sepehr23 marznews.com ۰۹ دی ۱۳۹۶ دیدگاه ۱۱۰

گمرک ایران واقعیت های ماجرای واردات خودروهای لوکس به نام زنان روستایی را تشریح و بار دیگر با رد ادعاهای یک نماینده مجلس ، تاکید کرد : ادعای قاچاق بودن این خودروها کذب محض است و موضوع صرفا مربوط به فرار مالیاتی سودجویان برای عدم پرداخت مالیات بر کارت بازرگانی بوده که اتفاقا اولین سازمان شاکی این کارت های بازرگانی یکبارمصرف هم گمرک بود .

گمرک ایران در این خصوص توضیح داد : ماجرای واقعی واردات خودروهای لوکس به نام زنان روستایی در سالهای ۹۳ و ۹۴ به سوء استفاده برخی واردکنندگان از مردان و زنان روستایی و افراد بی بضاعت مربوط می شود که افراد سودجو برای فرار از پرداخت مالیات بر کارت بازرگانی اقدام به اخذ کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن به نام این افراد نموده و خودروهای لوکس را به نام مردان و زنان روستایی و افراد بی بضاعت وارد می کردند.
ین ماجرا در طی سالیان متمادی ادامه داشت تا اینکه با الکترونیکی شدن گمرک و راه اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی امکان رهگیری و تجمیع اطلاعات واردکنندگان به تفکیک واردات هر کالا به ویژه خودرو فراهم شد .

  کپی کاری آقای وزیر!

دفاتر نظارتی گمرک ایران با رصد اطلاعات سامانه های الکترونیکی در سال ۱۳۹۴ متوجه شدند که تعداد زیادی خودروی لوکس به نام دو زن وارد کشور شده است . در بررسی اطلاعات این افراد مشخص شد که خودروهای وارداتی پس از اخذ مجوزهای ثبت سفارش و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی وارد کشور شده و تشریفات گمرکی این خودروها کاملا قانونی انجام و از گمرکات ترخیص شده اند .

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx