اگر به تور شیراز نروم چه چیزی را از دست می‌دهم؟

baran ghatar.com ۲۰ دی ۱۳۹۷ یک دیدگاه ۳۶۲

ای شیراز زیبا، هر لحظه دلمان برایت تنگ می شود، ای وطن، قلب تپنده ایران زیبا، دلمان برای بوی بهارنارنج هایت تنگ می شود . دلمان برای صدای قناری ها و بلبل های دستانت تنگ می شود . دلمان برای عصرهای حافظیه و جمع شعرا و اهالی موسیقی و معرفت تنگ می شود .دلتنگ بهار زیبایت هستیم و بوی مجنون کننده شکوفه های بهارنارنجت و باغ زیبای ارم و چهچه بی وقفه بلبلان

تور شیراز
رپورتاژ آگهی:
 
تابستان گرمت را دوست داریم با عطر نان شیری و عرقیات و طعم فالوده های شیرازی و بستنی های معطرت و کلوچه مسقطی
پائیزت اما …. زیباترین پائیز دنیاست با بو و طعم ترش نارنج و لیمو و رنگ سرخ انارهای خوشمزه ات و برگ ریزان درختان رنگ رنگ و زمستانی به رنگ سپید وچای بهارنارنج و ازگیل و انارهای گل اندودت و گلهای نرگست و بازهم بهار …بهارشیراز
 
برای هر ایرانی شیراز چیز دیگری است برای همین تور شیراز خیلی طرفدار داره، یادآور روزهای اقتدار و شادی این مملکت زیبا و بزرگ، یادآور احساس غرور و افتخار
 
تور شیراز و دیدار با کوروش کبیر
شیراز و یاد پدر … پدر ایران، مهربان کوروش بزرگ، مایه فخر ایران زمین
بوی جان می دهد خاک شیراز، بوی روزگار غریبی، بوی غبار باران خورده سرزمین آریائی، سرزمین پاک اهورائی
به شیراز اگر رفتید به موطن خود بازگشته اید به جائی که به آن تعلق دارید . به آرامگاه پدر سر بزنید و ادای احترام کنید به کسی که جهانیان به احترام او می ایستند . پادشاه عدالت گستر جهان و سلطان بی بدیل قلبهای جهانیان، فاتحی که شکست خوردن در برابر او افتخاری بود و نتیجه آن فتح الفتوح مغلوبان بود و شروعی برای پیشرفت و آزادگی .
 
اگر قصد سفر به شیراز را دارید مهم نیست چه زمانی می روید اما مهم است که با دل بروید . سفر شیراز فقط یک سفر به شهری پرآوازه و جهانی نیست . سفری است به اعماق وجودمان . سفری به کوتاهی چند روز و بلندی یک عمر
 
هرچند راه کمی دور است اما دلهامان مشتاق و درطریق دوستاران هرچه راه دورتر دل تنگ تر، مشتاق تر
 
سفری را آغاز کنید و دل بدان بسپارید و برنامه سفر را به ما بسپارید . مجموعه آژانس هواپیمایی فاراگشت کوروش کبیر با افتخار اسباب سفر شما را به شیراز به بهترین صورت ممکن و با کمترین هزینه برای شما فراهم می آورد تا شما فقط از این سفر لذت ببرید و این را بر خود واجب می دانیم که به افتخار نام بزرگ کوروش کبیر بر سرسرای خود تمام تلاش خود را برای مسافران دیار جان موقوف داریم . این افتخار آژانس ما خواهد بود که شما همسفر ما در تور شیراز باشید .در این سفر برای شما بازدید و برنامه های متنوعی در نظر داریم که تورلیدرهای تحصیل کرده و مسلط محلی آن را بر عهده دارند و لبخند رضایت شما برایشان تکلیف هر روزشان است .برای مردم شیراز شما میهمان هستید که به خانه پدری بازگشته پس شما نیز چنین کنید و با ایشان مهربورزید.
 
تور شیراز چه جذابیتهایی برای من دارد؟
قبل از سفر به شیراز این مطالب را بدانید تا در انتخاب برنامه های بازدید تان نسبت به سلیقه تان بهترین ها را انتخاب کنید:
 
شیراز با لقب هایی نظیر سومین حرم اهل بیت در ایران، شهر باغ، گل و بلبل، شهر شاعران، دیار عاشقان، شهر بهارنارنج ها، شهر عشق، شهر راز، شهر شعر و ادب پارسی و … شناخته می شود. شیراز در دوره های حکومت آل بویه، اتابکان فارس، آل اینجو، آل مظفر و زندیان عنوان پایتختی ایران را داشت. شیراز اولین شهری ست که شرکت واحد اتوبوس‌رانی درون شهری ایران در آن شروع به کار کرد. نمایشگاه بین المللی شیراز، بزرگترین مرکز نمایشگاهی جنوب کشور محسوب می شود. در سال های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ جشنی به نام جشن هنر در شیراز برگزار می شد که در زمان خود یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در جهان به شمار می آمد.شیراز یکی از مقاصد برتر ایران برای گشت و گذار به حساب می آید و بسیاری از جاذبه های محبوب و معروف کشور را در خود جای داده است.
 
مجموعه پاسارگاد: مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته‌است.این مجموعه دربرگیرنده ساختمان‌هایی چون آرامگاه کوروش بزرگ، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطهٔ مقدس و تنگه بلاغی است.

  اینجا اروپا نیست، مترو شیراز است +عکس

مجموعه پاسارگاد
 
تور تخت جمشید از شیراز: پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است. در این شهر باستانی کاخی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده‌است و به مدت حدود ۲۰۰ سال آباد بوده‌است. در نخستین روز سال نو گروه‌های زیادی از کشورهای گوناگون به نمایندگی از ساتراپی‌ها یا استانداری‌ها با پیشکش‌هایی متنوع در تخت جمشید جمع می‌شدند و هدایای خود را به شاه پیشکش می‌کردند . دیدار از این مجموعه حداقل نیم روز کامل زمان می طلبد . و متاسفانه امکان بازدید در شب و استفاده از زیبائی های آن امکان پذیر نیست.

تخت جمشید
 
نقش رستم: م مجموعه‌ای باستانی در روستای زنگی‌آباد واقع در شمال شهرستان مرودشت استان فارس ایران است که در فاصلهٔ ۶ کیلومتری از تخت جمشید قرار دارد. این محوطهٔ باستانی یادمان‌هایی از عیلامیان، هخامنشیان و ساسانیان را در خود جای داده‌ است و از حدود سال ۱۲۰۰ پیش از میلاد تا ۶۲۵ میلادی همواره مورد توجه بوده‌ است زیرا آرامگاه چهار تن از پادشاهان هخامنشی، نقش برجسته‌های متعددی از وقایع مهم دوران ساسانیان، بنای کعبه زرتشت و نقش‌برجستهٔ ویران‌ شده‌ای از دوران عیلامیان در این مکان قرار دارند و در دورهٔ ساسانی، محوطهٔ نقش رستم از نظر دینی و ملی نیز اهمیت بسیار داشته‌ است . در گذشته بدان سه گنبدان نیز می گفتند.
 
باغ ارم: باغ ارم یک باغ ایرانی تاریخی در شهر شیراز است و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شناسی می‌شود.باغ ارم مربوط به دوران سلجوقیان بوده و دارای موزه های گوناگون بوده وبه طریقی بسیار زیبا طراحی و ساخته شده است و شما با هر دیدی وارد این باغ شوید از آن لذت خواهید برد.
 
مجموعه زندیه: زندیه دوره ای بود که شیراز در آن به بهترین، زیباترین و برترین ساختمان ها، معماری ها و هنرها دست پیدا کرد. یکی از عالی ترین نمونه های که از این دوره در شیراز به یادگار مانده مجموعه زندیه در قلب تاریخی این شهر است. این مجموعه شامل ارگ کریم خانی، عمارت کلاه فرنگی (باغ نظر)، بازار وکیل، مسجد وکیل، حمام وکیل و آب انبار وکیل می شود.
 
مسجد نصیرالملک: مسجد صورتی یا مسجد نصیرالملک از محبوب ترین و برترین جاذبه های شیراز است و شهرت بسیاری میان گردشگران ایرانی و خارجی دارد. مسجدی که با کاشی کاری های منحصر به فرد و متمایز و شیشه های رنگی زیبایش لقب دومین مسجد زیبای دنیا را از آن خود کرده است.
 
مسجد عتیق: این مسجد تاریخی، کهن ترین مسجد شیراز است و یکی از وسیع ترین و زیباترین مساجد جهان به شمار می رود. کتیبه های سنگی موجود در این مسجد از نمونه های ارزنده هنر خطاطی به شمار می روند و در همسایگی حرم شاهچراغ مجموعه مذهبی تاریخی جذابی به وجود آورده است.
 
دروازه قرآن: از مشهورترین دروازه های تاریخی ایران است و در ورودی شهر شیراز از سمت اصفهان و مرودشت قرار دارد. وجود بوستانی با صفا در نزدیکی دروازه قرآن لذت گشت و گذار در این جاذبه را چند برابر می کند و شب هنگام به دلیل چراغانی منحصر به فردش جلوه بسیار زیبایی دارد.
 
آرامگاه حافظ: آرامگاه حافظ این شاعر بزرگ ایران زمین، نیازی به تعریف ندارد و با حال و هوای خوشش بسیاری از مسافران، حتا گردشگران خارجی را به وجد می آورد. معماری منحصر به فرد و تماشایی این آرامگاه و قرارگیری آن در میان باغی باصفا باعث چند برابر شدن جذابیتش شده است و برنامه های مختلف شعرخوانی و مشاعره در کنار مزار حافظ علاقه مندان به زبان و ادبیات فارسی را در هر بازدید سر ذوق می آورد.
 
آرامگاه سعدی: آرامگاه سعدی خوش سخن، دیگر جاذبه مشهور شیراز به شمار می رود و به مانند آرامگاه حافظ در میان باغی باصفا قرار گرفته است. اینجا در کنار بازدید از مقبره سعدی که با معماری زیبا و تماشایی خود و اشعاری که دیواره های آن را به زیبایی تزیین کرده اند دلبری می کند، می توانید از حوض ماهی، قنات سعدیه، حوض سکه و … دیدن کنید. مقاصد برتر ایران برای گشت و گذار به حساب می آید و بسیاری از جاذبه های محبوب و معروف کشور را در خود جای داده است.
 
اما اینکه شهر شیراز این اماکن را دارد پس بنابراین دلیل محبوبیت آن همین است اشتباه بزرگی است . شیراز بعد از تهران و تبریز سومین شهر بزرگ ایران است و بالغ بر ۲٫۵ میلیون جمعیت دارد و یکی از زیباترین شهر های ایران است .
شیراز بی شک پایتخت فرهنگی ایران است و مردمی بسیار مهربان و میهمان نواز و شاد دارد .
 
شیراز را می توان حلقه گمشده شادی کشور ایران دانست . گویا اگر این شهر در پازل کشور در جایگاه خود قرار گیرد شادی و نشاط به کشور باز می گردد . این شهر را باید موطن تمام ایرانیان دانست.
 
سفر به شیراز می تواند حسرت بسیاری از ایرانیان باشد، اما دیگر اگر کسی به شیراز نرود باید فقط خود را سرزنش کند . با اینهمه وسایط نقلیه گوناگون و راحتی سفر و برگزاری تورهای شیراز دیگر و خدماتی که آژانس فارا گشت کوروش کبیر برای آژانس گشت شیراز تور شیراز هوایی و یا تور شیراز زمینی برایتان در نظر گرفته، بهانه ای برای خود قائل نباشید.
چطور می شود به شیراز نرفت …
 
کاملترین تور شیراز مختص شما
اگر خانوادگی و یا با جمع دوستان به این شهر سفر می کنید یا حتی با وسیله نقلیه شخصی رنج سفر را به جان می خرید حتماً می توانید از لیدرهای محلی و یا تورهای بازدیدی ما اسفاده نمائید . همچنین برای رزرو هتل و محل اقامت خود نیز آماده ارائه بهترین خدمات برای شما هستیم .
همیشه به تمام همسفران تاکید داریم در حفظ و حراست از شیراز و اماکن تاریخی آن کوشا باشیم، چرا که این گنج بی بدیل را به بهترین شکل ممکن به دست نسل آینده بسپاریم و این هویت آنان خواهد بود . نباید با سهل انگاری اجازه دهیم نسل بعدی ما بی هویت و تاریخ بمانند . باور کنیم به قدر کافی برخی گذشتگان ومعاصران ما در این راه کاهل بودند و آسیبهای جبران ناپذیری به این آثار وارد شده است .
تا زمان هست به خود و کودکانمان و دوستانمان افتخار آشنائی با تاریخ وهویتمان را بدهیم . برای این کار باید از شیراز پایتخت هویت ملی مان شروع کنید . ما کوله بار سفر بسته ایم و منتظر تماس شما هستیم با تور شیراز لذتی ببریم وصف نشدنی…
 
آژانس هواپیمایی فارا گشت کوروش کبیر مجری اصلی تور شیراز با بالاترین درصد رضایت مسافرین، با ما تماس بگیرید
۰۲۱۸۶۰۳۷۴۱۴ و یا به وب سایت ما مراجعه کنید.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  قتل ۵ نفر در درگیری خانوادگی شبانه شیراز/ قاتل با شلیک پلیس کشته شد+تصاویر

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx