپوی شتشوی بدنه خودرو و یا پولیش بدنه محصولاتی را به وجود آورده‌اند که بسیار پرکاربرد است.
 
پولیش واکس :

  فحش می دهند و می گویند قیمت خودرو را کاهش ندهید

استفاده از این پولیش‌ها می‌تواند علاوه بر ترمیم رنگ بدنه و از بین بردن خط وخش سطحی به طور همزمان موجب درخشندگی و محافظت از رنگ بدنه به دلیل وجود واکس در فرمول آن شود.
 
شامپو واکس :

به دلیل استفاده از واکس در تولید شامپوی شستشوی بدنه خودرو این محصول می‌تواند علاوه بر تمیزی و درخشندگی سطح بدنه باعث مراقبت و محافظت از رنگ بدنه در برابر عوامل زیست محیطی مخرب مانند باران اسیدی، تگرگ، تابش اشعه UV و … شود.
 
توجه:

قبل از اعمال واکس بر روی بدنه خودرو حتما باید سطح بدنه خودرو تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. بنابراین بهتر است خودرو را کاملا شسته و سطح بدنه را با حوله ضد خط وخش مایکروفایبر خشک کنید و اجازه دهید سطح بدنه خودرو کمی سرد شود. بعد از اعمال واکس بر روی بدنه رسوبات به جا مانده از آن را با حوله مایکروفایبر تمیز کنید. استفاده از حوله ضد و خط خش مایکروفایبر می‌تواند نتیجه به مراتب بهتری را به همرا داشته باشد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx