vahid tasnimnews.com ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ دیدگاه ۲۶۱

بانک جهانی نرخ خالص مهاجرت در ایران را منفی ۳۰۰هزار نفر اعلام کرد و ایران را از این نظر در رتبه ۱۵ جهان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: جدیدترین آمار ارائه شده از سوی بانک جهانی نشان می‌دهد نرخ خالص مهاجرت در ایران منفی است و ایران از این نظر بین ۱۹۳ کشور جهان در رتبه ۱۵ قرار دارد.

مهاجرت خالص رقمی است که از تفاضل مهاجرت به هر کشور با مهاجرت از آن کشور به دست می‌آید.

بر اساس بررسی‌های بانک جهانی که مربوط به آمار سال ۲۰۱۲ است نرخ خالص مهاجرت در ایران منفی ۳۰۰هزار و یک نفر است. این بدان معناست که هرساله حدود ۳۰۰هزار نفر یا بیشتر از آن از این کشور مهاجرت می‌کنند و فشار زیادی از این جهت به روند کاهشی جمعیت این کشور وارد می‌شود.

  تصاویر/ماجرای عینک دودی مقام اماراتی در سفر به ایران

این نهاد بین المللی برآورد کرده است هرسال فقط ۱۵۰هزار جوان تحصیل کرده از ایران خارج می‌شوند.

بر اساس این گزارش هند منفی‌ترین نرخ خالص مهاجرت را دارد. نرخ خالص مهاجرت این کشور منفی ۲٫۲۹۴ میلیون نفر اعلام شده است. پس از این کشور بنگلادش با منفی ۲٫۰۴ میلیون نفر در رتبه دوم و پاکستان با منفی ۱٫۶۳۴ میلیون نفر در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

نرخ خالص مهاجرت چین نیز منفی ۱٫۵ میلیون نفر و سوریه نیز همین رقم برآورد شده است و این دو کشور در رتبه‌های چهارم و پنجم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کشورهای مکزیک، سودان، فیلیپین، اندونزی، مراکش، نپال، افغانستان، سریلانکا، مالی پیش از ایران و در رتبه‌های ششم تا چهاردهم از این نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش در ۹ کشور جهان نرخ خالص مهاجرت صفر است که استونی، جمهوری آذربایجان و قزاقستان از آن جمله هستند. ۱۱۶ کشور نیز که همه از کشورهای در حال توسعه هستند نرخ خالص مهاجرت منفی دارند یعنی افرادی که از این کشورها خارج می شوند بیشتر از افرادی هستند که وارد این کشورها می‌شوند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  طالبان: حادثه بین نگهبانان مرزی ایران و افغانستان کنترل شد

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx