gofteman goftemannews.com ۲۸ تیر ۱۳۹۵ دیدگاه ۱۷۲

نگاهی به آمارهای کشته‌شدگان و مجروحان ۱۰ روز گذشته توسط پلیس هند خبر از فاجعه انسانی در این منطقه می‌دهد. اما سوالی که به ذهن متبادر می‌شود چرایی عدم همراهی جریان رسانه‌ای داخلی با این حادثه است؟

گفتمان نیوز: از سال ۱۹۴۷ میلادی که شبه‌قاره به دو کشور هندوستان و پاکستان تقسیم شد منطقه کشمیر که اکثریت آن را مردمی مسلمان تشکیل می‌دهند همیشه محل منازعه و درگیری بین دو کشور بوده است.

جامو و کشمیر منطقه‌ای با اکثریت مسلمان است که شصت‌وهفت درصد جمعیت این ایالت پیرو اسلام‌اند و در دره کشمیر این آمار به نودوپنج درصد می‌رسد.باوجود ورود دین اسلام در قرن اول هجری به این سرزمین، ظهور اسلام تا سال ۷۱۵ هجری قمری در کشمیر به تأخیر افتاد.

در این سال یک نفر ایرانی در لباس قلندران وارد کشمیر شد و به تبلیغ دین اسلام پرداخت. منطقه کشمیر به جهت زیبایی‌های طبیعی به‌عنوان نزدیک‌ترین نقطه زمینی به بهشت معروف است و جالب است که از سوی «اقبال لاهوری» به جهت این زیبایی‌ها و غنای فرهنگی به «ایران صغیر» معروف شد. پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر مردم کشمیر که خسته از رنج‌های تحمیل‌شده از سوی دولت هند بودند تأثیر چشم‌گیری داشت و آن‌ها را برای مبارزه پایدارتر و مقاوم‌تر نمود.
ادامه را در گفتمان نیوز بخوانید

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  واکنش رجانیوز به توئیت توهین‌آمیز اولیانوف علیه ظریف

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx