برج ایفل در تور لحظه آخری

dell ghatar.com ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ دیدگاه ۲۱۰

کشور فرانسه، در مرکز اروپا قرار دارد و از آب و هوای معتدل برخوردار است و طبیعتی بسیار دیدنی دارد البته زیبایی های این کشور تنها به طبیعت آن خلاصه نمی شود.

کشور فرانسه دارای تاریخ بسیار طولانی، یعنی از زمان پیش از تاریخ تا عصر حاضر است و آثار و بنا های مختلف و آثار هنری و فرهنگی بسیاری را در فرانسه می توانید تماشا بنمایید. کشور فرانسه با دارا بودن هزاران جاذبه گردشگری که هرکدام از آنها به تنهایی می تواند هزارن بلکه میلیون ها گردشگر را برای دیدن آن به فرانسه بکشاند، هر ساله و شاید بهتر بگوییم همه روزه یادبودهایی برای مراسم و یا اتفاقاتی که در این کشور اتفاق می افتد را می سازد و همان به عنوان یادگاری در قسمت های مختلف فرانسه گذاشته می شود و پس از چندی همان بنا تبدیل به یک جاذبه گردشگری می گردد. برج ایفل یکی از این بنا های یادبود می باشد.
 
برج ایفل در تور لحظه آخری که یک برج فلزی است که در فضای سبز عمومی در کنار رود سن در شهر پاریس بنا شده است. این برج کهنماد کشور فرانسه شناخته می شود یکی از ساختمان های معروف جهان است. ساخت این برج بلند در سال هزار و هشتصد و هشتاد و هفت آغاز شد و در بیست و یک مارس هزار و هشتصد و هشتاد و نه به پایان رسید. هزینه ساختن این برج در همان سال نزدیک به چهار صد و یک هزار و هفتصد و نود و نه فرانک بوده است. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شده ولی پس از ساخت مورد انتقاد بسیاری از روشنفکران و نویسندگان به نام فرانسه در آن زمان واقع شد . از جمله این افراد سرشناس می توان به نام هایی چون امیل زولا، گی دو موپوسان، شارل گارنیه و همین طور الکساندر دوما اشاره کرد. جالب است بدانید که برج ایفل قرار بود که پس از تمام شدن نمایشگاه بر چیده شود و بنای دیگری به جای آن ساخته شود اما با پافشاری و حمایت مردم از این بنا شهردار وقت پاریس تصمیم گرفت که این برج را حفظ نماید.
 
به گزارش سفر باتو ، ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه به طول انجامید. در واقع تبدیل شدن برج ایفل به یک آنتن رادیویی بزرگ به جلوگیری از تخریب آن کمک کرد. تعداد کارگران این برج هشتصد و پنجاه نفر بودند. این برج بزرگ از هجده هزار و سی و هشت قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن ها از دو نیم میلیون پیچ و مهره و میخ پرچ استفاده شده است. ارتفاع برج سی صد و بیست و چهار متر است که در زمان خود بلندترین برج دنیا بوده است. یعنی تا هزار و نهصد و بیست. وزن برج ایفل بیش از ده هزار تن است که هفت هزار و سی صد تن آن فولاد می باشد. نام برج ایفل از نام سازنده اش گوستاو ایفل گرفته شده است. تا سال هزار و هشتصد و هشتاد و نه ستون یادبود واشینگتن به عنوان بلندترین سازه جهان شناخته می شد اما در این سال برج ایفل جانشین آن شد. برج ایفل به مدت چهل و یک سال و تا زمان بهره برداری از ساختمان کرایسلر نیویورک در سال هزار و نهصد و سی به عنوان بلندترین برج دنیا شناخته می شد. این برج هم اکنون بلندترین ساختمان موجود در شهر پاریس و چهارمین ساختمان در کل کشور فرانسه می باشد.
 
در سال دو هزار و شش نزدیک به شش میلیون و هفتصد نفر از این برج دیدن کردند که بیشترین بازدید از این برج بوده است. تخمین زده شده است که از ابتدای ساخت این برج دویست میلیون نفر از آن بازدید نموده اند، به این ترتیب این سازه پربازدید کننده ترین ساختمان جهان می باشد. برج ایفل را یک برج مشبک می نامند چون دارای چارچوبی آزاد است. بدون فرستنده رادیویی برج ایفل چهارمین ساختمان بلند در فرانسه پس از پل میلاوو ویداکت است. برج ایفل دارای پنج هزار لامپ روشن است. که در هر دو طرف سقف قرار دارند که در هر یک ساعت به مدت پنج دقیق روشن می شوند و ساعت یک صبح کاملا خاموش می شوند. نورپردازی فعلی در سال هزار و نهصد و هشتاد و پنج توسط پیر بی دو ایجاد شد. وی از سی صد و سی و شش پروژکتور با لامپ های سدیمی فشار بالا برای ایجاد درخشش زرد و نارجی تشکیل شده است. جالب است بدانید زمانی که هیتلر پس از فتح پاریس می خواست به این شهر بیاید مسئولان برج ایفل تمام کابل های آسانسور برج را قطع کردند تا او نتواند به بالای برج برود، یا اگر هم خواست مجبور باشد که از سیصد پله بالا برود.
 
مسئولان و متصدیان برج ایفل، هر سال این برج بزرگ آهنی را برای این که زنگ نزند رنگ می نمایند. گفته می شود وزن رنگی که برای این برج مورد استفاده قرار می گیرد با وزن سی عدد فیل برابری می کند.

  زنِ رئیس جمهور فرانسه مرد از آب درآمد!

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx