پیاده کردن ۱۵ مسافر به دلیل سنگین شدن هواپیما

dell ghatar.com ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ دیدگاه ۲۲۵

هواپیماها یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد و پرمصرف می‎باشند که همه ساله افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما به انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی با استفاده از این نوع وسایل نقلیه خواهند پرداخت.

هواپیماها را می‎توان به عنوان یکی از امنترین وسایل نقلیه در دنیا به حساب آورد که با سرعت زیادی و در کمترین زمان ممکن مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام انواع پرواز داخلی و یا پرواز خارجی را دارند به مقاصد مورد نطرشان خواهند رساند.
 
گاها در برخی از اخبار از رویدادهای عجیبی که در هنگام استفاده از این نوع وسیله نقلیه برای مسافران بوجود می‎آید آگاه می‎شویم و از شنیدن آنها متعجب خواهیم شد.
 
یکی از رویدادهای عجیبی که در یکی از پروازها برای مسافران بوجود آمده است اخراج برخی از مسافران بدلیل زیاد بودن وزن هواپیما بوده است که خلبان در آن پرواز چند تن از مسافران را از حضور در پرواز منع کرد. در ادامه به بررسی دقیق‎تر این موضوع که در این صنعت رخ داده است خواهیم پرداخت.

بلیط ارزان هواپیما
 
به این فکر کنید که بعد از زمان زیادی که مشغول کار کردن بوده‎اید به یک تعطیلات چند روزه برمی‎خورید و تصمیم می‎گیرید با صرفه جویی در هزینه خرید بلیط هواپیما یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به یک سفری بروید که مدت‎ها آرزو داشتید به آن بروید.
 
اما زمانیکه می‎خواهید وارد هواپیما شوید به شما می‎گویند که هواپیما دچار اضافه وزن شده است و شما نمی‎توانید با استفاده از این هواپیما به مقصدتتان که مدت‎ها برای رفتن به آن برنامه‎ریزی کرده بودید منتقل شوید. واکنش شما در این لحظه چه خواهد بود در حالی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما خودتان را برای انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی آماده کرده بودید؟
 
این اتفاق که اصلا برای چنین مسافرانی خوشایند به نظر نمی‎رسد برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در یکی از فرودگاه‎های جهان بوقوع پیوست که در آن ۱۵ مسافرا از هواپیما اخراج شدند که در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری در رابطه با اسن اتفاق خواهیم پرداخت.
این هواپیما که عازم ژنو بود در زمان سوار شدن مسافران به این موضوع پی برد که برای تیک آف هواپیما دارای اضافه وزن می‎باشد و با وجود این اضافه وزن امکان بلند شدن هواپیما وجود نخواهد داشت.
 
خطوط هوایی که در این زمینه در حال فعالیت بودند این اتفاق را رویدادی عادی و تکراری دانستند که بدلیل جریان پیدا کردن موج جدیدی از گرما بوجود آمده بود و سبب شد تا در این پرواز ۱۵ مسافری که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی داشتند از انجام پرواز و استفاده از این هواپیما منع شوند کلاس‌های مختلف در انتخاب بلیط خارجی برای پروازها.

بلیط ارزان هواپیما
 
فرودگاهی که این هواپیما برای بلند شدن و تیک آف از آن استفاده می‎کرد تنها دارای یک باند ۱۵۰۰ متری می‎باشد که یکی از کوچکترین باندهای موجود در انگلستان بوده است. در این فرودگاه هواپیماهای بزرگ نمی‎توانند به فعالیت بپردازند زیرا در انجام فرآیند تیک آف و لندینگ دچار مشکل خواهند شد.
وجود این نقاط ضعف و کاستی‎هایی که در این فرودگاه وجود دارد سبب شده تا پروازهای زیادی به این فرودگاه انجام نشود و از محبوبیت آن به میزان زیادی کاسته شده است.
 
زمانی که هوا رو به گرمی می‎گراید برای این که یک هواپیما بتواند فرآیند تیک آف را به طور کامل با کمترین احتمال خط به اتمام برساند و از روی زمین بلند شود باید زمان بیشتری را صرف کند. دراستفاده از باندهای فرود کوتاهی ماند باند فرودی که در این فرودگاه وجود دارد باید هواپیما سبک باشد و دارای اضافه بار و اضافه وزن نباشد.
 
که در صورت داشتن اضافه وزن مجبور به خالی کردن بار و یا مساقران خواهد شد که در سال ۲۰۱۳ یکی از هواپیماهایی که از این فرودگاه به مقصد ژنو در حا ل پرواز بود مجبور شد ۱۵ تن از مسافران خود را از پرواز پیاده کند تا بتواند فرآیند تیک آف را به شکلی کامل و با داشتن کمترین چالش به اتمام برساند و مسافرانی را که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا چگونه می توانم یک بلیط ارزان هواپیما رزرو کنم؟ قصد انجام پرواز خارجی و یا پرواز داخلی داشته‎اند را به سلامت به مقصد مورد نظرشان برسانند.
 
وجود تغییرات آیب و هوایی و تغییراتی که در اقلیم‎های مختلف جهان بوجود آمده است افراد زیادی که در این صنعت در حال فعالیت هستند را نپگران کرده است و این افراد روزانه با چالش‎های زیادی و متفائتی روبرو خواهند شد که سبب سخت شدن فعالیت آنها شده است. با وقوع این اتفاق در سال ۲۰۱۳ برای این پرواز که افراد زیادی در آن حضور داشتند یکی از مسئولان این پرواز چنین گفت:
با توجه به تغییراتی که در آب و هوا بوجود آمده بود وزن هواپیما برای حفظ ایمنی باید کاهش پیدا می‎کرد. در درجه حرارت بالا به طور معمول زمان بیشتری برای تیک آف کامل یک هواپیما نیاز می‎باشد و با توجه به اینکه در این فرودگاه از باندی ۱۵۰۰ متری برای فرود و برخاستن استفاده می‎شود و این مسافت برای انجام تیک آف کامل یک هواپیما در چنین شرایط آب و هوایی کوتاه می‎باشد مجبور به کاهش وزن هواپیما شده بودیم.
 
نکته جالب توجه این بود که در آن زمان فرودگاه ژنو تحت رعد و برق‎های پی در پی قرار گرفته بود که این موضوع نیز بر وزن هواپیما تاثیر می‎گذاشت. وی در ادامه چنین گفت که در گذشته نیز با چنین مشکلاتی روبرو شده بودند که البته بدلیل گرما نبوده و دلیل آن وجود بادهای مخالفی بوده که در حال وزیدن بودند. البته تمامی این مشکلات و رویدادها تنها در این فرودگاه بوقوع افتاده است و رخداد آنها در فرودگاه‎های دیگر تا کنون دیده نشده است.

  سقوط مرگبار هواپیما در کاشمر +عکس

بلیط ارزان هواپیما
 
شخصی دیگر در رابطه با طبیعی بودن و دائمی بودن این نوع اتفاقات در این فرودگاه چنین گفته است که همه روزه این چنین اتفاقاتی به دلیل داشتن آب و هوایی ناپایدار در این منطقه روی می‎دهد و مسئولان این فرودگاه را دچار چالش می‎کند.
 
با توجه به نامطلوب بودن شرایط جوی هواپیما به سوخت بیشتری نیاز دارد که با توجه به این موضوع نمی‎تواند با داشتن سوخت بیشتر از کل ظرفیت خود برای جابجایی مسافران استفاده کند.
 
در ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ در فرودگاه لندن سیتی یکی از عجیب‎ترین اتفاقاتی که ممکن است در این صنعت بوقوع بپیوندد رخ داد که طی آن ۱۵ مسافری که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما و انجام پرواز خارجی و یا پرواز داخلی قصد انجام سفر هوایی را داشتند از انجام سفر منع شدند و از هواپیما توسط خلبان اخراج شدند.
 
با توجه به این موضوع مجبور هستند برخی از مسافران و تعدادی از چمدان‎ها از هواپیما خارج کنند. سخنگوی شرکت هواپیمایی سیتی جت که از فرودگاه لندن سیتی پروازهایی به مقاصد ادینبورگ، پاریس، میلان، فلورانس، آمستردام و دوبلین انجام می‎دهد در این رابطه چنین اظهار داشته است:
این مساله که در آن مجبور به اخراج مسافر از هواپیما خواهد شد برای آنها به شکلی ماهیانه و یا نهایتا هفتگی انجام می‎شود و این موضوع روزانه نبوده است.
 
وی در ادامه اضافه کرد که در برخی از پروازهایی که توسط این شرکت انجام شده است چندین بار مجبور به کاهش وزن هواپیما شده‎اند و اقدامات متفاوتی برای کاهش دادن وزن هواپیما انجام شده است که یکی از آنها استفاده از صندلی‎های سبک‎تر در هواپیماهای این شرکت هواپیمایی می‎باشد.
در صورتیکه مجبور به کاهش وزن هواپیما می‎باشند مسافرانی که در پرواز اکونومی حضور دارند به نفع مسافران حاضر در پرواز کلاس‎های پریمیوم از هواپیما پیاده خواهند شد و از ادامه سفر هوایی منع می‎شوند. یکی از سخنگوهای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز چنین گفته است :
رویدادی بسیار نادر می‎باشد که در طول سفر مجبور شویم که بدلایل مختلف که سبب اسجاد محدودیت در پرواز می‎شود مسافرانی را از انجام پرواز منع کنیم و آنها را از هواپیما اخراج کنیم.
 
در رابطه با افزایش طول باند موجود در این فرودگاه یکی از مسئولان فعال در این فرودگاه چنین گفته است که با توجه به منطقه قرار گیری فرودگاه به هیچ عنوان نمی‎توان برای برطرف کردن این چنین مشکلاتی طول هواپیما را افزایش دهند.
 
ریپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  سقوط مرگبار هواپیما در کاشمر +عکس

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx