با این ویتامین‌ها به فریاد کبدتان برسید

didi ghatar.com ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ دیدگاه ۴۹۸

بعضی از مواد غذایی مانند آنتی اکسیدان‌ها که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند برای سلامت کبد نیز موثر است که از جمله آن ویتامین E و D است.

دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص غذاهای مفید در سلامت کبد گفت: در تحقیقات جدید بررسی شده است که مشکلات و بیماری‌های کبد تغذیه ناصحیح است بنابراین توصیه می‌شود که باید با کبد درست رفتار شود.

وی اظهار داشت: بعضی از مواد غذایی مانند آنتی اکسیدان‌ها که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند برای سلامت کبد نیز موثر است که از جمله آن ویتامین E و D است.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای کبد امگا۳ است که در غذاهای دریایی و ماهی‌های آب‌های آزاد یافت می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: ویتامین D در خوراکی‌های دریایی وجود دارد اما از طریق نور خورشید و تماس مستقیم آفتاب با بدن هم می‌تواند تاثیر خود را بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ویتامین E هم در جوانه گندم، کاهو و بعضی از مغز‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود  اگر این ویتامین‌ها به صورت غذا دریافت نشد با تجویز پزشک به صورت مکمل استفاده شود.

  این میوه پاییزی قاتل بی رحم کرونا و سرماخوردگی

وی در پایان گفت: رعایت رژیم غذایی به خصوص استفاده از آنتی اکسیدان‌ها که در میوه‌ها و سبزیجات فراوان وجود دارد برای سلامت کبد ضروری است زیرا اگر کبد به وضعیت نگران کننده برسد و درمان نشود به پیوند کبد منجر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx