برج CN در تورنتوی کانادا: ۰ تا ۱۰۰ این جاذبه توریستی

dell ghatar.com ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ دیدگاه ۵۹۷

در سال ۱۹۷۳ در کانادا بلندترین سازه‌ی ایستای جهان با ارتفاع ۵۵۳ متر در مدت ۴۰ ماه و با هزینه ای بالغ بر ۶۳ میلیون دلار ساخته شد.

این برج که به برج سی ان تورنتو معروف است توانست تا سال ۲۰۱۰ این لقب را در اختیار داشته باشد که با ساخت برج خلیفه در دبی این لقب از برج سی ان گرفته شد. اما این برج هنوز هم در نیم کره‌ی غربی لقب بلندترین سازه‌ی ایستای جهان را در اختیار دارد. یکی از جذابیت های ویژه‌ی این برج نورپردازی منحصر به فرد در مناسبت‌ها و فصل‌های مختلف است.

قبل از خرید بلیط هواپیما سفر به تورنتوی کانادا را اگر انتخاب کرده‌اید و قصد دارید جاذبه‌های توریستی این شهر را بدانید، بهتر است این مکان محبوب را مشاهده کنید و سپس اقدام به رزرو بلیط هواپیما خود از این صفحه کنید.

برج CN در تورنتوی کانادا

برای رسیدن به بالای این برج و هم چنین تماشای مناظر اطراف ان از ۴ آسانسور سریع السیر با جداره‌های شیشه‌ای استفاده شده است که سرعت آن‌ها به ۳۶۰ متر در دقیقه می‌رسد و می‌توانند تا ۱۲۰۰ مسافر را در طول روز جا به جا کنند.

برج CN در تورنتوی کانادا

در هنگام سفر به تورنتو با هواپیما قسمتی هیجان انگیز در این برج قرار دارد که تماما شیشه‌ای است و Look Out نامیده می‌شود. این برج در سال ۲۰۱۸ بازسازی شده و قسمت پانورامای کف تا سقف در این قسمت تعبیه شده است که تجربه‌ای لذت بخش و هیجان انگیز را برای افراد پدید می‌آورد. در روزهایی که هوای شهر تورنتو صاف است می‌توانید از این قسمت برج تا ۱۶۰ کیلومتر دورتر را مشاهده کنید که شامل آبشار نیاگارا نیز می‌شود. اگر می‌خواهید تا لذت و هیجان را به اوج خود برسانید به قسمت اج والک بروید که دور قسمت بالایی برج قرار گرفته است.

برج CN در تورنتوی کانادا

در برج سی ان تورنتو سه رستوران قرار دارد که معروف‌ترین آن‌ها رستوران گردان ۳۶۰ درجه است. این رستوران به دلیل حالت گردشی خود بسیار معروف شده است و میزبان مراسم‌ها و میهمانی‌های فراوانی بوده است. این رستوران هر ۷۲ دقیقه یک بار یک دور کامل می‌زند و می‌توانید در طول شام خود از مناظر مختلف شهر لذت ببرید. هم چنین منوی فصلی و کانادایی منحصر به فرد این رستوران یکی دیگر از عوامل شهرت این رستوران جذاب است.

در قسمت هم کف این برج می‌توانید از کافه آن بازدید کنید. له کافه با منویی پر از تنقلات و خوشمزگی جات پذیرای شما در ساعات اولیه‌ی بازدیدتان خواهد بود. این کافه به نسبت سایر نقاط برج از قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای برخوردار است.

برج CN در تورنتوی کانادا

در ارتفاع ۳۵۶ متری تورنتو این برج جاذبه‌ی دیگری قرار دارد که می‌توان با شجاعت آن را اولین جاذبه‌ی امریکای شمالی دانست. Edge Walk که در مرتفع ترین قسمت برج قرار دارد یک پیاده روی هیجان انگیز دست باز بر روی سکویی به عرض ۱٫۵ متر را به شما تقدیم می‌کند. برای استفاده از این قسمت باید در گروه‌های ۶ نفره قرار بگیرید و توسط یک راهنما و هنگامی که به ستون بالای خود متصل هستید دور این برج قدم بزنید. این پیاده روی نیم ساعت به طول می‌انجامد که می‌تواند از دلایل عمده‌ی افراد برای رفتن به این برج باشد. در انتهای پیاده روی می‌توانید فیلم و عکس و گواهی موفقیت این پیاده روی را دریافت کنید.

برج CN در تورنتوی کانادا

اگر فکر می‌کنید که هیجان اج والک تورنتو برای شما زیاد است یا هزینه‌ی گزافی را باید بپردازید پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به قسمت لوک اوت رفته و روی کف شیشه‌ای آن که ابتدا در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و در سال ۲۰۱۸ بازسازی شد عکس بگیرید. این قسمت از برج دارای کف شیشه‌ای است و می‌توانید تا پایین برج به ارتفاع ۳۴۶ متر را تماشا کنید. هم چنین می‌توانید با استفاده از آسانسورهای این برج تا ۳۳ طبقه بالاتر بروید و از مناظر ۳۶۰ درجه ای شهر لذت ببرید.

اگر فرزندان کوچک دارید و نگران آن‌ها هستید می‌توانید آن‌ها را درون منطقه‌ی مخصوص بچه‌ها قرار دهید و از برج لذت ببرید. هم چنین در قسمتی از این برج می‌توانید به خرید مشغول شوید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx