آغاز هجمه‌ مخالفان دیدار روحانی و ترامپ از تهران

baran ghatar.com ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ دیدگاه ۸۷۴

اظهارات رئیس جمهور مبنی بر ابراز تمایل تلویحی برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا خشم رسانه‌های اصولگرا را به دنبال داشت.

روز گذشته روحانی در همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی گفته بود: اگر بدانم که به جلسه‌ای بروم و با کسی ملاقات کنم که در نتیجه کشور آباد شده و مشکلات مردم حل می‌شود، دریغ نمی‌کنم؛ اصل منافع ملی ما است.

روزنامه‌های اصولگرا در شماره امروز خود واکنش تندی به چراغ سبز روحانی برای دیدار با ترامپ نشان دادند که در ادامه می‌خوانید:

روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «آقای روحانی! کشور با کار و تلاش آباد می‌شود نه دیدار با این و آن» نوشت: آقای روحانی در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفته است که می‌توان با دیدار با مقامات ارشد کشورهای دیگر، آبادانی کشور را به ارمغان آورد. این در حالی است که تجربه‌های گذشته در ایران و دیگر کشورها نشان‌دهنده این است که آنچه آبادانی را برای یک کشور به ارمغان می‌آورد، نه دیدار با این و آن، بلکه کار و تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر است.

روزنامه صبح نو هم برای انتقاد از سخنان روحانی درباره دیدار احتمالی با ترامپ تیتر «ملا‌قا‌ت با شیطا‌ن» را انتخاب کرد و نوشت:
با وجود آنکه ترامپ بارها در تریبون‌های رسمی و پیام‌های توییتری خواستار مذاکره با مقام‌های ایران بوده، حال بعد از این سخنان دیروز رییس‌جمهوری می‌گوید ایران خواهان مذاکره با آمریکاست. آری! مشکل مذاکره با ترامپ همین است. نه می‌توان به او اعتماد کرد و نه تمایل دارد در پایان مذاکره، امتیازی به طرف مقابل بدهد.

  شبکه اجتماعی ترامپ ۲۱ فوریه افتتاح می‌شود

روزنامه جوان هم از با عصبانیت از پالس روحانی برای دیدار با ترامپ در مطلبی با عنوان «ایران با فتودیپلماسی آباد نمی‌شود آقای روحانی!» خطاب به رئیس جمهور نوشت: اینکه رئیس‌جمهوری که او را مؤدب می‌خواندید و در گفت‌وگوی تلفنی با او مرتکب آن اقدام نابه‌جا شدید نه تنها به تعهدات برجامی که امضا کرده بود وفادار نماند بلکه تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کرد. اکنون چگونه به کسی که موجود مزاحم برجام خطابش کردید و تصریح کردید مذاکره با او دیوانگی است، فرکانس مذاکره و گفتگو می‌فرستید. با فتو دیپلماسی ایران نه آباد می‌شود و نه مشکلاتش حل خواهد شد. تغییر نگاه از بیرون به درون و تکیه بر توانایی‌های بومی ایران را می‌سازد.

روزنامه رسالت هم در سخنان روز گشته روحانی را «دلخوش به جمع‌های جبری» توصیف کرد و نوشت: به نظر می‌رسد آقای روحانی سخنان گذشته خود را فراموش کرده است. او در سخنرانی‌هایش طی سال گذشته ده‌ها بار اشاره کرده است آمریکا و اروپا به تعهداتشان عمل نکرده‌اند. روحانی درصدد است تا برجام را به عنوان امری مفید جلوه دهد، اما باید در نظر داشت مردم باید درباره مفید بودن این موضوع نظر دهند. بعید است کسی حاضر به باور سخنان آقای رئیس‌جمهور باشد بنابراین سخنان او هیچ تاثیری ندارد.

  اگر این اتفاق زمان روحانی رخ می‌داد…

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

منبع: برترین ها

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx