فوری/ سقوط هواپیمای آسمان با ۶۵ مسافر در سمیرم

lokomotive ghatar.com ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ یک دیدگاه ۷۶۲

هواپیمای ای تی آر آسمان دقایقی قبل در حوالی سمیرم سقوط کرد.


هواپیمای ای تی آر ۷۲ – ۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان که صبح امروز از رادار خارج شده بود در حوالی سمیرم سقوط کرد.

این هواپیما که قرار بود ساعت ۵ صبح از تهران به یاسوج پرواز کند از ساعتی پیش از رادار خارج شد. گفته می شود این پرواز دست کم ۶۵ مسافر داشته است.

عمر این هواپیمای ای تی آر هواپیمایی آسمان بیش از ۲۰ سال بود.

 

محل سقوط شناسایی شد
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام یک فروند بالگرد به محل سقوط خبر داد و گفت به دلیل کوهستانی بودن مسیر، امکان اعزام خودروی اورژانس وجود ندارد.

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از تشکیل ستاد بحران در فرودگاه یاسوج خبر داد و اعلام کرد این فرودگاه در آماده باش کامل به سر می برد.

فرماندار سمیرم گفته هواپیمای مسافربری تهران _ یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد.

وی افزوده است: به دلیل مه آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند

گفتنی است هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان است و جزء ای تی آرهای ملخ دار تازه خریداری شده ایران ایر محسوب نمی شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی: جزئیاتی از محل سقوط نداریم

جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری دقایقی قبل در گفت وگو با شبکه خبر اعلام کرد: پرواز تهران ـ یاسوج هواپیمایی آسمان ۸:۵۴ از مهرآباد به سمت یاسوج پرواز کرد که دقایقی بعد از آن مرکز کنترل فضای کشور اعلام کرد آن را در صفحه رادار ندارد.

وی افزود: در حال حاضر جزئیات دیگری در دست نیست و پس از دریافت اطلاعات تکمیلی، اطلاع رسانی خواهد شد.

  سقوط مرگبار هواپیما در کاشمر +عکس

مدیر هماهنگی و کنترل عملیات هلال احمر گفت: هنوز لاشه هواپیما از سوی مردم یا نیروهای امدادی رویت نشده است

رئیس فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: هواپیمای مسافربری تهران _یاسوج در کوه های پادنا سقوط کرد. به دلیل مه آلود بودن هوا اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز اعلام کرد: تیم واکنش سریع سازمان اورژانس کشور با یک فروند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند. با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

تشکیل جلسه کمیته بحران در سازمان هواپیمایی

جعفرزاده با تایید سقوط هواپیما در حوالی سمیرم اعلام کرد: جلسه کمیته بحران سقوط ای تی آر آسمان در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شده است.
یک مقام مسئول شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد: هواپیمای ATR۷۲ به کاپیتانی حجت فولاد، در وضعیت بد جوی به کوه دنا برخورد کرده است. رسیدن به لاشه هواپیما بسیار سخت است.

کاپیتان حجت الله فولاد خلبان باتجربه پرواز آسمان یک بار دیگر در پرواز یاسوج به تهران در سال ١٣٩٢ با از کار افتادن موتور شماره٢ هواپیمای ATR۷۲، در شرایط اضطراری قرار گرفته بود اما توانست هواپیما را به سلامت در فرودگاه یاسوج به زمین بنشاند.

همه سرنشینان جان باخته اند

طباطبایی مدیر روابط عمومی شرکت آسمان اعلام کرد: هواپیمای ATR مدل ۷۲ بود که حدود ۸ و ۵۲ دقیقه از رادار خارج شد و بعد از جست وجو در منطقه متوجه شدیم که این هواپیما در ۱۴ مایلی یاسوج به کوه دنا برخورد کرده است. این هواپیما ۶۰ مسافر داشته که ۵۹ بزرگسال و ۱ کودک داشته است که ۲ خلبان ۲ مهماندار و ۲ نفر کادر امنیت پرواز داشته است که متاسفانه همه سرنشینان جان باخته اند.

  سقوط مرگبار هواپیما در کاشمر +عکس

اعزام نیروی زمینی امداد به منطقه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت وگو با شبکه خبر اعلام کرد نیروهای امدادی اورژانس در آماده باش کامل هستند و در حال اعزام زمینی به منطقه هستیم. از اورژانس استان های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد درخواست همکاری کرده ایم.

پورانفرد گفت: هنوز چیزی رؤیت نشده است مسیر حادثه تا سمیرم بیش از ۱۲۰ کیلومتر است که نیروهای زمینی اورژانس تا کنون ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از راه را طی کرده اند.

سفر مقامات با هواپیمای VIP ماهان به محل حادثه

یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی ماهان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر با ۶۶ سرنشین صبح امروز در حوالی سمیرم پس از برخورد با کوه دنا گفت: از سوی مسئولان درخواست پرواز VIP با هواپیمای ماهان شده است که قرار است این هواپیما برای بررسی سانحه به محل سقوط هواپیما پرواز کند.

به گفته این مقام مسئول در هواپیمایی ماهان، این هواپیما در حال  آماده سازی است و تا یکی، دو ساعت دیگر پرواز انجام خواهد شد.

وی افزود: اعلام شده است با توجه به خرابی هوا در اصفهان به احتمال فراوان این هواپیما در شیراز فرود خواهد کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: اسامی مسئولانی که قرار است با این هواپیما به شیراز سفر کنند اعلام نشده است.

تکمیل می‌شود ..

منبع: خبرگزاری مهر

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx