mani foodpress.ir ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ دیدگاه ۱۴۰

مواد غذایی> درپی اعلام رییس سازمان دامپزشکی مبنی بر بالاتر بودن میزان ماده سمی “مایکو‌توکسین” در برخی از نمونه‌های شیرخام آزمایش شده در کشور براساس استاندارد‌های اروپا، مدیرعامل اتحادیه دامداران استفاده از خوراک فاسد برای دام‌ را عامل افزایش این ماده در شیرخام عنوان کرد.

مهدی خلج درباره‌ وضعیت سلامت شیر خام تولید‌شده در کشور در قالب طرح پایش سلامت محصولات دامی گفته بود که میزان مجازی که در کدکس غذایی برای “مایکوتوکسین” مشخص شده ۵۰۰ نانوگرم در هر لیتر شیر است که البته طبق استاندارد‌های اروپا این میزان باید ۵۰ نانوگرم در هر لیتر باشد.

به گفته وی اگر در پایش سلامت شیر خام تولید شده در کشور، کدکس غذای بین‌المللی را معیار قرار دهیم، این ماده کمتر از حداکثر مجاز تعیین شده است اما از استانداردهای اتحادیه اروپا کمی پایین‌تر هستیم.

در این زمینه سعید سلطانی، مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت:‌ بالا بودن “مایکوتوکسین” در برخی از نمونه‌های ارزیابی‌شده شیر خام، به دلیل استفاده از خوراک‌ کپک‌زده حاوی “آفلاتوکسین” است که در آزمایش‌های انجام شده مورد پایش قرار گرفته است.

وی گفت: “مایکوتوکسین” نوعی سم است که ممکن است در هر ماده غذایی فاسد شده‌ای وجود داشته باشد که عمدتا به دلیل مسائل و مشکلات نگهداری است.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx