عکسی که واکنش کاخ سفید را برانگیخت/عکس

baran ghatar.com ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ دیدگاه ۱۲۷۰

کاخ سفید در پی انتشار تصویری از سوی دفتر دولت آلمان که انزوا و تنهایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در برابر دیگر سران کشورهای عضو جی هفت را در نشست کانادا نشان می داد، عکسی با روایتی متفاوت و از زاویه ای دیگر منتشر کرد.


 
شنبه شب و در پایان نشست سران آمریکا، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، کانادا، آلمان و فرانسه هفت کشور دارای اقتصاد برتر، دفتر مطبوعاتی دولت آلمان عکسی را منتشر کرد که در آن رهبران شش کشور عضو جی هفت با نگاهی غیر دوستانه به ترامپ اطراف وی گرد آمده اند.
 
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-06-10 07:54:29Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com×Îÿ׈ÇaÎ
 
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-06-10 04:37:49Z | http://piczard.com | http://codecarvings.comÒ*'b¿Ça(
 
در واکنش به این عکس که بازتابی بسیار گسترده در شبکه های مجازی و رسانه ها داشت، کاخ سفید روز یکشنبه تصویر دیگری از این دیدار منتشر کرد و نوشت در این عکس همه لبخند بر لب دارند، خوشحال و شاهد فضایی دوستانه در آن هستیم.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در این باره گزارش داد: عکس انتشار یافته توسط دفتر دولت آلمان که در تمامی شبکه های اجتماعی و رسانه ای منتشر شده است، در مقایسه با تصویر دومی که از سوی کاخ سفید ارائه شده داستان دیگری دارد. ترامپ در برابر دیگر اعضای گروه ۷ و مرکل که دستان خود را عمودی بر روی میز گذارده، با دستانی روی هم، گارد (موضع دفاعی) گرفته است.

رسانه آمریکایی ادامه داد: «رفتار بدنی» ترامپ در عکس منتشره آلمان بسیار متفاوت از تصویر کاخ سفید است.

  عکس | گربه‌ای که در نقش رئیس‌جمهوری آمریکا ظاهر شد

چهل و چهارمین نشست سران جی هفت ۱۸ و ۱۹ خردادماه در «لا مالبه» ایالت کبک کانادا در حالی برگزار شد که برخی کارشناسان و ناظران بین الملل این نشست را پایانی بر این گروه دانستند.

این اجلاس تحت الشعاع اعمال افزایش تعرفه های گمرگی از سوی ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا قرار داشت که به تنش های تجاری بین این کشور و متحدان بویژه اروپایی واشنگتن، کانادا و مکزیک تبدیل شده است.

ترامپ اردیبهشت ماه امسال با اعلام افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم بر این کشور از تمامی کشورها از جمله ۲۸ عضو اتحادیه اروپا و کانادا متحدان سنتی سیاسی-اقتصادی آمریکا و همچنین مکزیک با موجی از انتقادها و تصمیم های متقابل مواجه شد.
اتحادیه اروپا در نخستین اقدام از واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد و سپس از برنامه اقدام متقابل وضع تعرفه های مشابه بر واردات کالاهای ساخت آمریکا خبر داد.
این موضوع به نزاع تجاری شدیدی میان آمریکا ومتحدانش تبدیل و ازآن به عنوان مقدمه ای بر آغاز «جنگ جهانی تجاری» نام برده شد که بر اجلاس دو روزه جی ۷یا گروه ۷ نیز سایه سنگینی انداخت و تقریبا به شکست کشاند.

  عکس | گربه‌ای که در نقش رئیس‌جمهوری آمریکا ظاهر شد

کانادا میزبان این نشست که نزدیک ترین متحد آمریکا به شمار می رود نیز باکنار گذاشتن ملاحظات سیاسی یا دیپلماتیک همزمان با اجلاس سران نسبت به توئیتر ترامپ علیه نخست وزیر این کشور واکنش نشان داد.
دفتر «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا با صدور بیانیه‌ای توئیتری، به اظهارات اهانت آمیز رئیس جمهوری آمریکا در نشست واکنش نشان داد.

ترامپ شامگاه شنبه با انتقاد از اظهارات نخست وزیر کانادا، امضای خود را از بیانیه مشترک نشست سران جی ۷ پس گرفت.
رئیس جمهوری آمریکا درصفحه توئیتر خود نوشت: نخست وزیر کانادا که در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود تا آنجا (کبک) را ترک کردم، گفت «تعرفه‌های واشنگتن توهین‌آمیز است» و «زیر بار نخواهد رفت». بسیار ضعیف و فریبکارانه. تعرفه‌های ما نتیجه تعرفه‌های ۲۷۰ درصدی اوتاوا بر محصولات لبنی آمریکا است!

در بیانیه دفتر ترودو در واکنش به نوشته ترامپ آمده است: نخست وزیر مطلبی نگفته که پیش از این در گفت وگوهای علنی و غیرعلنی با رئیس جمهوری آمریکا مطرح نکرده باشد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx