جریمه ۴ میلیارد تومانی برای نماینده رنو در ایران

baran ghatar.com ۰۱ آذر ۱۳۹۶ یک دیدگاه ۵۷۳

شرکت نگین خودرو نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران از سوی کمیسیون ماده ۷ شهرداری تهران به پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان محکوم گردید.

۶۳۶۴۶۸۸۴۰۷۳۷۹۲۸۸۸۶
 
شرکت نگین خودرو نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران از سوی کمیسیون ماده ۷ شهرداری تهران به پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان محکوم گردید.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، با اعلام جزئیات مجازات در نظر گرفته شده برای خاطیان به دلیل قلع و قمع درختان مقابل نمایشگاه مرکزی نگین خودرو به شهرنوشت گفت: دادستانی تهران، شهردار ناحیه و معاون خدمات شهری برکنار شده ناحیه را در کنار مسئول فضای سبز منطقه یک احضار کرد.

مختاری با تاکید بر برخورد دادستانی با مالک متخلف شرکت نگین خودرو تصریح کرد: علاوه بر این، موضوع تخلف در کمیسیون ماده ۷ طرح شد و اعضا به اتفاق، رای بر جریمه مالک به اندازه سه برابر عوارض صادر کردند که این به معنای جریمه بالغ بر ۴ میلیاردی مالک است. همچنین، اعضا با اعمال ماده ۴ اصلاح قانون، ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی و غرس دو برابر محیط بن درختان در اطراف خیابان ولیعصر (عج) موافقت کردند.

وی در پایان گفت: براساس تبصره یک ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، در صورتی که فرد یا افرادی فضای سبزی را تخریب کنند یا عمداً از بین ببرند، محل مذکور با حکم قوه محترم قضائیه به نفع محرومان به فضای سبز برای استفاده عموم تبدیل می شود.

پیش از این در گزارشی با عنوان “قتل سبز در خیابان ولیعصر ” از پشت پرده جنایت در نیمه شب پایتخت خبر داده بود که توسط بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بازنشر گردید و با واکنش بسیاری از مخاطبان را به دنبال داشت.

ماجرا از آن قرار بود که عده‌ای از تغافل و تجاهل برخی مسئولان سوء استفاده کرده و شبانه به جان درختان چنار طولانی‌ترین خیابان مشجر غرب آسیا در محدوده بالاتر از چهارراه پارک‌وی بین کوچه کامران و کوچه سپهبد قرنی افتاده بودند. درختانی که قریب به ۸ دهه عمر داشته و ستون تصفیه هوای آلوده شهر تهران محسوب می‌شوند در نیمه‌های یک شب پاییزی با پشتیبانی کامل تجهیزاتی از جمله بالابر، داس و اره برقی به خزانی زودرس گرفتار شدند تا دید تابلوی نمایشگاه نگین خودرو در خیابان ولی‌عصر مطلوب باشد.

جام جم آنلاین بر این اعتقاد استوار است که حفاظت از محیط زیست از دیرباز در فرهنگ ایران اهمیت خاصی داشته و امیدواریم که جریمه در نظر گرفته شده بازدارنده باشد و دیگر شاهد اینگونه اتفاقات تلخ نباشیم که به طمع کسب سود و منفعت بیشتر صورت می‌گیرد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx