amirkabir hamshahrionline.ir ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ دیدگاه ۴۰۶

یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: هفت علامت هشداردهنده نشان‌دهنده‌ وجود مشکل در رابطه‌ همسران است که باید به موقع آن‌ها را شناخت.

به گزارش ایسنا، روح‌الله حدادی با بیان این مطلب اظهارکرد: وجود این علایم، هشدار دهنده است. به عنوان نمونه چالش با همسرتان بیش از آنکه در زندگی شما استثنا باشد به قاعده و اصل تبدیل شده است، درک همدلانه، آسایش و راحتی به ندرت در زندگی‌تان یافت می‌شود و یا به یاد نمی‌آورید که چه چیزی در همسرتان در وهله اول برای شما جذابیت پیدا کرد.

وی درباره علایم دیگرهشداردهنده در زندگی مشترک، گفت: در رابطه شما با همسرتان صمیمیت کم است و یا هیچ گونه صمیمیتی دیده نمی‌شود. به عنوان نمونه اتاق‌های خود را جدا کرده‌اید،علاقه کمی به همدیگر دارید و خصومت با همسرتان چنان تسلط دارد که صمیمیت را در زندگی شما غیرممکن می‌کند، زمان بسیار اندکی با همدیگر هستید و به نظر می‌رسد که دوستان شما برایتان مهمتر از همسرتان است.

این کارشناس ارشد بالینی افزود: تصوری که شما از موقعیت‌ها می‌کنید ارتباطی با واقعیت ندارد. برای مثال، احساس می‌کنید همسرتان دوستتان ندارد چون غذایی را که شما پخته‌اید نخورده است یا به آن علاقه ندارد علاوه بر آن برای تغییر هر چیزی در زندگی خود احساس درماندگی و ناامیدی می‌کنید. احساس خشم، تنفر، ناراحتی و ناتوانی احساس‌های غالب در شماست.

وی درباره راه‌های پیشگیری از رسیدن به نقطه بحران در زندگی مشترک گفت: پیش از اینکه رابطه‌تان به نقطه بحرانی برسد، به این هفت علامت هشدار دهنده توجه کنید و قبل از اینکه خیلی دیر شود نزد روان‌شناس یا مشاور بروید یا کتاب‌های کاربردی و معتبر را در زمینه ارتباطات مناسب و مثبت بین همسران مطالعه کنید.

حدادی که با مجله سپیده دانایی گفت‌وگو می‌کرد در پایان اظهارکرد: کتاب‌های بسیار مناسبی در زمینه ارتباط موفق بین همسران به زبان فارسی تالیف یا ترجمه شده است که خواندن آنها برای همه همسرانی که ارتباطشان کمی دچار مشکل شده است توصیه می‌شود علاوه بر آن توجه داشته باشید که بدون کمک، رابطه شما با همسرتان هرگز با گذر زمان بهبود نخواهد یافت. اجازه ندهید احساس‌های تنفر و آزردگی، خشم و خصومت بر زندگی شما غالب شود، چرا که این احساس‌ها رابطه شما با همسرتان را وخیم‌تر و شانس ترمیم رابطه را کمتر می‌کنند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx