aidin techshot.ir ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ دیدگاه ۱۳۸

مغز همانند یک عضله در بدن انسان است و همانگونه که برای داشتن عضلاتی نیرومند و ورزیده می بایست در کنار تغذیه مناسب، از برنامه تمرینی خاصی پیروی کرد، تقویت قدرت مغز نیز مستلزم پیروی از تمرین ها و برنامه های خاصی است که در ظاهر ساده به نظر می رسند اما می توانند بسیار موثر واقع شوند. اگر به شیوه فعالیت مغز که فرماندهی بدن انسان را بر عهده دارد، توجه نشود عملکرد آن همانند عملکرد بسیاری از اعضای بدن خواهد شد و فعالیت آن صرفاً به انجام کارهای سطحی و روزمره خلاصه خواهد شد. در ادامه قصد داریم به ۸ راهکار ساده برای افزایش قدرت حافظه و همچنین بالا بردن تمرکز اشاره کنیم. تمرین هایی که می بایست به صورت عادت در ما نهادینه شوند و قطعاً تاثیر قابل ملاحظه ای در تقویت عملکرد کلی مغز خواهند داشت. با تک شات همراه باشید.

۱٫ خواب خود را مدیریت کنید

همه ما می دانیم که بهترین مدت زمان برای خواب در طول شبانه روز چیزی بین ۷ الی ۸ ساعت است اما چگونه می توان در دنیایی که با این سرعت در حال حرکت است، ۸ ساعت خوابید؟ اینجاست که می توان به جای ۸ ساعت خواب متوالی در شب، از چرت های کوتاه در طول روز استفاده کرد. به گفته محققان، انسان ها موجوداتی هستند که می توانند از خواب چند مرحله ای در طول شبانه روز استفاده کنند. یقین بدانید که چرت های کوتاه مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ای می تواند نه تنها نیاز بدن شما به خواب را تامین کند، بلکه تاثیرات مثبتی را بر حافظه و تمرکز مغز داشته باشد.
۲٫ زمان های خستگی و خواب آلودگی خود را بشناسید

این که بدانید چه زمان هایی از طول روز، سرحال و هوشیار هستید، می تواند موجب افزایش قدرت یادگیری و خلاقیت تان شود. به گفته محققان، بیشترین میزان هوشیاری در ساعت ۱۰ صبح است و بسیاری از کارهای مهم می بایست در این بازه زمانی انجام شود. اما این قاعده برای همه صدق نمی کند و ممکن است این میزان هوشیاری، در افراد متغیر باشد. اینجاست که افراد می توانند با شناسایی ساعاتی که از حداکثر هوشیاری و سرحالی برخوردارند در کمترین زمان، بیشترین استفاده را از آن ببرند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx