تیم ملی والیبال در صورت صعود با چه تیم‌هایی هم‌گروه می‌شود؟

didi ghatar.com ۰۸ تیر ۱۳۹۳ دیدگاه ۶۷۲

نحوه گروه‌بندی و برگزاری مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 مشخص شد.

تیم ملی والیبالاولین جشن ملی والیبال در آزادی، مهر ماه 1390 با قهرمانی مردان ایران در آسیا رقم خورد؛ روز صعود به لیگ جهانی با پیروزی بر ژاپن در شهریور 1391 دومین بار بود که والیبال، آزادی را به میزبان یک جشن ملّی بدل کرده بود و حالا آزادی آماده است تا پذیرای سومین جشن باشکوه والیبال باشد. جایی که مردان ایران با لهستان روبرو می‌شوند و پس از کسب سه امتیاز در بازی اول اگر موفق به کسب 2 امتیاز از بازی دوم شوند، بدون نیاز به امتیازهای دو مسابقه آینده‌شان در لهستان و همچنین بدون توجه به نتیجه بازی‌های هفته آینده ایتالیا – برزیل، می‌توانند صعودشان به جمع شش تیم فینالیست لیگ جهانی را در خانه با هواداران بی‌نظیر والیبال ایران در سالن دوازده هزار نفری آزادی جشن بگیرند.
 
در واقع حُسن 2 امتیاز گرفتن از بازی‌ یکشنبه در این است که ایران، بی اما و اگر و محاسبه نتایج بازی‌های هفته آینده، صعود خود را مسجل کرده و از طرفی فخر و حماسه صعودش را همینجا با مردم نازنینش جشن می‌گیرد. اگرچه برای کسب این 2 امتیاز، دو بازی دیگر در لهستان هم فرصت دارد و اصلاً چه بسا به همین 2 امتیاز هم نیاز نداشته باشد. فقط کافی است تا ایتالیا هفته آینده حداقل 5 امتیاز از برزیل بگیرد، که اگر بگیرد ایران با همین 16 امتیاز کنونی هم به مرحله نهایی لیگ جهانی صعود خواهد کرد.
 
مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال روزهای 25 تا 29 تیرماه در شهر فلورانس ایتالیا برگزار می‌شود. این ششمین میزبانی ایتالیا در مرحله نهایی لیگ جهانی است؛ همچنان که فلورانس پس از جنوا (1992)، رم (2004) و میلان (1991 – 1994 – 1998) چهارمین شهر ایتالیاست که میزبان رقابت‌های این مرحله است.
 
شش تیم حاضر در این مرحله نیز در دو گروه سه تیمی ابتدا به صورت دوره‌ای با هم به رقابت می‌پردازند و سپس تیم‌های اول و دوم هر گروه به صورت ضربدری برگزارکننده دیدارهای نیمه‌نهایی خواهند بود. در ادامه، تیم‌های برنده این مرحله برای کسب مدال طلا و بازنده‌ها برای کسب مقام سوم مصاف خواهند داد. تیم‌های سوم هر گروه نیز بر اساس امتیازی که کسب کرده‌اند، بدون انجام مسابقه در رده‌های پنجم و ششم قرار می‌گیرند.
 
بر اساس اعلام پیشین فدراسیون جهانی، در گروه اول این مرحله میزبان (ایتالیا)، تیم اول گروه دو (یکی از تیم‌های روسیه، آمریکا، بلغارستان، صربستان) و تیم قهرمان دسته دوم (22 تیر ماه در سیدنی مشخص می‌شود) قرار می‌گیرند.
 
در گروه دوم نیز دو تیم صعود کننده از گروه یک (دو تیم از میان: ایران، لهستان، برزیل) همراه با تیم دوم گروه دو (یکی از تیم‌های روسیه، آمریکا، بلغارستان، صربستان) به رقابت می‌پردازند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx