وظایف مشاور حقوقی

dell ghatar.com ۱۳ تیر ۱۳۹۸ دیدگاه ۱۸۲

کارشناس یا مشاوران حقوقی همای عدالت اطلاعات کافی در رابطه با مسائل حقوقی و کیفری دارد. افراد با مراجعه به مشاوران حقوقی می‌توانند در مورد مسائل حقوقی که شامل مشکلات خانوادگی، عقد قراردادهای تجاری، همکاری، معاملات و .. است، مشورت‌های لازم را داشته باشند و اطلاعات کافی از قوانین و مقررات در هر زمینه را به‌دست آورند.

افراد در بعضی از موارد نیازی نیست که به صورت حضوری برای پرسش و اطلاع از قوانین و مقررات موجود به مشاور حقوقی مراجعه کنند بلکه با پیشرفت تکنولوژی و امکان برقراری ارتباط برای مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین برای آن ها مقدور می‌باشد.
 

مشاور حقوقی چه وظایفی را برعهده دارد؟

تمامی فارغ التحصیلان رشته حقوق می‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی به عنوان مشاور حقوقی مشغول به کار شوند. این افراد در حوزه های مختلفی چون امور قراردادها، امور پژوهشی و دعاوی می‌توانند فعالیت داشته باشند.
 
شرح وظایف وکلای حقوقی در رابطه با امور قراردادهای شرکتی که در آنجا فعالیت دارد و یکی از طرفین قرارداد محسوب می‌شود به این صورت است که مشاور حقوقی بررسی های لازم را انجام داده و نکات مهم و اساسی را بیان می‌کند و گاهی پیش نویس قراردادها را تهیه می‌کند. در بعضی از شرکت‌ها تایید و امضای وکیل الزامی است و با تایید او توافق نهایی انجام می‌شود.
 
شرکت‌ها در دوره فعالیت خود امکان درگیری با دعاوی گوناگون که گاهی خود نقش خواهان و یا نقش خوانده هستند را دارند. گاهی شرکت‌ها از مشاوران حقوقی خود در صورت داشتن پرونده وکالت به عنوان وکیل استفاده می‌کنند تا لایحه‌های مورد نیاز را تهیه کند و در نقش وکیل شرکت اقدام کند.
 
انجام امور پژوهشی یکی دیگر از وظایف وکیل خبره محسوب می‌شود، برای انجام آن ابتدا به مطالعه و تحقیق در مورد موضوع پژوهشی می‌پردازد و گزارش‌هایی را در رابطه به آن به شرکت یا ارگان دولتی ارائه می‌دهد.
 

ویژگی های اساسی مشاور حقوقی

به طور کلی باید دارای ۳ ویژگی اساسی باشد که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد:
   • تخصص و آگاهی لازم در زمینه‌های مورد نیاز حقوقی را داشته باشد.
   • نسبت به اسناد و مدارکی که به آن سپرده می‌شود امانت داری را رعایت کند.
   • نسبت به داده‌ها و اطلاعات شخصی، اسرار تجاری و تمامی اطلاعاتی که به او داده می‌شود اصل رازداری را رعایت کند.
 

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx