shahab top-travel.ir ۲۰ تیر ۱۳۹۸ دیدگاه ۱۵۴

این شهر به عنوان یکی از شهرهای معنوی ایران شناخته می شود که از مهمترین جاهای دیدنی مشهد مرقد امام هشتم رضا (ع) می باشد. این شهر هر ساله پذیرای زائران زیادی می باشد و با وجود همین حجم زیاد زائر این شهر زیارتی دارای مکان های تفریحی زیادی می باشد که در این بخش بهترین جاهای تفریحی مشهد را نیز به شما مسافران این شهر معرفی خواهیم کرد

یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی کشورمان ایران است که به خاطر وجود امام هشتم شیعیان حضرت علی لبن موسی الرضا (ع) در این شهر، مسافران و زائران بسیاری به این شهر سفر می کنند و دارای گردشگران از کشورهای مختلف نیز هست . این شهر با مساحت ۳۱۳۳۵ کیلومتر مربع بعنوان بزرگترین استان ایران محسوب می شود که در حدود یک پنجم مساحت کل ایران را شامل می شود . همانطور که می بینید این شهر دارای وسعت زیادی است برای رفتن به مکانهای دیدنی و زیارت باید شناخت خوبی از مشهد داشته باشید. تا در این شهر بزرگ برای پیدا کردن جاهای دیدنی مشهد گیج نشوید .

۱. حرم امام رضا (ع)
نگین شهر مشهد، بارگاه مطهر علی‌ابن‌موسی‌الرضا است که در سال ۸۲۱ هجری ساخته شده است. این مکان مقدس مجموعه‌ای از مساجد، آرام‌گاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها است. سالانه تعداد زیادی از عاشقان ایشان، برای عرض ادب به مشهد سفر می‌کنند.

۲. آرامگاه فردوسی
در ۲۰ کیلومتری مشهد، در میان باغی زیبا مقبره‌ی حکیم و شاعر محبوب و مشهور ایرانی، ابوالقاسم فردوسی قرار گرفته است. بنای امروزی این آرامگاه با استفاده از شیوه‌‌ی معماری هخامنشیان و فضای داخلی آن نیز الهام گرفته از معماری دوران اشکانیان ساخته شده است.

۳. مقبره‌ی نادرشاه (باغ نادری)
مقبره‌ی نادرشاه افشار، بنایی است که به یادبود نادرشاه در شهر مشهد احداث شده است. امروزه این مقبره پس از حرم امام رضا (ع) از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد است.

آرامگاهی به قدمت قرن دهم هجری در روستایی به نام کارده وجود دارد که به بقعه‌ی پیر پالاندوز مشهور است. این محل، مدفن شیخ محمد عارف کارندهی، خطاط ثلث نویس است که امروزه بخش‌هایی از قرآن با خط این عارف در دسترس است. وی در روستای کارده درآمد خود را از راه پالاندوزی بدست می‌آورده است.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx