sepehr23 yjc.ir ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ دیدگاه ۷۳

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد و از استان‌های کوچک و کم‌جمعیت کشور است.

مناطق مرتفع و کوهستانی، بیشتر مساحت این استان را تشکیل می‌دهند و بلندترین قله‌های رشته‌کوه دنا، طولانی‌ترین چین‌خوردگی رشته‌کوه بزرگ زاگرس، در این استان قرار دارند.

مرکز این استان شهر یاسوج است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های اقلیمی‌اش، به پایتخت طبیعت ایران مشهور است.
بزرگ‌ترین پارک جنگلی جنوب کشور در شمال شهر یاسوج قرار دارد. این استان یکی از مقاصد مهم گردشگری فصل بهار در کشور است و علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، جاذبه‌های تاریخی و مذهبی ویژه‌ای را در خود جای داده است.

آبشار کمردوغ شهرستان کهگیلویه که برای رسیدن به آن باید از جاده‌های کوهستانی و پرپیچ‌و‌خم واقع در جنگل‌های بلوط، گذر کرد، دریاچه‌ی کوه‌گل در مجاورت شهر گردشگری سی‌سخت که در ارتفاعات قرار گرفته است و رسیدن به آن به مقداری کوه‌پیمایی نیاز دارد، روستاهای گردشگری مارین و نیمدور شهرستان گچساران، امامزاده بی‌بی حکیمه‌ی گچساران که محل دفن حکیمه خاتون خواهر امام رضا (ع) است و موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد، شهر تاریخی بلاد شاپور (هفت گنبد) در نزدیکی شهر دهدشت که بنای اولیه‌ی آن مربوط به دوران ساسانی است و از شهرهای مهم مذهبی و تجاری در زمان صفویه بوده است و نقوش برجسته و سنگ‌نوشته‌های تنگه‌ی باستانی سولک در شهرستان بهمئی که مربوط به حکومت الیمایی از حکومت‌های محلی دوره‌ی اشکانی است.

  آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی این استان را سوییس ایران می‌دانست!

شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
چرام

یاسوج

لیکک

سی سخت

دهدشت

باشت

لنده

گچساران

دوگنبدان

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx