منتظرالمهدی: به جای حشیش، کاکائو مصرف کنید!

dell ghatar.com ۳۰ تیر ۱۳۹۸ دیدگاه ۵۸۵

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: متاسفانه بسیاری از جوانانی که «گل» می‌کشند از عوارض آن بی‌اطلاعند.

سعید منتظرالمهدی:

* متأسفانه امروزه با پدیده‌ای با عنوان پدران غایب مواجه هستیم، مسائلی مانند پدران و مادران شاغل و فرزاندان بعضاً رهاشده و عدم ایجاد گفتمان در میان اعضای خانواده مشکلاتی همچون اعتیاد را به وجود می‌آورد.

* خوشبختانه ۹۸ درصد دانش‌آموزان به سمت مصرف موادمخدر نرفته‌اند، اما مصرف موادمخدر توسط همان دو درصد هم خطری جدی است.

* متأسفانه بخش زیادی از مصرف موادمخدری مانند حشیش یا گل یا ماریجوآنا به دلیل عدم آگاهی جوانان است. بر اساس تحقیقات مشخص شده که تا ۴۰ درصد افراد اطلاعات کاملی از عوارض این ماده ندارند.

* برخی از جوانان هنگامی که دچار خلاء روانی و عاطفی می‌شوند یا در کار و زندگی شکست می‌خورند که باعث کاهش ترشح دوپامین در مغز می‌شود، می‌خواهند آن را با استفاده از موادی از بیرون جایگزین کنند.

* با توجه به این‌که دوپامین در مغز به صورت طبیعی ترشح می‌شود، راهکارهایی برای افزایش افزایش طبیعی دوپامین مغز وجود دارد که باید به جوانان آموزش داده شود. از جمله این راهکارها می‌توان به انجام ورزش‌های هوازی، دوش آب سرد ، مصرف خوراکی‌هایی مانند کاکائو اشاره کرد. گفته می‌شود کاکائو تلخ هم‌تراز حشیش، دوپامین در بدن تولید می‌کند.

* میزان افزایش دوپامین در حشیش‌ماده ۲ و در نوع نر آن ۴ درصد است و متأسفانه قدرت حشیش مصرفی در ایران با تغییراتی بر روی این گیاه به ۸ رسیده است. این مواد از پرده مغز عبور می‌کند و وارد بافت میان‌مغزی می‌شود و پس از آن مغز دیگر دوپامین ترشح نمی‌کند. بر این اساس افرادی که به موادمخدر روی می‌آوردند تا ۶ ماه اول وضعیت خوبی دارند و بعد از ۶ ماه به مشکل می‌خورند.

* در این میان ارتباط دختر با پدر بسیار مهم است. پدرانی که دختران خود را بغل می‌کنند و می بوسند فرزانشان کمتر با مشکل مواجه می‌شوند.

* بر اساس تحقیقاتی که در یک مرکز ترک اعتیاد انجام شده است ۷۰ درصد این بانوان در سبقه زندگی خود ارتباط خوبی با پدران خود نداشتند. متأسفانه بخشی از این خلاء محبت به دلیل حضور نداشتن پدر ان امروز در خانواده به دلیل کارکردن است که باید مادران این خلاء را پر کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

منبع: برترین ها

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx