عکس/نامگذاری خیابان های تهران به نام شاعران معاصر

baran ghatar.com ۲۵ تیر ۱۳۹۸ دیدگاه ۵۹۴

تعدادی از خیابان‌های منتهی به خانه شاعران به نام اهالی مطرح شعر معاصر شد.

بر اساس خبر رسیده از خانه شاعران، چندی پیش از طرف این نهاد پیشنهادی مبنی بر تغییر نام برخی گذرگاه‌های شهر در مناطق ۱ و ۳ شهرداری تهران از جمله خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به باغ خانه شاعران و نام‌گذاری با اسامی شاعران مطرح معاصر داده شد که پس از بررسی در کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران، محمدجواد حق‌شناس از تصویب این موضوع خبر داد.

سرانجام پس از گذشت کمتر از سه ماه، بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به خانه شاعران به نام اهالی مطرح شعر معاصر نام‌گذاری شد.
 

 
پیش‌تر، سهیل محمودی، شاعر و عضو هیئت مدیره خانه شاعران ایران، بزرگ‌ترین نکته این اتفاق را، شناسنامه‌ای فرهنگی برای منطقه دانسته و گفته بود: با نام‌گذاری کوچه‌ها به نام بزرگان ادبیات و شعر معاصر، گوش کودکان و نوجوانان ما با این اسامی آشنا می‌شود. طبعاً این شخصیت‌ها در آثار خود متجلی هستند و جوان‌ترها با آثار آن‌ها بیشتر مرتبط می‌شوند و در نهایت تربیت و پرورش اتفاق می‌افتد.

همچنین هیئت مدیره خانه شاعران ایران در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرده بود که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درختان شناسنامه باغند و حرمت و حیات باغ در گرو حرمت و حیات درخت‌هاست.

ما در سایه‌سار باغ گذشتگان نفس کشیده‌ایم و بالیده‌ایم. از هر درخت حکایت‌ها شنیده‌ایم و ثمرها چیده‌ایم؛ نوبتی هم باشد، نوبت ماست که نام و نشان درختان را به کودکان امروز بیاموزانیم تا قدر و قیمت باغ بدانند و از اصل و ریشه‌های خویش دور نمانند.

خانه شاعران ایران مراتب سپاس و قدردانی خود را از شورای محترم شهر تهران‌، به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی که از طرح نامگذاری خیابان‌های تهران به نام ارجمند شاعران و هنرمندان حمایت کردند، اعلام می‌دارد. امیدواریم این عزیزان به فضل حق مصداق این سخن معصوم(ع) باشند که «شکرگزارترین شما نسبت به خداوند، شکرگزارترین شما به مردم است.»

آباد باد و دور از گزند، باغ عزیز و شکوهمند ایران که درختان سبز و برومندش، شهیدان وطنند و بزرگان هنر و بالابلندان سخن.

خانه شاعران ایران»

 

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

منبع: برترین ها

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx