cafeh # ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ دیدگاه ۳۲۴

فواید پینگ پنگ

یکی از برترین ورزش های حال حاضر دنیا پینگ پنگ است.

در این مقاله به اهمیت و فواید این رشته ورزشی اشاره داریم .

امید است مورد توجه شما قرار گیرد.

 

 

 

احتمال کم آسیب دیدگی

 

 

 

بازیکنان در پینگ پنگ، با یک راکت پینگ پنگ کوچک به توپ ضربه زده و آنرا به سمت حریف درآنسوی میز پرتاب میکنند. هیچ گونه وسیله ی ورزشی سنگین برای استفاده، نیست و کمترین احتمال ضربه فنی و برخورد وجود دارد. تنیس روی میز،‌ یکی از ورزشهای رقابتی است که به بازیکنان یک شانس دوباره برای زیاده روی کردن در حرکات سریع بدون کشیدگی مفاصل، میدهد. این ورزش برای افرادیکه درحال بهبودی از آسیبهای ورزشی اند یا افرادی با مشکلات مفصلی که نمی توانند در دیگر ورزشهای سرعتی، شرکت کنند، عالی است.

 

 

کاهش وزن

 

طبق گزارش Los Angeles Times در ۲۰۰۶، یک فرد ۱۵۰ پوندی با یک ساعت انجام تنیس روی میز، میتواند ۲۷۲ کالری بسوزاند. به این واقعیت توجه کنید این ورزش، سرگرم کننده و اعتیادآور است و هم چنین میتواند یک راه راحت و مفرح برای سوزاندن کالری ها باشد. همانطورکه آزادکردن کالری نسبت به تنیس انفرادی کمتر است ، احتمال آسیب دیدگی و ضربه فنی نیز به طور قابل توجهی کمتر است. یک بازی سرعتی پینگ پنگ،‌میتواند میزان قابل توجهی از کالریها را بسوزاند و تمرکز و عکس العمل را بهبود بخشد. همچنین به دستگاه قلبی عروقی شما کمک میکندو سطح قابلیت کلی شما را بهبود میبخشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

پیوند اجتماعی

 

 

 

 

شماچه در یک مرکز اجتماعی و یا چه در خانه با خرید میز پینگ پنگ با دوستان خود بازی کنید، پینگ پنگ یک راه عالی برای پیوندتان با دیگران به شما عرضه میکند درحالیکه شما وزن خود را نیز کم میکنید. ازآنجاییکه همه ی افراد پیر و جوان،‌ میتوانند آنرا انجام دهند،‌ این ورزش  میتواند به بهبود مراودات و ساختن ارتباطات، صرف نظر از سن، کمک کند. بازی درخانه با خواهر، برادر یا والدین، سبب نزدیکی بیشتر اعضای خانواده به یکدیگر میشود و آنها را قادر میسازد تا زمان بیشتری راباهم بگذرانند.

 

 

 

فواید پینگ پنگ برای افراد پیر

 

 

پینگ پنگ، عکس العمل،‌ هماهنگی چشم و دست، هوشیاری روانی و سرعت حرکت و تعادل را بهبود می بخشد و احتمال ضربه فنی و آسیبها را بخصوص برای افراد پیر،‌کاهش میدهد. تنیس روی میز،‌ میتواند پروسه ی کاهش شناختی که با افزایش سن اتفاق میفتد را آهسته کند. به گفته ی دکترگِرِی اِسمال از مرکز سالمند در دانشگاه کالیفرنیا،‌ مهارتهای اجتماعی و پیوند هایی که شما ایجاد میکنید نیز،‌ در افزایش طول عمر مفیدند.

 

 

 

از فواید پینگ پنگ بسیار میتوان گفت ولی در اینجا بسنده میکنبم و انشا الله در آینده بحث های علمی تری در این زمینه در سایت باترفلای شاپ قرار خواهیم داد.

ممنون از حمایت و همراهی گرم شما.

 

 

 

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx