جام ۲۰۱۸ تحت تاثیر شادیِ سیاسی سوئیسی‌ها

didi ghatar.com ۰۳ تیر ۱۳۹۷ دیدگاه ۳۵۰

فیفا در رابطه با خوشحالی گل دو مهاجم سوییس در برابر تیم ملی فوتبال صربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تحقیق خواهد کرد و ممکن است این دو بازیکن محروم شوند.

کمیته‌ انضباطی فیفا یک پرونده برای گرانیت ژاکا و ژردان شکیری باز خواهد کرد. دو بازیکن سوییس در دیدار برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال صربستان در دور دوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پس از گلزنی ” بال عقاب” (بخشی از پرچم آلبانی) را به نمایش گذاشتند. این حرکت سیاسی موجب خشم روس‌ها شد.

مهاجمان آلبانی تبار سوییس ممکن است جریمه نقدی شوند و حتی از یک یا چند بازی نیز محروم شوند.

سه بازیکن از سوئیس که در ترکیب شب گذشته این تیم قرار داشتند، به منطقه کوزوو تعلق داشتند و اجدادشان اهل آلبانی بودند که در دهه ۹۰، همواره برای استقلال با صرب‌‌ها در جنگ بودند.

بنابراین وقتی شقیری از تله آفساید صربستان گریخت با پای چپش که کفشی با پرچم سوئیس بر آن بود، توپ را از زیر دستان ولادیمیر استویکوویچ وارد دروازه کرد، رو به هواداران رفت و با دو دستش، خوشحالی پرواز عقاب را انجام داد. این یک نماد متعلق به مردم آلبانی است که گرانیت ژاکا نیز پس از گل اولش آن را انجام داد و به عقاب سیاه در پرچم آلبانی اشاره دارد.

  بازتاب‌های صعود ایران به قطر ۲۰۲۲

آن ها بیش از دو دهه از یاد نبردند رنجی که صربستان به زادگاه شان، آلبانی و کوزوو روا داشت. عقابِ آلبانی را به پرواز درآوردند در ورزشگاه کالینینگراد تا انتقام بگیرند از ظلمی که پدران شان را روانه زندان کرد. مقاومت مردم آلبانی و کوزوو مقابل کشتار صرب ها را پس از دو دهه به یاد جهان آوردند.
 
SOEES

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx