دادگاه لاهه: بازگشت تحریم های آمریکا جان ایرانیان را به خطر انداخته

baran ghatar.com ۱۱ مهر ۱۳۹۷ دیدگاه ۷۲۸

دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند حکم موقت خود را در پرونده شکایت از آمریکا به دلیل بازگشت تحریم ها علیه ایران اعلام کرده و گفته است که تحریم ها جان شهروندان ایرانی را به خطر انداخته است.

بر اساس حکم دیوان بین المللی دادگستری، این دادگاه اعلام کرده که برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا بر مبنای پیمان مودت میان دو کشور صلاحیت رسیدگی دارد.

ایران به دلیل بازگرداندن تحریم های آمریکا که ناشی از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای موسوم به برجام است، اوایل تابستان امسال به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد و خواستار بررسی اضطراری موضع شد.

دیوان بین المللی دادگستری در رای خود از ایالات متحده آمریکا خواسته است تا موانعی صدور اقلام بشردوستانه به ایران از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، اقلام کشاورزی، قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری و خدمات فنی مورد نیاز آن رفع کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اعلام خروج کشورش از توافق هسته ای با ایران، در اواسط بهار سال جاری، فرمان بازگشت تحریم های رفع شده با این توافق را صادر کرده بود.

  توییت جدید محسن رضایی درباره رفع تحریم‌ها

قراردادهای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران و خدمات مورد نیاز آن که وزارت خزانه داری آمریکا مجوز انجام آن را بر اساس توافق هسته ای صادر کرده بود، با فرمان دونالد ترامپ باطل شد و تحریم خدمات هواپیمایی به ایران یکبار دیگر از پانزدهم مرداد ماه سال جاری به اجرا گذاشته شد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx