aidin techshot.ir ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ دیدگاه ۴۷

تا این لحظه تحقیقات زیادی در مورد حلقه دوستان و پنج نفری که روی زندگی هر فرد تاثیر می گذارند انجام شده اما به تازگی محققین به این نتیجه رسیده اند که هر انسان می تواند تنها پنج دوست صمیمی داشته باشد. در ادامه خبر با تک شات همراه باشید.

این گروه از محققین بریتانیایی اخیراً تحقیقات یکی از انسان شناسان به نام Robin Dunbar را در تحقیقات خود به حساب آورده اند. او معتقد است که بین اندازه مغز پستانداران با اندازه دایره اجتماعی آنها یک رابطه و وابستگی وجود دارد. انسان ها قادر هستند نهایتاً با ۱۵۰ نفر ارتباطات معنادار برقرار کنند. او معتقد است که ۵ نفر از این دوستان جزو صمیمی ترین هستند. پس از این پنج نفر اول، ۱۰ نفر دیگر در لایه بعدی قرار می گیرند و ۳۵ نفر بعدی در لایه سوم هستند و ۱۰۰ نفر بعدی در دورترین نقطه از این دایره قرار دارند. البته در این میان تفاوت هایی نیز بین افراد درون گرا و برون گرا وجود دارد اما همه انسان ها لایه هایی به نام لایه های Dunbar را در اطراف خود تشکیل می دهند.

برای انجام این تحقیق حدود ۶ میلیارد از تماس های ۳۵ میلیون نفر بررسی شده و تعداد تماس های برقرار شده توسط فرد مورد مطالعه به ثبت رسیده است. در سال ۲۰۰۷، تنها کمی بعد از عرضه اولین آیفون به بازار، برقراری تماس از طریق گوشی موبایل منطقی ترین راه به شمار می رفت. محققین دریافتند که سوژه های مورد مطالعه آنها به طور میانگین ۴ نفر را در حلقه نزدیک ترین افراد زندگی خود دارند. نتایج به دست آمده در این تحقیق تفاوت چندانی با محاسبات Dunbar نداشت و این تیم تحقیقاتی اشاره می کند که این افراد صمیمی در محدوده طبیعی لایه های مختلف قرار دارند. بنابراین اگر احساس می کنید که با یکی از دوستان جدید خود به اندازه یکی از صمیمی ترین ۵ نفر زندگی تان نیستید، مغز خود را سرزنش کنید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx