دعوت از سران تمام کشورها براي حضور در مراسم تحليف رئيس جمهور منتخب/ آمريکا دعوت نشد

didi ghatar.com ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ دیدگاه ۴۱۴

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مراسم تحليف حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني گفت: براي اولين بار از سران تمام کشورها بجز آمريکا براي حضور در مراسم تحليف رئيس‌جمهور متخب دعوت کرده‌ايم.


حسن روحانی
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سيد عباس عراقچي سخنگوي وزارت امور خارجه، با اشاره به مراسم تحليف حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني گفت: اين بار، براي مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب از سران ساير کشورها نيز دعوت شده است.
وي افزود: دعوت از سران برای حضور در مراسم تحليف در ساير کشورها يک رسم معمول است، ولي در جمهوري اسلامي ايران اين اولين باري است که شاهد چنین اتفاق هستیم.
 
سخنگوي دستگاه ديپلماسي کشورمان خاطر نشان کرد: دعوت ما از ساير کشورها دعوت عام بوده و شموليت دارد، البته آمریکا جزء کشورهاي است که استثنا بوده و از سران این کشور برای حضور در مراسم تحلیف دعوت نشده است.
 
وي همچنين گفت: بين کشورهاي اروپايي براي دعوت در اين مراسم استثنايي قائل نشديم.
 
عراقچي در ادامه گفتگوي خود به موضوع ربايش يکي از کارمندان اداري سفارت کشورمان در يمن اشاره کرد و گفت: اطلاعات بيشتري از آنچه که اعلام شده در دست نداريم ولي ما از نزديک موضوع را پيگيري و رصد مي‌کنيم.
 
وي تصريح کرد: در اين رابطه با دولت يمن در ارتباط هستيم و نتيجه پيگيري‌ها را اعلام خواهيم کرد.
 
گفتنی است، پيشتر محمد حسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از برگزاري مراسم تحليف حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني در روز 13 مرداد در بهارستان خبر داده بود.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  کدام مسئولان داغ فرزند دیده‌اند؟ +تصاویر

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx