از شایعه تا حقیقت پرتقال رنگ‌آوری شده در بازار

lokomotive ghatar.com ۰۹ آبان ۱۳۹۶ دیدگاه ۴۲۴

نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران وجود مرکبات رنگ‌آوری شده در بازار را کاملا مشهود اعلام کرد در حالی که دبیر کل تعزیرات حکومتی استان مازندران رنگ آوری مرکبات را شایعه و غیر حقیقی خوانده بود.

مجتبی شادلو با تاکید بر حضور مرکبات رنگ‌آوری شده در بازار میوه گفت: بخش نظارتی باید نظر خود را اعلام کند، زیراکه شواهد ما در مکان‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی گویای وجود مرکبات رنگ‌آوری شده است.
 
وی درباره جایگاه‌های رنگ‌آوری میوه اظهار داشت: باید بخش‌های نظارتی نظر دهند، اگر در سورتینگ‌ها انجام نشود پس در مکان دیگری اقدام به رنگ‌آوری مرکبات می‌شود و این موضوع به یک معضل برای جامعه مصرف کننده و نیز کل تولید تبدیل شده است.

شادلو ادامه داد: زمانی‌، محصولات قاچاق در بازار بود و برخی منکر آن بودند و پس از آنکه که فراگیر شد کسی نتوانست بگوید نیست، پرتقال رنگ آوری نیز مانند آن در عمده فروشی ها و خرده‌فروشی ها موجود است.
 
وی با اشاره به رسیدن فصل برداشت پرتقال ادامه داد: هم اکنون پرتقال در مناطق جنوب تقریبا رو به دو رنگ شدن است و در مناطق شمالی نیز ماه آینده فصل برداشت است، در حال حاضر پرتقال‌ها طبیعی یا سبزتر و یا دو رنگ هستند.

  پیروزی پورتو با مهاجم ایران/ طارمی اشک خانواده سرمربی را درآورد!

نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران تاکید کرد: واضح است پرتقال‌هایی که به رنگ مطلق زرد و یا نارنجی در بازار هستند، تغییراتی در آن‌ها ایجاد شده است. در هر حال این مساله، واقعیتی است و باید ارزیابی شود که در کجا این اقدام صورت می‌گیرد.

نسترن نعمتی/ جام‌جم آنلاین

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx