پیدا کردن نام کاربری و رمز عبور اینترنت مخابرات و ADSL – تصویری

lokomotive ghatar.com ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ (۳۶) دیدگاه ۳۶۷۱۲۴

گاها پیش آمده که مدت زمان زیادی از خرید اشتراک اینترنت مخابرات یا ADSL از ISPهای دیگر می‌گذرد و قبلا تنظیمات آن را در مودم انجام داده‌ایم. اما نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) اکانت خود را فراموش کرده‌ایم.

برای دریافت این مشخصات یکی از راه‌کارها تماس با شرکت ISP خود یا پشتیبانی اینترنت مخابرات و گرفتن مشخصات اکانتتان است. می‌توانید برای تماس با پشتیبانی اینترنت مخابرات تهران با شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرید.
نکته: نام کاربری اینترنت مخابرات همان شماره تلفن ثابتی است که از آن برای اینترنت وصل می‌شوید (به همراه کد استان بدون صفر).
 
روش دیگر:

دریافت یوزرنیم و پسورد اینترنت ADSL از طریق مودم

برای این منظور ابتدا باید وارد تنظیمات مودم ADSL خود شوید. برای این کار مطمئن شوید به مودم ADSL خود متصل هستید.

۱. مرورگر اینترنت (ترجیحا Chrome یا Firefox) را باز کنید و آدرس مودم خود که معمولا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ می‌باشد را در نوار آدرس وارد کرده و Enter کنید.

فراموشی نام کاربری و رمز عبور اینترنت مخابرات و ADSL

۲. بعد از لاگین، برای ورود به تنظیمات مودم، نام کاربری و پسورد مودم نیاز است. نام کاربری و پسورد پیش‌فرض اکثر مودم ها admin است. اگر با این اطلاعات وارد نشد، از دفترچه راهنمای مودم رمز آن‌را پیدا کرده و یا اینکه از طریق جستجوی مدل دستگاه خود در گوگل، اطلاعات را پیدا کنید.

فراموشی نام کاربری و رمز عبور اینترنت مخابرات و ADSL

۳. با ورود به منوی تنظیمات می توانید به گزینه یوزر و پسور دست پیدا کنید. البته در هر مودم بسته به مدل آن محل نام کاربری و پسورد ADSL متفاوت است. اما به راحتی با چند بار بازی کردن با منوها می‌توانید صفحه مورد نظر را پیدا کنید.

فراموشی نام کاربری و رمز عبور اینترنت مخابرات و ADSL

۴. دیدن رمز اینترنت ADSL از مودم: این قسمت مهم‌ترین قسمت ماجراست. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، نام کاربری قابل مشاهده است. اما رمز عبور به صورت ستاره (نقطه) نمایش داده شده است.

برخی از مودم‌ها، یک گزینه به نام Show Password دارند که با زدن آن، پسورد قابل مشاهده می‌شود. اما بسیاری دیگر از مودم‌ها این قابلیت را ندارند.

برای این مورد باید روی باکس پسورد کلیک راست کنید و سپس گزینه Inspect Element را انتخاب کنید.

فراموشی نام کاربری و رمز عبور اینترنت مخابرات و ADSL

پنجره جدیدی باز می‌شود، که در آن خط مربوط به باکس پسورد هایلایت شده است. در این خط در جلوی Value می توانید رمز عبور مودم را مشاهده نمایید.

فراموشی نام کاربری و رمز عبور اینترنت مخابرات و ADSL

توجه: در بعضی از مودم ها قسمت Value وجود ندارد و یا باز هم به صورت ستاره است. در این مواقع باید در جلوی Type که کلمه PASSWORD نوشته شده است، با دوبار کلیک کردن موس، کلمه Text را جایگزین کنید و Enter کنید.

سپس در پنجره تنظیمات مودم خواهید دید که پسورد نمایان شده است.

فراموشی نام کاربری و رمز عبور اینترنت مخابرات و ADSL

توجه: اگر مودم Reset شده باشد پس مشخصات کاربری در مودم حذف شده‌اند و با این روش قابل بازیابی نیستند و باید جهت دریافت با پشتیبانی ISP خود و یا ۲۰۲۰ برای اینرتت مخابرات تماس بگیرید.

  ۸ روش رفع نویز خط تلفن و افزایش کیفیت خط مودم ADSL

روش دیگر ورود به پنل پشتیبانی و حساب کاربری خود در سایت ISP خود می‌باشد. در زیر آدرس پنل برخی از شرکته‌های ISP را مشاهده می‌کنید:

سامانه مدیریت مشتریان اینترنت مخابرات

پنل پشتیبانی مشتریان شاتل

پنل کاربری پارس آنلاین

پنل مشترکین آسیاتک

پنل ورود مشترکین داتک

پنل کاربری های وب

پنل مشترکین پیشگامان

پنل کاربری فن آوا

پنل مشترکین صبانت

 

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

 

3.5 2 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

36 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
36
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx