نصب بیلبوردهای ضد «اشتون» به همراه تصویر صدام در تهران + عکس

lokomotive ghatar.com ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ (۷) دیدگاه ۷۵۳

پس از بالارفتن بیلبورد‌های «صداقت آمریکایی» حالا نوبت به بیلبوردهای احتمالا «صداقت اشتونی» رسیده است. بیلبوردهایی که حالا در برخی خیابان‌های پایتخت خودنمایی می‌کند. بیلبورد‌هایی که نیمی از چهره مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را چسبیده به چهره «صدام‌حسین»، دیکتاتور معدوم عراق نشان می‌دهد.

احتمالا دلیل انتخاب «صدام» که یکی از منفورترین چهره‌ها نزد مردم ایران است در کنار میهمان رسمی هفته اخیر مسوولان ارشد کشور، رساندن پیامی مستقیم به بینندگان این بیلبوردهاست.
 

بیلبورد ضد اشتون در تهران

 

بسیاری از اعضای شورای شهر از هرگونه اظهارنظری درباره این بنرها خودداری کردند. آنان حتی حاضر به پاسخ به این پرسش نبودند که آیا مدیریت شهری حق دارد در سیاست خارجی دخالت یا درباره آن اظهارنظر کند؟
 
در این بنرها که عنوان «حقوق بشری» دارند، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدام حسین معدوم مقایسه شده است. هدف انتقاد و حمله این بنرها هم دیدارهای موسوم به حقوق‌ بشری اشتون در تهران است. این دیدارها انتقادهای بسیاری را در داخل برانگیخته است. اما به نظر می‌رسد مدیریت شهری، موضع حادتر و صریح‌تری نسبت به این دیدارها گرفته است. زیرا در این بنرها، نیمی از صورت اشتون با نیمی از صورت صدام ترکیب شده ‌است. پایین این بنرها نیز تصاویری از کشته‌های فاجعه حلبچه و شهدای هسته‌ای به چشم می‌خورد.
 
دیدار سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی با چند فعال «زن» در ایران، واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است. تا آنجا که گروهی از معترضان روز گذشته جلو سفارت اتریش تجمع کردند. این افراد ‌شعار می‌دادند: «اشتون عامل واشنگتن.» همچنین علی لاریجانی، رییس مجلس دیدار «اشتون» با فعالان زن را «دزدانه» و «زشت» دانسته است. نمایندگان مجلس هم از وزیر اطلاعات خواسته‌اند تا در این‌باره پاسخگو باشد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
7
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx