نکته‌هایی در انتخاب گل‌آرایی و خرید گل‌های ویژه تالار پذیرایی

baran ghatar.com ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ دیدگاه ۴۸۶

جشن ازدواج یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات زندگی هر فردی است و معمولا به برنامه‌ریزی‌های زیادی نیاز دارد و لازم است تصمیمات ریز و درشت بسیاری بگیرید تا تمامی تشریفات مجلس در این روز بزرگ به بهترین نحو انجام شود.

انتخاب گل‌آرایی و خرید گل‌
رپورتاژ آگهی:
 
یکی از این تصمیم‌گیری‌ها درباره تشریفات گل آرایی است. ما در اینجا به ۸ نکته برای گل‌آرایی و تزئین تالار پذیرایی اشاره می‌کنیم:
 
۱- انتخاب گل‌‌فروشی و گل‌آرا
ابتدا تحقیق کنید و ببینید که گل فروشی‌های نزدیک شما هر کدام چه سبکی دارند و بعد لیستی از گل‌فروشی‌هایی که باید به آن‌ها مراجعه کنید را تهیه کنید. زمان بازدید از گل‌فروشی‌ها حتما درخواست کنید نمونه کارهای قبلی آن‌ها را ببینید و عکس گل‌آرایی دلخواه خود برای تالار پذیرایی را به او نشان داده و دقیقا توضیح دهید که به دنبال چه چیزی هستید. می‌توانید عکس‌های دلخواه خود را با مراجعه به وبسایت‌های مختلف به دست آورید که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
 
۲- برای این بخش از خدمات مجالس بودجه‌ای تعیین کنید.
حتما برای هر قسمت از تشریفات بودجه خاصی در نظر گرفته و هرگز زیادتر از آن خرج نکنید. گل‌ یکی از عناصر دوست داشتنی جشن عروسی است اما تمرکز اصلی نیست و به خاطر داشته باشید که خیلی سریع پژمرده می‌شوند.
 
۳- تصمیم بگیرید به چه چیزی نیاز دارید
معمولا چیدمان گل‌ها و گل‌آرایی در قالب بخشی از پکیج خدمات مجالس عروسی ارائه می‌شود، بنابراین پیش از رفتن به سراغ گل‌فروشی‌ها، اول بررسی کنید که اصلا نیازی به انجام این کار هست یا خیر. معمولا پکیج گل‌آرایی تشریفات شامل دسته گل عروس، دسته گل ساقدوش‌های عروس، گل‌آرایی تالار پذیرایی و تزئین ماشین عروس می‌شود.
 
۴- شما چه می‌خواهید و به دنبال چه چیزی هستید
پیش از هر چیز کمی در فضای نت جستجو کرده و در وبسایت‌هایی مثل اینستاگرام و پینترست به دنبال سبک گل‌آرایی و تزئینات مورد نظر خود بگردید. و یا گاهی می‌توانید از عکس‌های مراسم دوستان یا آشنایان خود بهره برده و هر آن‌چه دوست می‌دارید را در آن‌ها مشخص کنید. برای خود مشخص کنید که خواهان تزئینات مینیمال هستید یا نه. آیا مایلید که رنگ نیز در گل‌آرایی سالن شما نقش مهمی ایفا کند یا خیر؟ اندازه و سایز گل‌آرایی‌ها به چه صورت باشد؟ این‌ها همگی نکاتی هستند که باید در نظر بگیرید.
 
گل‌آرایی

۵- تالار پذیرایی را در نظر داشته باشید
در انتخاب گل‌ها باید حتما این نکته را در نظر بگیرید که قرار نیست به این دسته گل‌ها به صورت جداگانه و منفک از سایر اجزا و عناصر موجود در سالن نگاه شود. مسلما تالار پذیرایی در انتخاب سایز و رنگ گل‌ها و سایر تزئینات نقش بسزایی دارد. برای مثال ممکن است برخی از گل‌های روی میز خیلی برای آن مکان بزرگ باشد و یا رنگ گل‌ها با رنگ تالار همخوانی نداشته باشد. با وجود اینکه بسیاری از گل‌فروش‌ها از گل‌های رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند اما با این حال گل‌آرایی حتما باید از نظر رنگی با تالار پذیرایی هماهنگ باشد.
 
۶- طیف رنگی خود را مشخص کنید
پیش از هر گونه اقدامی در خصوص گل‌آرایی ابتدا باید رنگ لباس ساقدوش‌ها را در نظر گرفته و پالت رنگی خود را مشخص کنید. اگر ندانید دقیقا چه رنگی مناسب مراسم و تشریفات شما است، ممکن است رنگی که انتخاب می‌کنید با سایر عناصر و تم سالن کاملا ناهماهنگ باشد.
 
۷- حتما سبک لباس عروس خود را نیز در نظر بگیرید
شاید این مسئله به نظر مهم نباشد و یا اصلا به آن توجه نکرده باشید اما سبک لباس عروسی که انتخاب می‌کنید (و همینطور لباس ساقدوش‌های عروس) در تعیین و انتخاب دسته گل عروس بسیار موثر است. اینکه لباس شما ساده و شیک است و یا پر زرق و برق و درخشان ، اینکه لباس عروس مدل جدید است یا کلاسیک، اینکه آیا سفید است و یا نباتی، همگی عواملی هستند که می‌توانند بر روی چیدمان گل‌ها و گل‌آرایی تاثیر داشته باشند.
 
۸- حتما برای انجام تشریفات و خدمات مجلس قرارداد بنویسید
همیشه باید جانب احتیاط را رعایت کنید، بنابراین تمامی قرار و مدارها با مرکز خدمات مجالس و نیز گل فروش را در قالب یک قرارداد کتبی بنویسید. اگر نوع گل خاصی را مد نظر دارید، حتما دقت کنید که این مورد و این جزئیات نیز در قرارداد قید شود. میزان تخفیف‌های متعلقه و زمان آماده‌سازی تمامی این تشریفات را نیز ذکر کنید.
 
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx