۱۰ گرایش طراحی سایت در سال جدید

dell ghatar.com ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ دیدگاه ۲۲۶

این روز ها ما در حال بررسی گرایش ها و نکاتی در مورد طراحی سایت ها در سال جدید می باشیم که سعی کردم ۱۰ نکته کلیدی را در این متن برای شما آماده کنیم که در زیر بیشتر به آن می پردازیم :

طراحی سایت

گرایش های کلیدی طراحی سایت را در زیر ببینید :

۱- ابتدا محتوا

۲- سادگی در طراحی سایت

۳- طراحی UX محور

۴- رابط کاربری برنامه شکل

۵- ترکیب دو نسخه وبسایت برای دیدن از طریق کامپیوتر و تلفن همراه

۶- SVG و تکنیک های واکنش گرایی وبسایت

۷- طراحی و رنگ های مسطح

۸- استفاده از تکنولوژی AGNOSTIC

۹- استفاده و نوآوری در سنسور های دستگاه های بازدید کننده از وبسایت

۱۰- اشتراک گذاری اینترنت از چیز های متفاوت
 
در سال های پیش تمایلات و گرایشات کاربران متفاوت بوده است و هم اکنون نیز نمی توان برای آینده تصمیمی گرفت زیرا ناشناخته است .ما همیشه تمام تلاش مان را برای جذب مخاطبان خواهیم داشت خواه از هر کشور , با هر دستگاه یا مرورگری که استفاده می کنند .
بیشتر مباحی که در اینجا در مورد آن صحبت خواهیم کرد و تمرکز را بر روی آن ها می گذاریم مباحث :
 
– محتوای مناسب و جذاب

– UX محور بودن طراحی سایت

– سادگی و طراحی صاف و تخت

که این سه مورد چارچوب بحث ما را برای طراحی درباره هر نوع دستگاهی که هر روزه به بازار می آید , تشکیل می دهد.
 

سادگی طراحی
۲. سادگی طراحی و محتوای سایت

چارچوب جدید در طراحی سایت سادگی است . تلاش ما در این سادگی باید قابلیت مشاهده راحت وبسایت در هر نوع وسیله ای با هر اندازه باشد که بهترین تجربه کاربر را در استفاده از وبسایت بدهد. طراحی UX , استراتژی محتوای مناسب , و قابلیت استفاده از وبسایت شما در هر وسیله ای از الگو های مهم و اساسی در مورد سادگی طراحی و محتوای سایت می باشد.
 

طراحی محور وب سایت
۳. طراحی UX محور سایت

خاطره کاربر از وب سایت و تجربه ی استفاده او از وب سایت یکی از مهمترین مسائل در موفقیت آن می باشد که باید به این نوع طراحی اهمیت داده شود . همه کاربران وبسایت ها با هم توافق دارند که وب سایتی ساده , تصویری و خاطره انگیزی تجربه کنند . حال پس از طراحی UX محور برای ایجاد تجربه ای مناسب از کاربر در وبسایت نوبت به مورد بعدی ” رابط کاربری برنامه گونه ” می رویم.
 

رابط کاربری
۴. رابط کاربری برنامه شکل

در ماه های آینده بی شک شاهد وبسایت هایی برای کامپیوتر خواهید بود که تقلید زیادی از رابط های کاربری در برنامه های تلفن کرده اند . رابط هایی برنامه گونه که دارای طراحی ساده , نمایش محتوا به طور مناسب و ایجاد طراحی های واکنش گرا برای نمایش در انواع مرورگر ها و دستگاه ها هستند.
 

ترکیب وب سایت
۵. ترکیب وب سایت به نسخه مناسب برای نمایش در کامپیوتر و موبایل

واکنش گرا بودن طراحی سایت , محتوای تطبیق شونده با هر نوع مرورگری , طراحی Agnostic , رزولوشن های متفاوت از هم برای نمایش در انواع دستگاه ها و … اینها تماما مواردی بود که شما را به داشتن یک وبسایت کامپیوتر – تلفن همراه دوست پیش می برد . نسخه ای از وبسایت که با هر نوع دستگاه و ابعادی قابلیت نمایش مناسب را دارد . اما چگونه بتوان طراحی را برای انواع دستگاه ها مختلف آماده کرد ؟؟

پیش بینی کارشناسان در پاسخ این سوال تنها تمرکز بر روی تطبیق محتوا برای نمایش در هر نوع مرورگری با هر اندازه ای می باشد .
 

تکنیک های واکنش گرایی
۶. SVG و تکنیک های واکنش گرایی وبسایت
 
امکان طراحی نسخه هایی از وبسایت برای نمایش در چندین نوع پلت فرم و مرورگر ها و همینطور استفاده از ترفند هایی مانند cross-platform برای واکنش گرایی مانند SVG ها , فونت وبسایت , طراحی تصاویر متنی و یا طراحی لوگو در وبسایت از مواردی است که می توان از آن ها به عنوان تکنیک های واکنش گرایی در وبسایت استفاده کرد . البته در این مورد نیز در شماره بعدی برای طراحی های تصویری سخن خواهیم گفت پس با ما همراه باشید .
 
طراحی مسطح
۷. طراحی مسطح و تخت و استفاده کمتر از skeuomorphism

روند و روش اصلی برای شناسایی طراحی مسطح و تصویری مناسب بر اساس نظر شرکت کنندگان مواردی چون , سادگی , کوچک گرایی , قالب روشن , رابط کاربری برنامه گونه , طراحی های تصویر های متنی ، لوگو و همینطور طرح های خلوت تر و مسطح و تخت می باشد . این راه و روش دقیقا بر اساس سلیقه و انتخاب شما در مسائلی چون زیبایی در رنگ , طراحی ساده و فلت و استفاده بیشتر از تصاویر و طراحی مناسب و هماهنگ با شبکه های ۳G برای کاربرانی که با تلفن همراه وارد وبسایت می شوند.
 

تکنولوژی Agnostic
۸. تکنولوژی Agnostic

تکنولوژی Agnostic , در حقیقت ایده اصلی Agnostic در در وب سایت های استاندارد شما می توانید کد نویسی هایی را در این وب سایت ها ببینید شامل : CSS / HTML / Java Script و همینطور بعد از این کد نویسی های کلی مواردی سفارش از فیلتر های CSS و یا استفاده از SVG ها برای طراحی سایت واکنش گرا و همینطور … حالا باید از این پس برای استفاده از ویژگی های CSS3 کمتر از این ویژگی ها استفاده کرده و بیشتر با امکانات و ویژگی های CSS3 آشنا شوید.
 
همینطور از این پس باید به فکر توسعه رابط کاربری برای نمایش وبسایت در IOS و Android باشید . این روز ها با افزایش فناوری و سیل وحشتناک اضافه شدن کاربران سیستم عامل های کوچک و باریک استفاده از این فن آوری بسیار مناسب خواهد بود زیرا استفاده از این نوع سیستم عامل ها و افزایش محبوبیت آن ها نیاز به طراحی های مناسب برایشان را دارد.
 

استفاده از سنسور در وب سایت
۹. آزمایش و استفاده از سنسور های دستگاه ها در وب سایت تان

به طور مثال استفاده از سنسور های تلفن همراه برای ایجاد تجربیات جدیدی و خاطره انگیز برای کاربران , می توان تجربه گفتاری در وب سایت را یکی از نمونه های این روش دانست که با تعامل سنسور های تلفن همراه می توان نوعی ویژگی جدید به وب سایت اضافه کرد.
 

اشتراک گذاری در اینترنت
۱۰. اشتراک گذاری اینترنت از چیز های متفاوت

دنیا دنیای تکنولوژی و پیشرفت است . به زودی قادر خواهیم بود که تلویزیون , یخچال , سیستم های صوتی در خانه و آشپزخان تان را به اینترنت متصل کنید . رویه ای که این روز ها به شدت رو به پیشرفت بوده و همچنان ادامه دارد که می توان در آینده هزاران وسیله با قابلیت اتصال به اینترنت و تعامل با آن را پیدا کرد. حال ما باید به صورت عاقلانه راه هایی را برای این وسایل جدید ایجاد کنیم برای استفاده بهتر این وسایل از اطلاعت اینترنت و استفاده و کمک به زندگی بشر .
 
Aarron Walter می گوید : این نوع زندگی ” اکوسیستم سرویس های متصل به هم ” می باشد که ما باید برای ایجاد زندگی بهتر با این وسایل تلاش کنیم تا یکپارچه سازی بهتری انجام گردد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx