برانکو نام مربی آینده ایران را فاش کرد

lokomotive ghatar.com ۰۷ تیر ۱۳۹۳ یک دیدگاه ۷۷۵

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره عملکرد ایران در جام جهانی 2014 به ویژه در بازی پایانی مقابل بوسنی، اظهار کرد: اگرچه تیم بوسنی نسبت به قبل بسیار تغییر کرده بود و تیم بهتری شده است اما ایران برای اولین بار شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی داشت؛ بنابراین باید هرچه در توان داشتند را می‌گذاشتند و تلاش بیشتری می‌کردند.


برانکو ایوانکوویچ** ایران مقابل بوسنی باید با ریسک بالاتری بازی می‌کرد
وی افزود: معتقدم ایران مقابل بوسنی باید ریسک بالایی انجام می‌داد و تهاجمی بازی می‌کرد؛ البته در این نوع بازی با ریسک بالا، هر اتفاقی ممکن است بیافتد و قطعا احتمال باخت بیشتر می‌شد اما دیگر چاره‌ای برای تیم ایران باقی نمانده بود. ایران در بازی پایانی مرحله گروهی بهتر بود از کارهای دفاعی به سمت هجومی حرکت می‌کرد. از عملکرد تیم ایران در بازی پایانی ناامید شدم. واقعا فرصت خوبی از دست رفت. این بازیکنان می‌توانستند یک نتیجه فوق‌العاده و تاریخی بگیرند و مردم کشورشان را خوشحال کنند.
 
** انتظار بازی محتاطانه از ایران نداشتم
سرمربی تیم ملی در جام جهانی 2006 در واکنش به اینکه یعنی معتقدید ایران مقابل بوسنی همچنان در وضع دفاعی قرار داشت و برنامه خاصی برای حمله ارایه نکرد نیز به خبرنگاران گفت: دقیقا؛ آنها مقابل نیجریه و آرژانتین عملکرد تدافعی مطلوبی داشته و نتیجه خوبی گرفتند اما شرایط بازی با بوسنی فرق می‌کرد و راهی جز حمله کردن وجود نداشت. ایران مردم بسیار خوب و با احساسی دارد که استحقاق بهترین‌ها را دارند و مطمئن هستم آنها هم تمایل داشتند تیم ملی حملات بیشتری را انجام دهد. همانطور که گفتم من هم انتظار نداشتم ایران مقابل بوسنی محتاطانه بازی کند. باید خیلی هجومی‌تر بازی می‌کردید اما قبول کنید بوسنی تیم بهتری بود.
 
برانکو در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید دلایل حذف ایران از جام چه بود، اظهار کرد: من کنار تیم ملی نیستم که بدانم دلایل چیست و این سوال را باید سرمربی تیم پاسخ دهد که خیلی وقت است کنار آنها حضور داشته و از وضعیت بازیکنان آگاهی کامل دارد. فقط می توانم براساس تصاویری که از تلویزیون می‌بینم، نظر دهم.
 
** حذف تمام آسیایی‌ها از جام جهانی اتفاق خاصی نیست
برانکو درباره حذف تمام تیم‌های آسیایی در مرحله گروهی جام جهانی 2014 به خبرنگاران گفت: به نظر اتفاق خاصی نیست! ما در جام جهانی بازی می‌کنیم و در چنین مسابقات مهمی صعود به مرحله بعدی برای هیچ تیمی آسان نیست. دیدید که تیم‌های صاحب‌نامی چون اسپانیا، ایتالیا و انگلیس هم در همین مرحله حذف شدند. در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند بیافتد. طبیعتا گاهی اوقات به اهداف‌تان می‌رسید و گاهی هم نمی‌رسید.
 
سرمربی اسبق تیم ملی در پاسخ به اینکه اگر شما هم جای کارلوس کی‌روش بودید، تاکتیک دفاعی را برای تیم ایران انتخاب می‌کردید نیز تصریح کرد: فکر می‌کنم بازی تدافعی برای شروع تورنمنت، تصمیم خوبی بود و حتی این روند تا دو بازی هم می‌توانست ادامه داشته باشد؛ اما در بازی آخر نمی‌توانست جواب بدهد. همانطور که گفتم ایران باید با ریسک بیشتری بازی می‌کرد تا احتمال انجام یک کار بزرگ در تاریخ فوتبال کشورش را افزایش دهد.
 
** جام ملت‌ها فرصت ویژه‌ای برای ایران است
وی در بیان تغییراتی که ایران باید تا پیش از جام ملت‌های آسیا داشته باشد تا یکی از مدعیان فتح این جام در سال 2015 باشد، خاطرنشان کرد: جام ملت‌ها شانس بزرگی برای تیم ایران است. ایران در جام جهانی نشان داد که می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد، هرچند بازیکنان تلاش خودشان را کردند اما نتوانستند صعود کنند. جام ملت‌های استرالیا می‌تواند فرصت ویژه‌ای برای آنها باشد تا باز هم شایستگی‌هایشان را نشان دهند و به قهرمانی این بازی‌ها برسند.
 
** شنیده‌ام فرکی می‌خواهد سرمربی تیم ایران شود!
برانکو درباره ماندن کارلوس کی‌روش در راس کادر فنی تیم ملی پاسخ عجیبی داد و به خبرنگاران گفت: شنیده‌ام که فرکی می‌خواهد سرمربی تیم ملی شود! او مربی خوبی است و باید تلاش کند یک تیم خوب و آماده را برای جام ملت‌ها بسازد تا با اعتماد به نفس بالایی به استرالیا برود.
 
او در پاسخ به اینکه آیا تیم ایران برای موفقیت در جام ملت‌ها نیاز به جوانگرایی و تغییر نسل دارد نیز اظهار کرد: نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم. مربی جدید تیم ملی باید در این باره تصمیم بگیرد. قطعا هر مربی برای تیم ایران انتخاب شود، با توجه به شرایط آن زمان، بهترین تصمیم را برای ترکیب بازیکنان در جام ملت‌ها خواهد گرفت.
 
** کرواسی خوب بود اما به آنچه می‌خواست نرسید
سرمربی اسبق تیم دیناموزاگرب درباره دلایل حذف تیم ملی کرواسی از جام جهانی با وجود عملکرد نسبتا خوبی که داشت، گفت: همه اینجا خیلی ناراحت هستند چون ما واقعا تیم خوبی داشتیم. بازیکنان بسیار بااستعدادی در این تیم بازی می‌کردند که می‌توانستند تیم را به مراحل بالاتر ببرند اما نشد! متاسفانه در بازی آخر مقابل مکزیک نتیجه لازم بدست نیامد. در فوتبال نمی شود خیلی درباره دلایل نتایج صحبت کرد چون هر اتفاقی می‌تواند در آن رخ دهد. کرواسی خوب بود اما به آنچه می‌خواست نرسید و حالا باید خودمان را برای یورو 2016 آماده کنیم.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  بازیکن مغضوب برانکو در نزدیکی پرسپولیس

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx