توصیه مهم درباره‌ قبض‌های موبایل

lokomotive ghatar.com ۰۸ مهر ۱۳۹۳ یک دیدگاه ۵۷۶

اپراتور اول تاکید کرد که مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی بهتر است برای پرداخت قبوض خود یک روش را انتخاب کرده و همواره با همان روش به پرداخت هزینه‌های مربوط به کارکرد خود بپردازند.

 
خبرگزاری ایسنا: شیوه‌های متعدد پرداخت هزینه‌ها سردرگمی‌هایی برای برخی مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول ایجاد کرده است، اما تاکید اپراتور بر آن است که برای حل این مشکل لازم است مشترکان یک شیوه از راه‌های پرداخت هزینه‌ها را انتخاب کرده و همواره براساس همان شیوه اقدام کنند.
 
به عنوان مثال اگر فردی پیامک میان دوره خود را دریافت و براساس آن هزینه‌ها را واریز کرده دیگر ملزم به پرداخت رقمی که در قبض پایان دوره ذکر می‌شود نیست و بهتر است هر بار پس از دریافت پیامک‌های میان دوره‌ای پرداخت داشته باشد، چرا که در محاسبه رقم قبوض پایان دوره سیستم به‌طور خودکار هزینه‌های دو ماهه کاربران را محاسبه می‌کند و اگر فردی بخشی از این هزینه‌ها را پیش‌تر در میان دوره پرداخت کرده باشد، راهی برای تشخیص آن وجود ندارد.
 
برهمین اساس ممکن است مشترک با دیدن هزینه‌ای که در قبض پایان دوره خود می‌بیند متعجب شود، چرا که با وجود این‌که هزینه‌های خود را پرداخت کرده همچنان در قبض رقم آن ذکر شده است.
 
بنا بر اعلام اپراتور اول در صورتی که مشترکی هزینه‌های خود در میان دوره را پرداخت کرده و بعدها رقم قبض پایان دوره را نیز پرداخت کند، اضافه پرداخت او در قبض بعدی با عنوان بستانکاری به او بازگردانده خواهد شد.
 
بر همین اساس برای حل این مشکل بهترین راه آن است که مشترکان بر اساس شرایط خود به انتخاب یکی از شیوه‌های پرداخت قبوض پرداخته و همواره با بهره‌گیری از همان روش پرداختهای خود را انجام دهند.
 
یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های پرداخت هزینه‌ها که از دیرباز مورد استفاده قرار داشته، پرداخت صورتحساب‌های آخر دوره است. اما در کنار این روش، شیوه دیگری نیز برای در نظر گرفته شده که آن پرداخت هزینه‌ها پس از دریافت پیامک میان دوره است.
 
در این شیوه در میانه دوره صدور قبض، با پیامکی میزان کارکرد مشترک به او اطلاع داده شده و برای پرداخت این رقم شناسه‌ای نیز اعلام می شود تا کاربر در صورت تمایل بتواند پیش از صدور قبض پایان دوره هزینه‌های کارکردی خود را پرداخت کند.
 
اما در هر دو روش برای پرداخت صورت حساب روشهای متعددی وجود دارد که عبارتند از روش پرداخت از طریق پرتال همراه اول، روش پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه، روش پرداخت قبض از طریق اینترنت، روش پرداخت قبض از طریق POS، روش پرداخت قبض از طریق Telbank، روش پرداخت قبض از طریق ATM و روش پرداخت ازطریق سامانه اطلاع رسانی ۹۹۹۰.
 
روش پرداخت از طریق پرتال همراه اول

برای استفاده از این روش لازم است به پرتال همراه اول به آدرس www.mci.ir مراجعه کرده و سپس منوی محصولات و خدمات را انتخاب کنید. بروی گزینه ی سرویسها کلیک کرده و گزینهی روئیت صورتحساب را انتخاب کنید.
 
در صفحه باز شده، شماره تلفن همراه و کدپستی آدرس خود را وارد و سپس پایان دوره یا میان دوره صورتحساب خود را انتخاب کرده و کلید تائید را کلیک کنید.
در ادامه در صفحه‌ای که باز شد، علاوه بر رویت صورتحساب خود امکان پرداخت آن از طریق یکی از درگاه بانکهای درج شده در سایت وجود دارد.
 
روش پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه

پیام کوتاه خود را با فرمت اعلام شده به شماره‌ای که بانک در اختیارتان قرار داده است، ارسال کنید.
به طور مثال فرمت پپام جهت پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه در بانک تجارت به شکل زیر است:
رمز پرداخت کننده + شناسه پرداخت + شناسه قبض + شماره حساب + ۳
توجه: شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.
 
نکات مهم امنیتی:

۱. پس از رفع نیاز از اطلاعات ارسال شده توسط بانک،‌ برای جلوگیری از پر شدن حافظه موبایل و نیز عدم اطلاع دیگران از شماره حساب شما،‌ توصیه می شود آن را پاک کنید.
۲. در صورت واگذاری سیم کارت یا‌ مفقود شدن آن، ‌از طریق اینترنت یا شعبه ای که در آن حساب دارید، این خدمت را برای شماره موبایل مذکور غیر فعال کنید. عواقب ناشی از عدم اقدام فوق به عهده مشتری است.
 
روش پرداخت قبض از طریق اینترنت

به آدرس بانک مورد نظر دراینترنت مراجعه کنید.
به قسمت بانکداری الکترونیک سایت مورد نظر بروید .
کد شناسایی و کلمه عبوری را ( در صورت درخواست) که قبلا” از شعبه دریافت کرده اید، وارد کنید.
درقسمت پرداخت الکترونیک ، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کنید.
فرم پرداخت قبض را براساس قبض تان تکمیل و سپس تایید کنید.
بانک مورد نظر به نمایندگی از شما مبلغ قبض را پرداخت می کند.
اگر در قسمت پرداخت الکترونیک، گزارش قبض را انتخاب کنید ، گزارش تائیدیه پرداخت شما قابل مشاهده است.
 
روش پرداخت قبض از طریق POS

کارت خود را در دستگاه پایانه فروش بکشید.
وارد منوی پرداخت قبوض شوید. شناسه قبض را وارد کرده و کلید تائید را فشار دهید. شناسه پرداخت را وارد کرده و کلید تائید را فشار دهید.
برای تائید صحت مبلغ قبض نمایان شده بر روی صفحه دستگاه، کلید تائید را فشار دهید. رمز کارت را وارد و تائید کنید.
دستگاه پس از برقراری ارتباط با مرکز فیش مربوط به این پرداخت را برای شما چاپ می کند.
 
روش پرداخت قبض از طریق Telbank

با تلفن شماره اعلام شده بانک جهت استفاده از خدمات تلفن بانک تماس برقرار کنید.
تلفن خود را در حالت TONE قرار دهید.
شماره کارت خود را وارد کنید و در پایان کلید ستاره * را فشار دهید. در برخی از سیستمها در صورت یکبار استفاده از سیستم تلفنی پرداخت قبوض ، در مراجعات بعدی، به وارد کردن شماره کارت ، نیازی نیست.
شناسه قبض را وارد کنید و کلید ستاره * را فشار دهید. شناسه پرداخت را وارد کنید و کلید * را فشار دهید (شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.)
مبلغ قابل پرداخت مندرج در قبض توسط سیستم قرائت می شود. اطمینان از صحت یا عدم صحت اطلاعات داده شده را با فشار دکمه مربوطه اعلام کنید. جهت انجام عملیات پرداخت کلید مربوطه را فشار دهید.
شماره رمز دوم (رمز مخصوص پایانه های مجازی) خود را وارد کنید و کلید ستاره * را فشار دهید و جهت دریافت اطلاعات قبض یا خاتمه ارتباط کلید مربوطه را فشار دهید.
توسط سیستم تلفنبانک ، پیغام پرداخت قبض ، شماره پیگیری و تاریخ پرداخت جهت یادداشت کردن، اعلام می شود. موارد اعلام شده را یادداشت و نگهداری کنید تا درصورت نیاز به پیگیری مورد استفاده قرار گیرد.
 
روش پرداخت قبض از طریق ATM

کارت خود را در دستگاه خودپرداز قرار دهید. منوی پرداخت قبض و سپس گزینه تلفن همراه را انتخاب کنید و با استفاده از صفحه کلید دستگاه ، شناسه قبض را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. ( شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است).
شناسه پرداخت را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. شماره حساب مورد نظر خود را (چنانچه حساب جداگانه به کارت شما مرتبط باشد) انتخاب کنید.
در این مرحله، اطلاعات مربوط به شماره حساب، مبلغ، شناسه قبض … در صفحه مانیتور، نمایش داده می شود. در صورت صحت موارد فوق، برداشت از حساب و پرداخت قبض را با دکمه بلی تائید کنید.
پس از رویت شماره پیگیری، رسید مربوطه را از دستگاه خودپرداز دریافت کنید. در این رسید، شماره پیگیری ، زمان انجام عملیات ، تاریخ تراکنش، شماره کارت، دستگاه خودپرداز شعبه، شماره حساب، نوع حساب، سازمان ذینفع، مبلغ قبض و شناسه قبض ، درج شده است. ضمنا شماره پیگیری مربوطه در صورتحساب شما نیز درج می شود.
 

  دکمه مخفی آیفون کجاست؟

روش پرداخت ازطریق سامانه اطلاع رسانی ۹۹۹۰

با مرکزاطلاع رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید. جهت دریافت اطلاعات مربوط به صورتحساب مشترکین و پرداخت آن ازطریق کارت بانکی (بااستفاده ازکارت عضوشتاب )کلید …..را انتخاب کنید.
شماره تلفن همراه را وارد کرده وکلید # را فشاردهید.(درصورت تماس ازتلفن ثابت )

درخصوص دریافت اطلاعات مربوط به صورتحساب (پایان دوره ،میاندوره ) کلید ….را انتخاب کنید. جهت پرداخت قبض از طریق کارت بانک کلید…را فشاردهید. شماره کارت بانکی را وارد و کلید # را انتخاب کنید. رمز خرید اینترنتی را وارد وکلید# را فشار دهید .
 

نحوه اشتراک و استفاده از خدمات در کلیه روش ها

افتتاح حساب نزد هر یک از بانکهای ارائه دهنده خدمات غیرحضوری پرداخت قبوض تکمیل فرم استفاده از خدمات مذکور در بانک مذکور و دریافت کد شناسایی و کلمه عبور لازمه این کار است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  چرا کریس رونالدو برای فرزندش موبایل نخرید؟!

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx