«خدابخش» مردی که بخشندگی را معنا می بخشد (+عکس)

lokomotive ghatar.com ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۲) دیدگاه ۵۹۲

طی هفته های اخیر در شبکه های اجتماعی تصاویری از یک پلاکارد که بر روی آن عبارت «گوجه برای فقرا مجانی» نوشته شده بود؛ دست به دست هم می چرخید و این اقدام کشاورز بلوچ تحسین بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را در پی داشت.


خدابخش بلوچ

«خدابخش بلوچ» کشاورز سخاوتمند روستای تهرک بخش مرکزی شهرستان نیک شهر همان فردی است که دست به چنین اقدام انسان گرایانه ای زده است.
 
ایشان در چهار کیلومتری نیک شهر باغ کوچکی از انبه و مرکبات دارد و همچنین به تولید انواع صیفی جات مشغول است. خدابخش بلوچ حدود چهار ماه پیش با مراجعه به بخشداری مرکزی از حمله خوک ها به باغ و مزرعه خویش شاکی بود و راهکار مصون ماندن باغش از حمله خوک ها را حفر خندق دور تا دور باغ عنوان نمود که بنده نیز بلافاصله با در اختیار قرار دادن یک دستگاه لودر به ایشان و ایجاد یک خندق به طول بیش از دوهزار متر توفیق یافتم تا سهم کوچکی داشته باشم در مصون ماندن باغ خدابخش از حمله به خوک ها.
 
علی رغم اینکه بسیاری از درختان انبه خدابخش بر اثر حمله خوک ها آسیب دیده بودند، ایشان هرگز برای رهایی از این مشکل دست به تفنگ نبرده. خدابخش و پدرش فعال محیط زیستی نیز هستند و هر دو بعنوان حافظ محیط زیست سالهاست با اداره محیط زیست شهرستان همکاری می نمایند.
 
به مناسبت هفته محیط زیست نشان صیانت از محیط زیست بخشداری مرکزی به این دو پدر و پسر بعنوان حافظ محیط زیست با حضور گروهی از فعالان محیط زیستی اهدا گردید؛ هرچند پدر بزرگوار خدابخش برای چرای دامهایش به کوه رفته بود اما خدابخش به نمایندگی از پدر نشان ایشان را نیز تحویل گرفت، در ادامه برنامه با توجه به عدم بارندگی طی سالهای اخیر و کاهش شدید علوفه مرتعی در زیستگاه های حیات وحش، در محدوده باغ خدابخش که منطقه حفاطت شده ای است و به همراه ایشان، جمعی از فعالان محیط زیستی و ریاست محترم محیط زیست شهرستان نیک شهر مقداری علوفه و گندم در منطقه حفاظت شده پوزگ بخش مرکزی پخش شد.
 
منطقه حفاظت شده پوزگ بخش مرکزی زیستگاه حیوانات نادری نظیر مم بلوچی یا خرس سیاه ایرانی، پلنگ، خوک، خرگوش، قوچ و آهو و… است. به گفته خدابخش امسال پلنگ با حمله به گله گوسفندانش تعدادی از آنها را از پای در آورده است اما با وجود این، او هیچگاه به جانوران وحشی آسیبی وارد ننموده است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  عکس/بلایی که کشت برنج‌ بر سَر تخت جمشید آورد!

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
2
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx