نامه انگلیس به شورای امنیت: ایران نفتکش‌مان را توقیف کرده اما مایل به رویارویی نیستیم

lokomotive ghatar.com ۳۰ تیر ۱۳۹۸ دیدگاه ۴۳۷

تلویزیون المیادین خبر داد که انگلیس در واکنش به توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز از سوی ایران، نامه‌ای به شورای امنیت ارسال کرد.

در این نامه آمده است: نیروی دریایی ایران در آب‌های دریای عمان به نفتکشی که با پرچم انگلیس تردد می‌کرد، نزدیک و آن را متوقف کرد. لندن اظهارات مسئولان ایرانی را مبنی بر اینکه نفتکش انگلیسی به یک قایق ماهیگیری ایران برخورد کرده است، رد می‌کند و اقدام اخیر ایران را دخالتی غیر قانونی می‌داند.

تهدید کشتیرانی در آبراه‌های رسمی بین المللی پذیرفتنی نیست و اقدامی تنش زا محسوب می‌شود. تحولات اخیر بسیار نگران کننده است,، ولی آرام کردن اوضاع در اولویت قرار دارد و انگلیس به دنبال جنگ با ایران نیست.

دفتر انگلیس در سازمان ملل در این نامه گفت: «این کشتی در حال اجرای حق قانونی خود برای عبور ترانزیتی در یک تنگه بین المللی مطابق مفاد قانون بین الملل بود.»

در این نامه آمده است: «قانون بین المللی ملزم می‌دارد نباید از حق عبور ترانزیتی ممانعت شود و بر این اساس، اقدام ایران در حکم دخالت غیرقانونی است.»

  عکس/کلاه‌گیس‌هایی که موجب توقیف «کاناپه» کیانوش عیاری شد!

این نامه که رویترز آن را رویت کرده است برای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز ارسال شده است.

در این نامه آمده است: تنش‌های جاری بی نهایت نگران کننده است و اولویت ما کاهش تنش هاست. ما به دنبال رویارویی با ایران نیستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

منبع: خبرآنلاین

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx