استعلام خلافی خودرو بصورت تلفنی و روشهای پرداخت غیرحضوری

lokomotive ghatar.com ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ (۶) دیدگاه ۸۷۴۸

گرفتن خلافی خودرو به صورت آنلاین یا غیر حضوری چیزی است که خیلی از افراد به دنبال آن هستند و بسیار پرکاربر است. در حالت عادی و مرسوم مالک باید به یکی از مراکز پلیس+10 مراجعه می‌کرد تا خلافی خودرو خود را دریافت کند. اما خوشبختانه دیگر هم دریافت و هم پرداخت آنلاین خلافی امکان پذیر است.


چندی پیش در مطلب «استعلام و دریافت ریز خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه از طریق اینترنت (آنلاین) و SMS» چگونگی دریافت آنلاین خلافی را توضیح دادیم. اما اکنون یک خبر خوب دیگر داریم. اکنون می توانید با کمک شماره تلفن دریافت صورت خلافی خودروها، خلافی خودرو خود را تلفنی دریافت کنید.
 
چگونه خلافی خودرو را تلفنی دریافت کنیم؟

برای دریافت تلفنی خلافی خودرو فقط کافی است از منزل و یا محل کار خود شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ را بگیرید و از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوید.

 

پرداخت خلافی خودرو با دستگاه خودپرداز

راه اول این است که به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید و پس از وارد کرد شناسه پرداخت و شناسه قبض، قبض خود را پرداخت کنید. لازم به ذکر است در حال حاضر قبض جریمه و خلافی خودرو را فقط از طریق خودپردازهای «بانک ملی» می‌توانید پرداخت کنید؛ بانک‌های دیگر مقدور نیست.

 

پرداخت خلافی خودرو با تلفنبانک

راه دوم، پرداخت خلافی خودرو با نلفنانک ملی است.  برای پرداخت با تلفن بانک ملی باید با شماره 09622 تماس بگیرید و با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض، آن را پرداخت کنید.
 

پرداخت اینترنتی خلافی خودرو

آخرین راه، که خیلی هم بهتر و راحت تر از دو شیوه قبلی است، پرداخت اینترنتی خلافی خودرو است. برای پرداخت آنلاین و اینترنتی خلافی خودرو، باید اول وارد سایت بانک ملی به آدرس www.bmi.ir بشوید. سپس از منوی پایین سایت بانک ملی، از قسمت خدمات الکترونیکی، گزینه «پرداخت اینترنتی دسته‌ای قبوض» را انتخاب کنید. حالا شما وارد صفحه پرداخت قبوض شده‌اید.

  داستان تویوتا کمری از اینجا شروع شد (عگس)

اکنون می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض خلافی خود را از خانه در حالی که روی کاناپه گرم و نرم خود لم داده‌اید پرداخت کنید. در ضمن در این شیوه نیازی نیست که کارت شما حتما کارت بانک ملی باشد؛ با کارت دیگر بانک‌ها هم می‌توانید پرداخت را انجام دهید. بله به همین راحتی و بدون اینکه هیچ هزینه یا اتلاف وقتی داشته باشید و بدون هیچ ترسی کار خود را انجام داده‌اید. فقطداشته باشید که در این مدل از پرداخت خلافی، ممکن است چند روز طول بکشد تا خلافی شما صفر شود. برای اطمینان و داشتن سند، در آخرین مرحله پرداخت، پس از تکمیل پرداخت، حتما شماره یا کد پیگیری را یادداشت و در صورت امکان از مرحله آخر پرینت بگیرید.
 
چند نکته امنیتی:

  مالیات خودروهای بالای ۱ میلیارد تومان چقدر است؟

برای اطمینان از شناسه قبض و شناسه پرداخت خود می‌توانید اول آنها را در بخش مورد نظر وارد کنید و گزینه «ثبت این قبض و افزدون قبض دیگر» را بزنید تا مبلغ قبض شما نشان داده شود تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود سعی کنید نیمی از اعداد را با صفحه کلید کامپیوتر خود و نیم دیگر را با صفحه کلید مجازی سایت (بالای صفحه سمت چپ) وارد کنید. این کار به افزایش امنیت کمک می‌کند.

در ضمن توجه داشته باشید که حتما از سایت خود بانک به صفحه پرداخت قبوض وارد شوید. این کار نیز به افزایش امنیت انجام تراکنش کمک می‌کند. علاوه بر این آدرس را در قسمت آدرس بار حتما چک کنید تا درست باشد و حتما هم باید با https شروع بشود. در غیر این صورت، از صفحه خارج شوید. آدرس درست صفحه پرداخت قبوض بانک ملی باید مانند لینک روبرو باشد: https://epayment2.bmi.ir/BillPayment

 

علاوه بر شیوه‌ تلفنی دریافت خلافی خودرو، می‌توانید از طریق اینترنتی و پیامکی نیز برای دریافت خلافی خودرو خودتان اقدام کنید.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
6
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx