گاف عجیب روزنامه ورزشی ۹۰ در مورد توسل مادر «رونالدو» به «حضرت فاطمه (س)» /عکس

lokomotive ghatar.com ۰۱ تیر ۱۳۹۵ یک دیدگاه ۱۱۴۵

بسیاری از خوانندگان و کسانی که این تیتر را مشاهده می کنند، در لحظه اول تعجب خواهند کرد، و سؤالات بسیاری در ذهن آنها تداعی خواهد شد. آیا این تیتر طنز است؟ آیا مادر کریستیانو رونالدو مسلمان شده است؟ یا اطلاعات دینی ما ناقص است؟

روزنامه ۹۰ چاپ امروز [۱ تیر ماه ۱۳۹۵] با تیتر عجیبی از زبان دولورس آویرو، مادر کریستیانو رونالدو منتشر شد: “حضرت فاطمه(س) ما را حمایت می کند.”

 

fatima

درحالیکه منظور مادر کریس رونالدو «فاطیما» نام محلی مقدس در پرتقال بوده که معتقدند حضرت مریم در آن وارد شده بوده این روزنامه به اشتباه حضرت فاطمه نوشته است.

 

اصل داستان چه بوده است؟

مادر کریستیانو رونالدو به همراه نوه خود، برای وفای به یک عهد، به زیارت بانو فاتیما رفته است. در جایگاه مقدس(محراب)، دولورس آویرو بابت دوران حرفه ای خوب و موفقی که پسرش پشت سر می گذارد، شکر گزاری می کند؛ پسر او اخیراً به اولین بازیکن تاریخ پرتغال تبدیل شد که ۳ بار به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا می رسد. مادر خانواده آویرو همچنین برای موفقیت تیم ملی پرتغال، که در حال رقابت در یورو ۲۰۱۶ فرانسه می باشد نیز بدین شکل دعا کرده است: “من برای وفای به یک عهد، نزد بانوی مان فاتیما [Fátima] آمده ام و برای موفقیت تیم ملی پرتغال دعا می کنم.”

  گاف جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده (ویدئو)

fatima2

فاتیما کیست؟

پرتغالی ها او را بانوی ما خطاب می کنند(به پرتغالی: Nossa Senhora de Fátima) (به انگلیسی: Our Lady Fátima)؛ عنوانی است که مدعیان مشاهده حضرت مریم (مادر عیسی مسیح) یا به اصطلاح مدعیانِ تجلی مریم در شهر فاتیما به او اطلاق می‌کنند. این ادعا مربوط به سال ۱۹۱۷ است. سه کودک روستایی در آن سال ادعا کردند که مریم در دشتی در بیرون شهر فاتیما در پرتغال بر آن‌ها ظاهر شد. که از نام «بانوی تسبیح» یا «بانوی فاتیما» نیز برای اشاره به آن بانو استفاده می شود. از آن به بعد هر ساله هزاران نفر از شهر کوچک فاتیما زیارت و بازدید می‌کنند.

با این وجود میتوان در یافت که نام فاطیما توسط مسیحیت صرفا به حضرت مریم(س) اطلاق می شود و ارتباطی با حضرت فاطمه(س) ندارد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  رونالدو باعث اشک ریختن این دختر شد+عکس

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx